Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2008, 16:10
Neo23 Neo23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 5
Neo23 is on a distinguished road
Angry De reden dat ik bij U solliciteer....

Dit onderdeel maakt het me echt moeilijk, het ontbreekt mij aan het creatieve aspect. Ik zit al uren na te denken en kom op niks. Er is geen website, geen vacature, het enige wat ik heb zijn de adresgegevens die bekend zijn bij de Ecabo.
Ik wil graag een zin maken waaruit blijkt dat de organisatie sterk is in persoonlijke ontwikkeling (mij goed zal opleiden) en waarmee ik dus de organisatie kan helpen, misschien op lange termijn. Het ''help me help you'' motto. Maar kan het niet echt verwoorden in een sterke zin. Er zijn 3 organisaties aan wie ik deze brief ga verzenden dus het moet een beetje algemeen doch persoonlijk overkomen.

Kan iemand mij aan wat tips helpen aub, anders verzend ik hem zonder dit onderdeel erbij toe te voegen.

Afgezien van dit kleine onderdeel is mijn sollicitatiebrief af.
Hierbij voeg ik hem toe:

Citaat:
Geachte heer / mevrouw,

Met grote belangstelling hoorde ik via het stagebureau Ecabo dat bij uw organisatie misschien de mogelijkheid bestaat om stage te lopen als Administrateur. Naar aanleiding van een kwalificatie opdracht van mijn laatste opleidingsjaar als Administrateur niveau 4 MBO bij de LOI te Leiden, dienen we stage te lopen bij een administratieve organisatie.

De reden dat ik juist bij uw organisatie solliciteer……..
De functie van administrateur binnen uw bedrijf spreekt me aan om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding en vaardigheden. Rekenkundig sta ik zeer sterk in mijn schoenen waardoor ik zeer accuraat ben en een sterk inzicht heb op financieel en cijfermatig gebied. Tijdens mijn examens voor bedrijfseconomisch- en financieel administratief beheer heb ik niet alleen ruime voldoendes behaald maar ook veel plezier en affiniteit beleefd bij het bestuderen en uitoefenen van dit onderdeel.
Daarnaast beschik ik over uitstekende computervaardigheden (o.a. Microsoft Office) en binnenkort behaal ik ook mijn Europese Computerrijbewijs. U mag van mij een enthousiaste, precieze en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken en geen 9 tot 5 mentaliteit heeft. Verder ben ik ook zeer leergierig op ieder gebied dat uw organisatie te bieden heeft. Meer informatie over mijn (voor)opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.

Hierbij hoop ik dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen, voor de duur van minimaal een half jaar. Omdat ik nog enkele ECDL tentamens moet afleggen, wil ik graag vanaf 1 april beginnen. Graag wil ik deze brief mondeling toelichten. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2008, 22:20
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: De reden dat ik bij U solliciteer....

Hoi,

In de eerste alinea gebruik je het woord "misschien" en in de laatse het woord "hoop" alletwee de woorden zou je uit je sollicitaiebrief moeten bannen.

Jouw andere vraag is een sterk punt in een brief. Hier heb je de kans om het bedrijf een veer toe te steken. Het zou iets kunnen zijn in de vorm van:

Via het bemiddelingsbureau heb ik vernomen dat uw bedrijf dé ideale stageplaats is. De ervaringen zijn dat uw bedrijf een goed leerbedrijf is waar een stagiair goede begeleiding krijgt en waar de overdracht van kennis op natuurlijke wijze wordt uitgevoerd. Omdat ik open sta voor opname van kennis en daarnaast accuraat en punctueel mijn werkzaamheden uitvoer denk ik dat op deze manier van samenwerken een win-win situatie gecreeerd wordt.

Maar dan in je eigen bewoording.

Kun je er iets mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2008, 19:08
Neo23 Neo23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 5
Neo23 is on a distinguished road
Standaard Re: De reden dat ik bij U solliciteer....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi,

In de eerste alinea gebruik je het woord "misschien" en in de laatse het woord "hoop" alletwee de woorden zou je uit je sollicitaiebrief moeten bannen.

Jouw andere vraag is een sterk punt in een brief. Hier heb je de kans om het bedrijf een veer toe te steken. Het zou iets kunnen zijn in de vorm van:

Via het bemiddelingsbureau heb ik vernomen dat uw bedrijf dé ideale stageplaats is. De ervaringen zijn dat uw bedrijf een goed leerbedrijf is waar een stagiair goede begeleiding krijgt en waar de overdracht van kennis op natuurlijke wijze wordt uitgevoerd. Omdat ik open sta voor opname van kennis en daarnaast accuraat en punctueel mijn werkzaamheden uitvoer denk ik dat op deze manier van samenwerken een win-win situatie gecreeerd wordt.

Maar dan in je eigen bewoording.

Kun je er iets mee?

Groet,
Rens

Hoi Rens, zeer creatief zeg Ik vindt het echt prachtig verwoord.

Maar je gaf het advies dat ik het woord ''hoop'' liever zou moeten verwijderen.
Is er een woord wat ik met hoop kan vervangen zodat ik de zin niet compleet hoef te vervangen ?
Ik dacht misschien dat ik het woord ''hoop'' kon vervangen door ''verwacht''.

Erg bedankt voor je tijd en moeite, ik stel het heel erg op prijs.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2008, 21:05
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: De reden dat ik bij U solliciteer....

Wellicht is het mogelijjk om...............
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie Myriam Sollicitatiebrief en cv 5 13 november 2007 16:40
uitgelekte solicitatie jaap Sollicitatiebrief en cv 3 7 november 2007 23:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon