Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2006, 17:15
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Voor een trainingsinstituut voor moeilijk lerende jongeren heb ik een brief opgesteld. Ze vragen iemand met een relevante hbo opleiding, zoals Pabo. Dit heb ik, maar ik heb geen ervaring met gedragsproblemen en ook geen ervaring in het speciaal onderwijs.
Omdat ik nu al een jaar invalkracht ben in het basisonderwijs ben ik op zoek naar een vaste baan. Deze lijkt me zeer interessant.

Wil iemand deze brief nakijken. Komt de brief overtuigend over? En heb ik mijn vaardigheden goed uitgelicht?

Alvast bedankt
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief docenttainer1.doc‎ (20,5 KB, 264x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2006, 11:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Het lukt mij niet om het bestand te openen. Kun je de brief ook op deze site zetten i.p.v. in een bestand, zodat de brief te lezen is?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 oktober 2006, 11:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief enthousiaste docent/trainer voor trainingscentrum

[Hieronder de tekst. Ik kon het Word-bestand gewoon openen hoor.]

Betreft: vacature enthousiaste docent/trainer

Ommen, 10 oktober 2006

Geachte heer/mevrouw,

In de Stentor werd mijn aandacht getrokken door uw advertentie, waarin u op zoek bent naar een enthousiaste docent. Hierbij wil ik u graag laten weten dat een gemotiveerde lerares met positieve instelling en doorzettingsvermogen zich aanbiedt.

Na het afronden van de Pabo, ben ik nu een jaar werkzaam als invalkracht in het basisonderwijs. Uit het lesgeven haal ik veel voldoening en ik vind het heerlijk om te zien hoe kinderen geleerde vaardigheden in de praktijk brengen. Het uitdagende aan de functie die u biedt is het werken met jongeren van mijn eigen leeftijd maar met een verstandelijke beperking. Gezien mijn kennis, leergierigheid en motivatie denk ik zo’n uitdaging aan te kunnen.

Door mijn didactische vaardigheden ben ik ervan overtuigd dat ik deze jongeren woonvaardigheden kan leren die ze op weg helpen zelfstandig te kunnen functioneren.
Ik beschik over het vermogen te kunnen functioneren in wisselende situaties, dit komt vooral tot uiting in invalwerkzaamheden die ik reeds heb verricht. In dit werk toon ik inzicht te hebben in groepsprocessen en is het belangrijk sterk in je schoenen te staan.
Elke groep waar je binnenkomt is anders en daar moet ik mijn lessen op aanpassen.

Tijdens mijn opleiding heb ik kennis opgedaan over diverse gedragsproblemen die je tegenkomt in het onderwijs. Deze kennis wil ik zeer graag uitbreiden, eventueel door het volgen van extra trainingen.
De computer is een belangrijk onderdeel geweest van mijn studie en werk. Hierdoor beschik ik over zeer goede computervaardigheden.

Uit de advertentietekst en door nadere telefonische informatie bij mevrouw xxxxx van uw bedrijf begrijp ik dat mijn kennis en ervaring aansluiten bij uw eisen. Wat voor u hopelijk aanleiding is voor een gesprek, waarin ik mijn sollicitatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 oktober 2006, 14:02
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Bedankt Rene. was er net mee bezig, maar dat is dus niet meer nodig.

Heb je de brief ook gelezen? Ben zo benieuwd.....

Jekkie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2006, 18:16
aapje aapje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Berichten: 7
aapje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Hoi Jekkie,

Ik vond het een leuke brief, kwam enthousiast op mij over, je motivatie en je goede eigenschappen vond ik duidelijk onderbouwd.
Alleen vind ik de 2e zin van de aanhef niet zo mooi, het stuk van ".....zich aanbiedt. Het lijkt dan een beetje of het over iemand anders gaat. Misschien kan je beter zoiets zeggen als: '' ik ben een enthousiaste enz..."

succes

Groetjes aapje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 oktober 2006, 20:45
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Ik ben het met Aapje eens. De brief is goed maar de zin waar Aapje het over heeft kun je beter veranderen.

Succes en laat de brief nog een keer zien voordat je hem verstuurt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 oktober 2006, 22:14
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de tweede zin iets aangepast. Van gemotiveerde heb ik betrouwbaar gemaakt omdat motivatie al in de tweede alinea voorkomt.

Hij moet morgen op de post dus graag reactie.....

Dit is de eerste alinea de rest blijft hetzelfde:

In de Stentor werd mijn aandacht getrokken door uw advertentie, waarin u op zoek bent naar een enthousiaste docent. Ik ben die enthousiaste en betrouwbare lerares met een positieve instelling en doorzettingsvermogen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie directie-assistent / graag commentaar Leyla Sollicitatiebrief en cv 10 19 oktober 2007 18:12
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
controleer graag even bbl sollicitatie graag commentaar yvon25387 Sollicitatiebrief en cv 5 24 augustus 2006 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon