Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 april 2013, 15:21
Evi26 Evi26 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Berichten: 1
Evi26 is on a distinguished road
Standaard Wat nu?? wel of niet nieuwe opleiding beginnen

Op mijn 16e heb ik een opleiding gekozen (sph) die totaal niet bij mij paste. Hier kwam ik in het laatste jaar echt achter en heb het toch afgemaakt. Toen ben ik een andere opleiding gestart. Maar door een nieuwe wetgeving moest ik in mijn laatste jaar instelingscollegegeld gaan betalen. Nou geloof me dit is het viervoudige van wat je normaal per jaar betaald (blijf het echt absurd vinden). Dit kon ik niet financieren en heb noodgedwongen moeten stoppen.

Maar wat nu? Ik heb met verschillende professionele mensen hierover gepraat. En dit bevestigde precies wat ik al wist. De kant die het beste bij mij past is die op organisatorisch gebied. Het liefst ga ik de kant op van eventmanagement en PR of office management. Het stomme is dat ik vroeger wel eens op release party's of after party's van concerten ben geweest en altijd meer oog had voor de mensen die het aan het regelen waren (van dat wil ik ook). Toen ik 16 was dacht ik dit is leuk maar kan ik niet (soort "puberidentiteits crisis" ofso). Maar nu ben ik niet meer introvert en sta sterk in mijn schoenen en weet precies wat ik kan en wil. En elke keer komt die verlangen terug om die kant op te gaan (eigenlijk al een aantal jaar).

Heel lang verhaal maar wilde een poging doen een zo duidelijk mogelijk beeld te scheppen. Met de dag wordt ik hier gefrustreerder om want ik weet niet wat ik moet doen. Het ideale beeld is die kant een diploma te behalen en gelijktijdig in die branche te werken. Maar hoe kom ik ergens een bedrijf binnen, iemand zonder ervaring en ben niet de jongste meer (26). Of moet ik maar gewoon in de winkel blijven werken waar ik nu zit?
Heb er wekenlang over na gedacht maar heb even een mening nodig van iemand die er nog helder naar kan kijken haha
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2013, 20:28
PietjeJansen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Vanuit vrijwilligerswerk in evenementen doorgroeien naar betaald werk. Succes! Je hebt daar geen opleiding voor nodig. Op termijn kun je daar eventueel cursussen voor volgen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
Wat is wijsheid? w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 10 13 juni 2011 23:07
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Deze baan is het niet, maar wat dan wel? Amber9 Loopbaanvragen 7 19 mei 2008 14:57
Master of Science in Management, wat heb je er aan? thor2002 Opleiding kiezen en volgen 1 28 januari 2008 13:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon