Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2007, 15:18
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Loopbaanadviseur

Hallo!

Ik lees al wat langer mee op dit forum en deze website.
Op dit moment weet ik niet zo goed welke kant ik precies op wil... Uiteindelijk wil ik graag als zelfstandige of freelancer aan de slag, maar waarin dat moet ik nog bedenken

Het liefst werk ik met mensen en ben ik creatief bezig, daarnaast wil ik ook graag een goede boterham verdienen

Ik vind het leuk om mensen te adviseren, mee te denken en te proberen om ze een andere visie te geven op hun "problemen"
Volgens mij zijn dat aspecten die vooral goed van pas komen als loopbaanadviseur. Ik heb echter geen achtergrond in die richting.
Het is een vrij beroep, maar een beetje kennis van zaken is natuurlijk wel zo handig

Wat zou handig zijn om te gaan doen mocht ik die kant op willen? Werken als intercedent bijvoorbeeld, steek je daar iets van op? of zijn er cursussen die handig zijn? en moet ik dan denken aan psychologie of meer gericht op het bedrijfsleven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2007, 13:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Loopbaanadviseur

Je kunt denken aan: coaching, recruiter in de werving & selectie en inderdaad loopbaanbegeleiding. Maar met name voor coach en loopbaanadviseur moet je behoorlijk wat bagage hebben kwa opleiding, loopbaan en levenservaring. Wat is hiervoor je achtergrond?

Intercedent vind ik minder voor de hand liggend, omdat dat veel meer een praktische en commerciële functie is dan een coachende.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juni 2007, 23:45
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Loopbaanadviseur

Wat je zegt over de nodige bagage, daar ben ik het helemaal mee eens!
Daarom is het ook meer een idee voor "later als ik groot ben"
Maar daarom is het misschien wel handig om me er nu al in te verdiepen en te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wat betreft levenservaring heb ik meer dan genoeg gezien en meegemaakt.
Qua persoonlijkheid ben ik ook enorm gegroeid de laatste jaren.
Wat opleiding betreft, ik heb HLO gedaan, daar heb je in dit vak nou niet echt veel aan ;-)
Ik heb wel in verschillende soorten bedrijven gewerkt. Ik kom uit een ondernemersgezin en heb dan ook een echte "ondernemersinstelling". Van de bedrijfscultuur in veel grote logge bedrijven snap ik dan ook helemaal niks, en ik zal het misschien ook wel nooit gaan snappen ook.
Dat zal dan ook mijn grootste struikelblok denk ik? Hoewel het ook wel een pluspunt kan zijn... mensen motiveren om risico's te durven nemen, laten inzien dat een vaste baan ook maar schijnzekerheid is.

Maar om nog eens op mijn oorspronkelijke vraag terug te komen. Ik denk dat ik nu zelf het antwoord wel kan geven. Laat ik mezelf eerst maar eens voor de volle 100% gaan ontplooien. Mijn eigen richting vinden.
Tegen die tijd kan ik altijd nog een cursus coaching of loopbaanbegeleiding gaan doen. Maar eerst focussen op het hier en nu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Graag reacties op brief van loopbaanadviseur Lonny Sollicitatiebrief en cv 1 14 augustus 2006 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon