Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2010, 14:48
Jeff174 Jeff174 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 1
Jeff174 is on a distinguished road
Standaard Een keuze maken

Hallo allemaal,


Ik ben nieuw op het forum, en hoop hier wat advies te kunnen krijgen om zo hopelijk de juiste keuze te maken.

Enkele jaren geleden, heb ik helaas wegens mijn gezondheid mijn opleiding medewerker beheer niveau 4 moeten beeindigen. Met als gevolg dat ik nu geen diploma op zak heb, en een goede baan vinden in de ICT vrijwel onmogelijk is.

Ik ben nu 24, en na er lang over na te hebben gedacht heb ik dan toch besloten om weer een opleiding te gaan volgen. Zowel Technische Informatica, als Forensisch Onderzoek spreken mij beide erg aan.

Nu heb ik mij laten vertellen dat een goede kennis van Wiskunde een vereiste is, echter is dit helaas een van mijn zwakke punten. (ben werkelijk alle formules e.d. vergeten.)



- Hoe kan ik het beste mijn Wiskunde bij spijkeren? Is het realistisch om te denken dat HBO haalbaar is met zo'n achterstand?

- Wat kan ik verwachten van de 21+ toets? Is het erg pittig, of valt het mee?

- Heb ik nog andere opties?


Met vriendelijke groet,
Jeff
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2010, 17:15
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Als je al zwak bent in wiskunde is een zware technische opleiding geen goed idee.
2: Voor regulier HBO kun je het beste een cursus VWO wiskunde voltooien voor je aan de propedeuse en 21+ begint.
3: Kies voor een HBO opleiding met niet al teveel wiskunde.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2010, 16:59
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Waarom niet richting bedrijfskundige informatica? Wiskunde is daar veel minder belangrijk. Het gaat dan met name om de logische denkwijze i.p.v. het daadwerkelijk wiskundig kunnen redeneren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 oktober 2010, 19:28
Thomas5 Thomas5 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 4
Thomas5 is on a distinguished road
Standaard

Ik weet niet precies hoe lang je nog moest voor je MBO opleiding, maar is het niet een optie om alsnog deze opleiding af te ronden. Waarschijnlijk heb je het in voltijd (BOL, beroeps opleidende leerweg gedaan). Wellicht dat je het nu in BBL kan doen. (4 dagen werken en 1 dag naar school).

Het zou je zelfs nog vrijstelling kunnen geven als je HBO wilt gaan doen. Voor de rest ken ik bij mij op school wel veel MBO'ers (niveau 4) die Bedrijfskundige Informatica (en een kleinere groep die Informatica) zijn gaan doen en ook velen hebben dit succesvol afgerond. Bij de TI'ers heb ik een minder grote groep MBO'ers gezien maar die leken wel gemotiveerder dan de BI'ers. Ondanks dat lijken ze met moeite de opleiding TI te halen ivm studieverlenging en problemen met wiskundevakken.

Bij Informatica en BI heb je nauwelijks tot geen wiskundekennis nodig. Als het er al is dan is 't heel simpel.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
Keuze maken tussen twee werkgevers Jayjay Loopbaanvragen 3 29 mei 2009 16:22
Kan maar geen keuze maken uit een aantal HBO opleidingen. Jane89 Opleiding kiezen en volgen 0 8 oktober 2008 14:26
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon