Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2009, 23:39
jothilmi jothilmi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2009
Berichten: 1
jothilmi is on a distinguished road
Standaard sollicitatie Coördinator

Graag uw mening over de onderstaande sollicitatiebrief.



Naar aanleiding van Uw advertentie in het ................ wil ik graag solliciteren naar de functie Coördinator.

Mijn naam is .......... 50 jaar en sinds 2000 werkzaam in de ......industrie bij ......... te .......... Vanaf april 2006 ben ik werkzaam in de functie van ........... Ondanks dat ik deze functie met veel plezier en inzet uitvoer heb ik eigenlijk de ambitie mij verder te ontwikkelen, iets wat ik op korte termijn bij mijn huidige werkgever niet zie gebeuren.

Het lijkt mij daarom ook een nieuwe uitdaging om binnen de ............ te werken. Naast de branche waar uw onderneming actief in is, spreken ook de verantwoordelijkheden die vereist zijn om deze functie goed te vervullen mij zeer aan.

Voor meer informatie over mijn ervaring en opleiding verwijs ik u graag naar bijgevoegd cv.

Ik hoop dat deze brief aanleiding voor u mag zijn mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn sollicitatie kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

........
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2009, 16:14
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: sollicitatie Coördinator

Oww... Ik zelf zou graag wat meer 'body' zien in de eerste alinea. En wel iets met waarom je juist bij dat bedrijf in die functie wilt werken. Beschrijf hier anders de groei die je verwacht door te amken.

In de 2e alinea zou ik nooit je leeftijd vermelden, is niet relevant voor de sollicitatie en kan soms de aandacht daar teveel op vestigen (kan in je nadeel werken). het is goed dat je je functie noemt en er plezier in hebt, ik zou de reden om toch verder te kijken niet in je brief noemen. Dit is namelijk een mooi onderwerp voor een sollicitatiegesprek. Misschien kun je juist die facteten in je huidige functie aanstippen die relevant zijn voor de nieuwe functie?

derde alinea: misschien een of twee voorbeelden van de verantwoordelijkheden die jou aanspreken? Of anders misschien een voorbeeld uit jouw verleden waaruit blijkt dat jij die verantwoordelijkheid bezit?


Je merkt het wel: ik ben voorstander van de iets uitgebreidere sollicitatiebrief, waarin je iets meer van de 'persoon achter de brief' laat doorschemeren.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon