Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2013, 16:51
Tommy Tommy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 2
Tommy is on a distinguished road
Standaard meerde mogelijkheden

hey allemaal,

Als pas afgestudeerde ICT programmeur zit ik met een wat vervelende zaak.

Ik heb bij de bedrijven in mijn regio gesolliciteerd. Bij een hiervan mocht ik direct op gesprek en heb ik een contract aangeboden gekregen. Ze wouden mijn antwoord hierop zo snel mogelijk weten (deze maand dus nog).

Nu heb ik echter ook van een ander bedrijf te horen gekregen dat ik op sollicitatiegesprek mag komen. Maar vanwege een congres, kan het gesprek maar doorgaan de eerste week van juli.

Dit tweede bedrijf spreekt mij echter veel meer aan en ik zou dus ook liever voor hen werken indien ik de keuze heb.

Wat moet ik nu doen ?
Aanvaard ik de job bij bedrijf A en stap vrijwel meteen over naar bedrijf B (indien ik daar ook zou aangenomen worden) ?
Of aanvaard ik de job in bedrijf A niet en hoop dat het met bedrijf B goedkomt ?

heeft iemand hier tips voor ?

bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2013, 12:45
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard

Hoi Tommy,

Is er een mogelijkheid om je "probleem" voor te leggen bij werkgever A, onder het mom van dat je op dit moment nog meer sollicitaties hebt lopen en dus niet gelijk een antwoord kan geven. Ik bedoel we hebben het hier over twee weken, als het gesprek bij bedrijf B in de eerste week kan plaatsvinden.

Ikzelf zou niet snel bij werkgever A beginnen om vervolgens naar werkgever B te gaan, maar dat is een eigen keuze natuurlijk.

(Oftopic) Mag ik vragen waar jij je opleiding hebt gevolgd? Ik ben er benieuwd naar aangezien ik op dit moment een opleiding volg richting programmeur
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2013, 10:55
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wat moet ik nu doen ?
Aanvaard ik de job bij bedrijf A en stap vrijwel meteen over naar bedrijf B (indien ik daar ook zou aangenomen worden) ?
Of aanvaard ik de job in bedrijf A niet en hoop dat het met bedrijf B goedkomt ?
Volgens mij zijn er nog twee andere - betere - opties en dat is dat je bedrijf B uitlegt dat je al een contract aangeboden hebt gekregen van bedrijf A en dat je deze maand nog kunt tekenen. Vraag hen of het toch niet mogelijk is om het gesprek deze maand te laten plaatsvinden.
Zo niet, dan kun je aan bedrijf A uitleggen dat je wat langer bedenktijd wilt omdat je nog een andere procedure hebt lopen. Het kan zijn dat zij dan afhaken, maar dat is dan de gok die je neemt.
Teken in ieder geval niet het contract om kort daarna over te stappen naar bedrijf B. Hiermee maak je echt geen goede reclame voor jezelf. Uiteraard heb je een proeftijd en kun je te allen tijde opzeggen zonder opgaaf van reden, maar je beschaamt wel het vertrouwen dat je aanstaande werkgever in je heeft. Overigens kan hij in theorie ook een schadevergoeding eisen als hij erachter komt dat jij nooit de intentie had om lang bij het bedrijf te blijven.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO - mogelijkheden in ICT trOnk12 Opleiding kiezen en volgen 3 22 juli 2014 18:26
Wat zijn mijn mogelijkheden? Anne96 Opleiding kiezen en volgen 18 7 december 2012 23:48
Na WO-opleiding 'omscholen' via Duaal Opleiding, welke mogelijkheden zijn er? Helene-Forum Opleiding kiezen en volgen 2 14 oktober 2012 17:39
Welke mogelijkheden voor hbo Werktuigbouwkunde naast mijn werk? henryvanbeek Opleiding kiezen en volgen 4 31 oktober 2011 00:43
HBO Informatica - Studiebelasting & mogelijkheden Technische Informatica? Stefan Opleiding kiezen en volgen 7 24 juni 2009 12:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon