Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2012, 18:57
ovbos ovbos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2010
Berichten: 8
ovbos is on a distinguished road
Red face Willen jullie mijn cv nakijken?

Ik ben aflopen zomer met succes mijn opleiding salarisadministrateur nv.4 afgerond, maaaaar kan geen werk/baan vinden. meer dan honderden brieven gestuurd en meer dan 10 sollicitatiegespreken geweest, mensen zijn erg positieve over mij, ik ben spontaan, leuk, doorzetter en erg leergierig. oké mij taal is niet zo perfect, ben bijna 6 jaar in Ned. en volg nog steeds extra taal les.
De reden waarom ik steeds afgewezen ben is dat ik wening ervaring heb, maar hoe kan ik ervaring opdoen als niemand mij kans willen geven. veel mensen denken dat ik niet slim genoeg ben omdat ik de taal niet erg goed beheers. willen jullie a.u.b naar mijn cv kijken? advies erg hard nodig!!




Curriculum Vitae

Personalia

Naam:
Voornaam:
Geboortedatum:
Geboorteplaats: Benin-city Nigeria
Nationaliteit: Nederlandse
Adres:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Burgerlijke staat: Gehuwd


Opleidingen

Sept. 2009 – juni 2011 MBO Financiële beroepen uitstroom Salarisadministrateur
(niveau 4 ) aan het Roc/ASA Amsterdam
Diploma behaald

Feb. 1996 - aug. 1997 Accountancy: Auchi polytechnics Edo State Nigeria


Cursus

2010 Cursus NT2 spreekvaardigheid aan de universiteit van Amsterdam


Werkervaring

Feb.2011- juli 2011 Gemeente A....
Functie: stage-ervaring
Ervaring in het voeren van een salarisadministratie
met het programma AFAS (ERP profit)
Werkzaamheden: Het verwerken van eenvoudige salaris mutaties, archiveren van mutaties, het maken van pro-forma salaris, het invoeren van nieuwe gegevens in het e-HRM Systeem, beoordeelt en verwekt van declaraties en het verwerken van mutaties (verhuizen, in en uit dienst)




Nov.2010 – feb.2011 Stichting Steppingstone
Functie: Bedrijfsadministrateur medewerker
Werkzaamheden:Controleren en verwerken van alle uitgaande en binnenkomende facturen;Voorbereiden van betalingen, bewaking van debiteuren;
Inboeken van Bank- en kasboek.

Okt.2009 – mei 2010 Stichting Educatieve Dienstverlening & opleidingen (SEDO)
Functie: Bedrijfsadministratief medewerker
Werkzaamheden: invoeren van inkoop en verkoopfacturen
uitvoeren van debiteurenbeheer
controleren en corrigeren inkoopfacturen.

Dec.2007-feb.2008 Hotel Operational Service (HOS) Amsterdam
Functie: Supervisor Huishouding hotel
Werkzaamheden: ik was verantwoordelijk voor de representatieve van de hotelkamer, hier ben ik zowel zelfstandige als in teamverband gewerkt.

sept.2005-nov.2007 De kleine Johannes, Amsterdam
Functie: Assistent Woonbegeleidster Verstandelijke Gehandicapten
Binnen dit bedrijf was ik als assistent verantwoordelijk voor de dagelijkse levensverrichtingen van cliënten, mijn taken bestonden uit het verzorgen van eten en drinken, het signaleren van probleem en het waar nodig is inschakelen van alternatieve hulp. Ook heb ik mijn taken zowel zelfstandig als in teamverband uitgevoerd.

aug.2005-dec.2005 Verpleeghuis Hogeweg Weesp
Functie: Assistent verzorgen
Werkzaamheden: bij de functie heb ik als assistent-verzorgend diverse taken verricht ten behoeve van de leefomstandigheden van ouderen, denk hierbij aan het verzorgen van maaltijden, daarnaast assisteerde ik colleges bij de lichamelijke verzorging van ouderen.

jan2005-aug.2005 Diverse werkzaamheden als uitzendkracht onder ander:
Uitzendbureau Randstad
Functie: Voedingassistent bij onze lieve vrouw gasthuis ziekenhuis
Werkzaamheden:hier was ik verantwoordelijke van het serveren en verzorgen van maaltijden aan patiënt en als het nodig is ook assistent met eten.

Uitzendbureau Tempoteam
Functie:Cateringmedewerker bij Sodexho ING bank accountanthuis
De werkzaamheden: Op representatieve en juiste wijze uitgeven van maaltijden, Bereiden van eenvoudige lunchgerechten, waaronder bakken van halfproducten Verrichten van eenvoudige administratieve werkzaamheden.






1996-1999 Administration office, independent national electoral commissions INEC, Nigeria
Functie: Junior office Assistant
Werkzaamheden: mijn taken bestaan o.a. uit beheer van voorraad kantoorartikelen, het verwerken van declaraties, het up to date houden van diverse relatiegegevens, archiveren, data-invoer, correspondentie,postbehandeling,telefoonbehandelin g het organiseren en verzorgen van vergaderingen en het uitvoeren van diverse administratieve werkzaamheden



Vaardigheden

Computer: Word, Excel, PowerPoint,
Programma AFAS(ERP-systeem) & SAP
Talen: Nederlands zowel mondeling als schriftelijk goed
Engels mondeling en schriftelijk uitstekend, momenteel bezig met cursus Frans

Hobby’s

fotografie,lezen en uitgaan met vrienden

Profiel

Flexibel, gemotiveerd, zelfstandig, klachtgerichte, georganiseerd, enthousiast en stressbestendig


Referenties
……………………………..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2012, 10:26
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Maak je c.v. eens in Word en plaats het dan hier, dan zien we de opmaak beter. Ik zie zo hier en daar wat slordigheden zoals het niet gebruiken van hoofdletters.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2012, 11:44
ovbos ovbos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2010
Berichten: 8
ovbos is on a distinguished road
Standaard

Beste Danjel,
Mijn cv in word!! graag u mening en tips.
alvast bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: rtf carr8.rtf‎ (113,0 KB, 232x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 februari 2012, 16:06
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Nigeriaanse school weglaten.
2: Breng je CV terug tot 2 A4.
3: Laat niet relevante werkervaring weg uit je CV.
4: Laat geboortedatum en plaats weg.
5: Kies een ander sjabloon: dit ziet er niet zo mooi uit vind ik.
6: Let op je spaties, hoofdletters enzovoorts: het is nu rommelig.
7: Laat Frans weg als je het niet beheerst.
Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 februari 2012, 16:49
Sinajda's schermafbeelding
Sinajda Sinajda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 17
Sinajda is on a distinguished road
Standaard Re: Willen jullie mijn cv nakijken?

Hoi Ovbos,

Is dit het word document zoals je je cv wilt gaan versturen?

De taalfouten vind ik op zich nog best meevallen maar naar mijn idee zit het hem meer in de lay-out/ schoonheidsfoutjes.
Zo gebruik je bv. 3 soorten lettertypen door elkaar (Tahoma, Arial en Verdana)
Na leestekens ontbreekt vaak een spatie.
Let op hoofdlettergebruik, deze pas je soms toe daar waar het niet moet.
Maanden moeten met een hoofdletter geschreven worden.
De regelafstand varieert.
Gebruik consequent de TAB toets
Maanden en namen altijd met een hoofdletter.
Met een beetje knippen en plakken kun je volgens mij je cv op 2 A4tjes kwijt.

De spelfoutjes die ik kon vinden heb ik verbeterd
Succes
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: rtf carr8-2.rtf‎ (104,7 KB, 109x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 februari 2012, 22:40
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Allereerst wil ik zeggen dat ik aan je schrijven totaal niet merk dat je nog maar zes jaar in Nederland bent. Ik kan dus ook moeilijk geloven dat je de Nederlandse taal niet goed kunt spreken. Misschien heb je een zwaar accent maar dat moet niet uitmaken zolang je de taal verder goed beheerst.

Als je honderden brieven gestuurd hebt en maar tien keer uitgenodigd bent voor een gesprek, moet je je misschien richten op een pakkendere sollicitatie. Een goede stap is het hier laten keuren van je CV. Volg alle tips op van de bovenstaande posten en het ziet er al een stuk beter uit.

Als tip om je CV in te korten wil ik je nog zeggen dat je bij al je banen je werkzaamheden weg kunt laten en deze samen te vatten onder vaardigheden. Is het ook wel echt nodig om ál deze banen te vermelden? Probeer banen die niets met deze functie te maken hebben, weg te laten.

Je Nigeriaanse school zou ik wel gewoon vermelden hoor. Het hoeft toch zeker geen geheim te zijn dat je uit Nigeria komt, dat zien ze toch wel als je voor je sollicitatie komt.

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 februari 2012, 20:59
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanya Bekijk bericht
Je Nigeriaanse school zou ik wel gewoon vermelden hoor. Het hoeft toch zeker geen geheim te zijn dat je uit Nigeria komt, dat zien ze toch wel als je voor je sollicitatie komt.
Heel veel mensen worden al tijdens het lezen van het CV direct afgewezen zodra er een luchtje "buitenland" aan zit. Daarom is op gesprek gaan altijd beter omdat mensen dan denken van "ho eens even, wat een vlotte dame". Daarom is mijn advies nog steeds: niet vermelden.

Helaas heeft Nigeria een slechte reputatie vanwege het geweld in het land en de bekende Nigeriaanse oplichtingsprakijken. Uiteraard zal dit niet van toepassing zijn in dit geval maar de schijn heb je waarschijnlijk bij veel mensen al tegen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 9 februari 2012, 21:43
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Heel veel mensen worden al tijdens het lezen van het CV direct afgewezen zodra er een luchtje "buitenland" aan zit. Daarom is op gesprek gaan altijd beter omdat mensen dan denken van "ho eens even, wat een vlotte dame". Daarom is mijn advies nog steeds: niet vermelden.

Helaas heeft Nigeria een slechte reputatie vanwege het geweld in het land en de bekende Nigeriaanse oplichtingsprakijken. Uiteraard zal dit niet van toepassing zijn in dit geval maar de schijn heb je waarschijnlijk bij veel mensen al tegen.
Je hebt wel gelijk maar ik zou me te trots en te goed voelen om mijn afkomst weg te laten. Ik zie het zeker als voordeel dat je in zo'n land opgegroeid bent en toch een mooie opleiding hebt weten af te ronden.
Ik zou aan het begin mijn geboorteplaats weglaten. Bij nationaliteit staat Nederlandse dus laat ze maar lekker gissen of je nou zelf buitenlands bent of dat je juist superondernemend bent en je opleiding 'zomaar uit eigen wil' in Nigeria bent gaan volgen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 9 februari 2012, 22:06
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanya Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk maar ik zou me te trots en te goed voelen om mijn afkomst weg te laten. Ik zie het zeker als voordeel dat je in zo'n land opgegroeid bent en toch een mooie opleiding hebt weten af te ronden.
Ik zou aan het begin mijn geboorteplaats weglaten. Bij nationaliteit staat Nederlandse dus laat ze maar lekker gissen of je nou zelf buitenlands bent of dat je juist superondernemend bent en je opleiding 'zomaar uit eigen wil' in Nigeria bent gaan volgen.
Ik zou zelf altijd op zeker spelen zodat ik kans maak op een leuke baan. Van trots kun je geen rekeningen betalen en carriere maken.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 9 februari 2012, 22:42
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Ik zou zelf altijd op zeker spelen zodat ik kans maak op een leuke baan. Van trots kun je geen rekeningen betalen en carriere maken.
Het blijft gewoon erg moeilijk. Ik zou het zelf nooit doen maar ik heb misschien makkelijk praten omdat ik juist als westerse in Turkije ga solliciteren straks. Andersom zal het ongetwijfelt een stuk lastiger gaan al vind ik dat dit in 2012 niet meer moet mogen.

Ovbos, probeer je CV en motivatie zo te richten dat het juist een pluspunt is dat je uit Nigeria komt. Je hebt daar misschien veel meegemaakt waardoor je erg sterk geworden bent. Probeer dit duidelijk te verwoorden in je motivatie. Met weglaten schiet je denk ik niets op. Als ze bij het lezen van een CV geen leuke nigeriaanse meid of knul willen, zullen ze die na een eerste gesrpek waarschijnlijk ook niet willen, zeker omdat je al aangeeft dat je onzeker bent over je kennis van het Nederlands.

In ieder geval heel veel succes en laat even weten hier wat je gedaan hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Mijn 1e open sollicitatiebrief! Willen jullie hem aub even nakijken? Lieke78 Sollicitatiebrief en cv 6 9 april 2009 12:37
Zou geweldig zijn als jullie mijn cv zouden willen reviewen Buism01 Sollicitatiebrief en cv 7 6 september 2008 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon