Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2008, 10:49
Joska Joska is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 6
Joska is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Het is al weer wat jaartjes geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven. Afgelopen week werd ik op een functie gewezen waarnaar ik al jaren op zoek ben. Hieronder een poging mezelf aan te prijzen. Wat denken jullie er van? Is de brief overtuigend genoeg?

Alvast dank voor de reacties,
Inge


Mevrouw XXXX
Coördinator nascholing
XXXX
XXXX
XXXX

XXXX, 10 oktober 2008

Betreft: vacature congresorganisator, vacaturenummer XXXX

Geachte mevrouw XXXX,

Van mevrouw XXXX, werkzaam binnen uw organisatie, kreeg ik de tip over de openstaande vacature van Congresorganisator bij uw divisie. Het aangename telefoongesprek dat ik daarna met u had op 9 oktober jl., waarin we wat dieper op de functie zijn ingegaan, heeft mij nog enthousiaster gemaakt. Ik wil mezelf middels deze brief en bijbehorend CV dan ook graag kandidaat stellen en hoop u te kunnen overtuigen dat deze functie mij op het lijf is geschreven.

Het XXXX is sinds 1993 mijn werkgever. De eerste negen jaar heb ik gewerkt als directiesecretaresse ter ondersteuning van de hoogleraar en tevens hoofd van de afdeling XXXX. In 2002 heb ik de overstap gemaakt naar het aandachtsgebied onderwijs en ben ik begonnen als projectmedewerker van de universitaire opleiding XXXX, een afstudeerrichting van de opleiding XXXX. Een nieuwe studie die mij de uitdaging bracht de gehele administratieve organisatie op te zetten. Sinds 2006 valt XXXX organisatorisch onder de directie XXXX en werk ik als management assistent voor onder andere de directeur van de opleiding XXXX en de directeur van het XXXX.

Tijdens het vervullen van bovenstaande functies ben ik vaak betrokken geweest bij het organiseren en coördineren van allerlei (inter)nationale bijeenkomsten, zoals congressen, workshops en cursussen. Ik ben erachter gekomen dat ik talent heb voor organiseren en dat het in mijn aard ligt een evenement van begin tot eind tot in de puntjes te willen verzorgen. Het gaf mij elke keer weer veel voldoening te weten dat mede door mijn inbreng en persoonlijke kwaliteiten, het congres succesvol was. Van de planning, het regelen van locatie en catering, het onderhouden van contacten met sprekers, het werven van deelnemers en het bewaken van het budget tot en met de nazorg, het maken en versturen van deelnamecertificaten en het checken van de betalingen. Alle facetten van het organiseren van een bijeenkomst spreken mij bijzonder aan.

Van nature ben ik sociaal ingesteld en vind ik het leuk om contacten te leggen en te onderhouden en door mijn werkervaring in het XXXX beschik ik over een zekere kennis van zaken om zowel mondeling als schriftelijk te kunnen communiceren met de diverse professionals in de gezondheidszorg. Ik weet effectief met mijn tijd om te gaan en ben niet bang voor deadlines. Uit ervaring weet ik dat een hoge werkdruk mij scherp houdt. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die oog heeft voor detail en zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Tevens kunt u van mij verwachten dat ik me bij deze 90% functie voor de volle 100% zal inzetten.

Ik kijk er naar uit om tijdens een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme over de baan verder toe te kunnen lichten.

Met vriendelijke groet,


XXXX
XXXX
XXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2008, 20:04
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Hallo Inge,

Ik heb je brief doorgelezen en wil je een aantal tips geven.

Maak de brief korter.
Haal zoveel mogelijk zaken die in het cv zijn uit de brief. De hele tweede alinea staat waarschijnlijk ook in je cv.

Probeer aan te geven waarom je juist voor hun bedrijf wilt werken en niet voor de concurrent.

De derde alinea: Je bent erachter gekomen dat je talent heb voor organiseren: Is dit ook door je leidinggevenden bevestigd, of door klanten?

De zin dat je je voor de volle 100% in wilt zetten vind ik erg sterk!!!

Heel veel succes
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2008, 18:13
Joska Joska is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 6
Joska is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag feedback op aangepaste versie

Mevrouw XXXX
Coördinator nascholing
XXXX
XXXX
XXXX


XXXX, 13 oktober 2008


Betreft: vacature congresorganisator, vacaturenummer XXXX


Geachte mevrouw XXXX,

Van mevrouw XXXX, werkzaam binnen uw organisatie, kreeg ik de tip over de openstaande vacature van congresorganisator bij uw divisie. Na met haar wat dieper op de functie te zijn ingegaan ben ik erg enthousiast geworden en heb ik het gevoel gekregen dat deze functie mij op het lijf is geschreven. Ik wil mezelf dan ook graag kandidaat stellen.

Al vanaf het begin van mijn aanstelling bij het XXXX in 1993 ben ik veel betrokken geweest bij het organiseren en coördineren van allerlei (inter)nationale bijeenkomsten, zoals congressen en cursussen. Het ligt in mijn aard een evenement van begin tot eind tot in de puntjes te willen verzorgen. Dat ik er talent voor heb blijkt wel uit de evaluaties van deelnemers, die het onderdeel organisatie vaak zeer positief beoordeelden. Het vermelden waard vind ik mijn organisatie van de visitaties van de opleidingen XXXX en XXXX, waarbij de commissie in haar rapportage speciale waardering uitsprak voor ontvangst, locatie, verzorging en planning van het visitatiebezoek.
Het geeft mij elke keer weer voldoening te weten dat mede door mijn inbreng een evenement succesvol is. Van de logistiek, het onderhouden van contacten met sprekers, het werven van deelnemers en het bewaken van het budget tot en met de nazorg, het maken en versturen van deelnamecertificaten en het checken van de betalingen. Alle facetten spreken mij bijzonder aan. Voor mij is de functie congresorganisator daarom een logische en uitdagende vervolgstap in mijn carrière.

Door mijn werkervaring in het XXXX en mijn contacten binnen de XXXX en de XXXX beschik ik over een zekere kennis van zaken om zowel mondeling als schriftelijk te kunnen communiceren met de diverse professionals in de gezondheidszorg. Ook weet ik mijn weg te vinden binnen deze organisaties als er bepaalde zaken op logistiek gebied geregeld moeten worden.
Van nature ben ik sociaal ingesteld en vind ik het leuk om contacten te leggen en te onderhouden. Ik weet effectief met mijn tijd om te gaan, kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en ben niet bang voor deadlines. Uit ervaring weet ik dat een hoge werkdruk mij scherp houdt. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die oog heeft voor detail en zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. U kunt erop rekenen dat ik me bij deze 90% functie voor de volle 100% zal inzetten.

Ik kijk er naar uit om tijdens een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme over de baan verder toe te kunnen lichten.

Met vriendelijke groet,


XXXX
XXXX
XXXX
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2008, 09:54
Joska Joska is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 6
Joska is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Beste Jack,

Dank voor je reactie en advies. De brief is inmiddels verstuurd.

Groet,
Inge
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 november 2008, 19:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Ik vind het een zeer sterke brief en je moet op zijn minst zijn uitgenodigd voor het gesprek!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 november 2008, 20:25
Joska Joska is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 6
Joska is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Ja hoor, ik ben op gesprek uitgenodigd en heb de baan gekregen. In januari 2009 begin ik.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 november 2008, 01:10
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief congresorganisator, graag jullie oordeel

Super, gefeliciteerd!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vinden jullie deze sollicitatiebrief jori Sollicitatiebrief en cv 4 22 september 2008 14:22
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Vinden jullie mijn sollicitatiebrief makelaar pakkend? sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2005 02:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon