Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2013, 17:11
DHC94 DHC94 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2013
Berichten: 1
DHC94 is on a distinguished road
Standaard Nevenactiviteiten of tweede studie naast wo Wiskunde?

Hoi,

Ik zit al een tijdje met een vraag, maar ik heb nooit gedacht om dit op een forum te plaatsen..

Ik ben nu eerstejaars WO Wiskunde (richting economie) en ik zou graag na mijn bachelor (en eventueel master) een carriere in de economische wereld, vandaar ook mijn economischgerichte profiel. Mijn resultaten (8.0 gemiddeld) dusver zijn redelijk goed en heb het idee dat ik meer uit mijzelf kan halen. Nu zit ik met een dilemma:
- nevenactiveiten (studentassistent, bestuurswerk, commissiewerk, studentenwerk etc.) of
- meerdere studies

Nevenactiveiten schijnen goed te zijn voor mijn CV. Maar.. mij leek het ook wel leuk om meerdere studies te volgen. Denk hierbij aan Bestuurskunde, Econometrie, Bedrijfseconomie etc. Nu vroeg ik mij af, wat als ik nou propdeusediplomas van twee opleidingen haal. Als het goed is, bezit ik dan in 2015 of 2016 mijn Wiskunde bachelordiploma en twee propedeusediplomas. De reden dat ik twee propedeusediplomas wil halen, is omdat dat makkelijker is dan nog één volledige studie en ik zou mij graag zo veel mogelijk willen concentreren op Wiskunde.

Echter weet ik niet of dit verstandig is. Natuurlijk zijn meerdere (propedeuse)diplomas beter voor mijn CV, maar in wat voor mate? Als het nihil is, kan ik natuurlijk beter nevenactiviteiten doen.

Kortom: wat raden jullie mij aan?
- Wiskunde bachelordiploma + nevenactiveiten
- Wiskunde bachelordiploma + twee propedeuse-diploma's
- Wiskunde bachelordiploma + een bachelordiploma van een ander studie halen


Graag hoor ik jullie mening hierover! Informatie/aanbevelingen zijn ook welkom!
Groetjes!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2013, 17:57
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ik zou de master gaan doen. Dat is uiteindelijk het 'echte' diploma. Propedeuses zeggen helemaal niets.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2013, 21:04
Kareltje2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Meerdere studies doen kost tegenwoordig heel veel geld. Tenzij het een dubbel afstudeertraject is dat standaard wordt aangeboden zonder meerkosten. Ga dat eens na.
2: Bestuursfuncties zijn uitstekend in combinatie met een dubbeltraject en (summa) cum laude afstuderen.
3: Sociale vaardigheden zijn kritisch.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2013, 01:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor jullie reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kareltje2 Bekijk bericht
1: Meerdere studies doen kost tegenwoordig heel veel geld. Tenzij het een dubbel afstudeertraject is dat standaard wordt aangeboden zonder meerkosten. Ga dat eens na.
2: Bestuursfuncties zijn uitstekend in combinatie met een dubbeltraject en (summa) cum laude afstuderen.
3: Sociale vaardigheden zijn kritisch.

Succes!
Het enige wat extra kost bij meerdere studies, zijn de kosten van de boeken. Collegegeld blijft hetzelfde, mits het universiteit zelfde is (wat dus het geval is). Ik ben nogsteeds aan het nadenken over wat ik volgend jaar bij zou doen, aangezien beide opties nog open liggen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 mei 2013, 00:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je echt een concreet advies wil: wiskunde + 2 propedeuses is de slechtste optie voor je cv. Ziet er namelijk uit als: je wist niet goed wat je wilde/je hebt niet doorgezet het volledige diploma te halen. Een tweede bachelor is een goed idee, ook voor je eigen ontwikkeling. Het is verder in algemene zin inderdaad zo dat (bepaalde) werkgevers heel veel belang hechten aan nevenactiviteiten. Het is ook goed voor je netwerk, als je straks op zoek bent naar een baan. Het moet je echter wel liggen; als je van nature een verlegen introvert type bent, hoef je je niet verplicht te voelen om voor je cv/netwerk dan maar bestuurswerk te gaan doen. Kijk naar wat er het best bij jou past; veel studeren/kennis vergaren of meer sociale activiteiten?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijd studie (Pabo) starten naast parttime baan en gezin? Twijfelkont Opleiding kiezen en volgen 4 4 september 2013 14:32
Hoe vind ik een bijbaan naast studie Psychologie, om vast ervaring op te doen? WiccaNature Alle andere carričreonderwerpen 2 4 april 2011 02:30
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 11:10
Studie WO Psychologie; graag jullie advies SSun78 Opleiding kiezen en volgen 11 28 januari 2009 11:02
Deeltijd studie naast voltijd baan? Esmarel Opleiding kiezen en volgen 2 4 januari 2008 11:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon