Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2013, 11:23
onzekere onzekere is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 2
onzekere is on a distinguished road
Angry welke is beter.

ik heb zelf een sollicitatie brief geschreven met behulp van deze site.
en die is als volgt

V. de Boer- van der Well



Stichting Humanitas
Locatie Akropolis
Achillestraat 290
3054 RL Rotterdam


Betreft: sollicitatie leerling verzorgende IG

Capelle aan den IJssel, 28 oktober 2013

Geachte mevrouw Ester.

Enthousiaste, leergierig vrouw en opzoek naar zekerheid.
Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie ‘leerling verzorgende IG’ die ik op internet gevonden heb.

Ik werk momenteel als oproep kracht bij de Roo van Capelle, maar door vele interne aanvraag voor een opleiding zie ik geen kans om daar de opleiding te gaan volgen. Ik heb enige ervaring in het zorg wezen en wil dit graag verbreden door een opleiding te gaan volgen.

Wat mij aanspreek in deze opleiding is het afwisselende werk en het omgaan met mensen en dat ik de kans krijg om dat wat ik leer in de praktijk te kunnen uitvoeren. Ik zou het geweldig vinden om mijn kunnen uit te breiden met deze opleiding.

Ik hoop dat ik mijn brief in een gesprek mag toelichten.

Hoogachtend,

nu heeft mijn moeder het verbeterd maar ik vraag me af welke is er beter.

V. de Boer- van der Well



Stichting Humanitas
Locatie Akropolis
Achillestraat 290
3054 RL Rotterdam


Betreft: sollicitatie leerling verzorgende IG

Capelle aan den IJssel, 28 oktober 2013

Geachte mevrouw Ester.

Enthousiaste, leergierig vrouw en opzoek naar zekerheid.
Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie ‘leerling verzorgende IG’ die ik op internet gevonden heb.

Ik werk momenteel als oproep kracht bij de Roo van Capelle, maar door vele interne aanvraag voor een opleiding zie ik geen kans om daar de opleiding te gaan volgen. Ik heb enige ervaring in het zorg wezen en wil dit graag verbreden door een opleiding te gaan volgen.

Wat mij aanspreek in deze opleiding is het afwisselende werk en het omgaan met mensen en dat ik de kans krijg om dat wat ik leer in de praktijk te kunnen uitvoeren. Ik zou het geweldig vinden om mijn kunnen uit te breiden met deze opleiding.

Ik hoop dat ik mijn brief in een gesprek mag toelichten.

Hoogachtend,


ik zou graag willen dat ik hier feedback op krijg zodat ik minder onzeker hoef te zijn. ik hoop dat jullie er uit komen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2013, 13:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

IK vind ze alle twee niet sterk.
Je hebt een erg hoog IK gehalte en zie niet wat jij toevoegt.
Het lijkt op zelfverrijking door je opleiding daar intern te mogen doen en dat je het leuk vind om datgene dat je geleerd hebt kan toepassen.

Met deze brief spring je er niet uit! Het is vaak, zoals ze zeggen, de dertiende in het dozijn!

Maak een brief op het AIDA-model en kom dan terug.

Sorry dat ik het zo direct neerzet, maar ik kan het niet mooier maken dan dat het is. Ik hoop je wat geholpen te hebben.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2013, 03:04
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard meer jezelf laten zien

Deze brieven komen niet erg persoonlijk over. Probeer ze persoonlijker te maken door eigen zinnen te maken en meer motivatie te gebruiken.

opzoek naar zekerheid? zekerheid voor wat? geld, studie? past deze zin echt bij jou? De zin klinkt erg 'gemaakt'
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2013, 15:45
onzekere onzekere is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 2
onzekere is on a distinguished road
Standaard reactie

als ik dit zo lees doet het mij geen goed gevoel geven eerder een mes steek inmijn lijf. ik ben al onzeker en nu word het alleen versterkt dat ik het niet kan een sollicitatie brief schrijven. dit is geen feedback maar iemand neer halen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2013, 16:29
Op Koers Op Koers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 1
Op Koers is on a distinguished road
Standaard welke is beter?

beste onzekere,

Je hoeft helemaal niet onzeker te zijn. met het schrijven van deze brief en deze op internet te zetten heb je jezelf kwetsbaar durven opstellen. Je geeft er ook mee aan dat je dus erg graag een goede brief wilt schrijven.

Een pluim voor je lef. Helaas kan dat wat directe opmerkingen van anderen teweeg brengen. Doe er je voordeel mee en leer ervan.

De 1e brief is iets beter. Let wel op juiste spelling. bijvoorbeeld 'op zoek' zijn twee woorden en je kunt beter 'geachte mevrouw + achternaam' gebruiken.

Bij het schrijven van je motivatie kun je jezelf het beste inleven in de werkgever: wat zou deze willen horen, wat zou je kunnen bijdragen, wat maakt jou geschikter dan de andere kandidaten?

Succes ermee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 oktober 2013, 16:35
elc88 elc88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 16
elc88 is on a distinguished road
Standaard

Allereerst, ik denk dat je de feedback niet zo zwaar moet opvatten, er is verschil tussen kritiek en feedback en ze gaven feedback. De wereld is nou eenmaal hard... Misschien kan ik je een beetje verder helpen?

Betreft: sollicitatie leerling verzorgende IG

Capelle aan den IJssel, 28 oktober 2013

Geachte mevrouw Ester.

Enthousiaste, leergierig vrouw en opzoek naar zekerheid.
Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie ‘leerling verzorgende IG’ die ik op internet gevonden heb.

Ik werk momenteel als oproep kracht bij de Roo van Capelle, maar door vele interne aanvraag voor een opleiding zie ik geen kans om daar de opleiding te gaan volgen. Ik heb enige ervaring in het zorg wezen en wil dit graag verbreden door een opleiding te gaan volgen.

Wat mij aanspreek in deze opleiding is het afwisselende werk en het omgaan met mensen en dat ik de kans krijg om dat wat ik leer in de praktijk te kunnen uitvoeren. Ik zou het geweldig vinden om mijn kunnen uit te breiden met deze opleiding.

Ik hoop dat ik mijn brief in een gesprek mag toelichten.

Hoogachtend,

Ik zou de openingszin toch anders doen, of dat van zekerheid weghalen. Misschien helemaal weghalen en dan gewoon zeggen dat je graag via deze weg wilt solliciteren en je uit wilt leggen waarom je geschikt denkt te zijn voor deze functie ... ?

Ik zou niet de reden noemen waarom je niet bij je bedrijf in opleiding kan, is niet belangrijk voor hun. Wel is belangrijk wat je nu hebt geleerd, wat je zo leuk vind aan de zorg en dat je erg gemotiveerd bent meer te leren en een stapje hoger wilt gaan. Vertel meer over je eigenschappen zoals je die al benoemt, enthousiast en leergierig en ga hier eventueel meer op in, verder zou ik nog wel andere eigenschappen benoemen die ook erg belangrijk zijn in de zorg.

Let op je spelfouten en zins opbouw, die zijn niet overal even goed.

Waarom wil je juist bij hun in opleiding? wat heb je hun te bieden?

En eindig niet met hoogachtend, maar met vriendelijke groet, ...........
misschien heb je hier wat aan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke P voor welke WO? nickynic Opleiding kiezen en volgen 0 29 januari 2013 21:03
Word je beter in samenwerken van projectonderwijs? Isabelle Je competenties ontwikkelen 6 23 februari 2011 17:06
Welke ervaringen heb je met projectonderwijs? Isabelle Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2011 12:32
Welke is beter ... BE of MER? SpeedKnight Opleiding kiezen en volgen 16 20 juni 2009 18:23
Welke is beter voor grafisch ontwerpen? Art and Design College of Kunst Akademie stephanieB Opleiding kiezen en volgen 2 6 september 2008 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon