Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2006, 00:25
Yuna Yuna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 3
Yuna is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Ik heb nog nooit eerder echt gesolliciteerd en ben nu bezig met het schrijven van een open sollicitatie. Nu kreeg ik van het CWI het advies om geen sollicitatie brief te mailen maar alleen mijn cv en korte toelichting.

Dit is wat ik heb:
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben op zoek naar een leuke baan als DTP-er.
Ik heb uw site eens bekeken en wat jullie doen spreekt me erg aan.
Bij deze stuur ik mijn CV door als bijlage.

Met vriendelijke groet,
**


Ben al de hele dag ermee bezig en kom er niet uit. Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2006, 00:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Met alle respect, maar als sollicitatiebrief lijkt dit nergens op. Dat jij een leuke baan zoekt boeit de werkgever niet, die zoekt een geschikte en goede werknemer. Je moet hem ervan overtuigen dat jij zo iemand bent. En die tweede zin kun je net zo goed aan 1.000 andere werkgevers sturen. Daar spreekt geen enkele motivatie uit voor deze specifieke werkgever.

Onze tips staan in de artikelen over je sollicitatiebrief en cv.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2006, 14:18
Yuna Yuna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 3
Yuna is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Dat dacht ik al ja..ga toch maar een gewone sollicitatie sturen in plaats van een toelichting.

Ik heb nu een andere brief die ik even wil laten lezen:

Geachte heer/mevrouw,

Op advies van *** van het CWI stuur ik u een open sollicitatie voor de functie DTP-er.

Tijdens mijn opleiding als DTP-er heb ik geleerd om met o.a Quark Xpress, Photoshop te werken wat ik nu redelijk goed beheers. Zowel met Mac als PC werken is voor mij geen enkel probleem.

Op jullie internet site heb ik gelezen wat jullie zoal te bieden hebben als bedrijf en dat sprak me erg aan. Het zou me echt heel leuk en een uitdaging lijken om bij jullie aan de slag te gaan als DTP-er en me daarin verder te ontwikkelen.

Als er binnenkort een geschikte vacature voor mij komt zou ik graag wat van u willen horen.

Met vriendelijke groet,
***
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2006, 12:26
Kim Kim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 8
Kim is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Wat is een dtp-er?
Op advies van.. Komt op mij over alsof je gestuurd bent, alsof je moet.
Een openingszin waaruit jouw eigen ambitie en enthousiastme blijkt lijkt mij intressanter.
Dat van het CWI hoeft er toch niet in?
groeten Kim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2006, 13:34
Yuna Yuna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 3
Yuna is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Van het CWI moest ik dat er wel inzetten, het is een goede relatie van hun.
Een DTP-er is iemand die drukwerk opmaakt zoals visite kaartjes, folders en dergelijke.

Laatst gewijzigd door Yuna; 18 september 2006 om 13:35 Reden: typefoutje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 september 2006, 14:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Geachte heer/mevrouw,

Op advies van *** van het CWI stuur ik u een open sollicitatie voor de functie DTP-er.

Tijdens mijn opleiding als DTP-er heb ik geleerd om met o.a Quark Xpress, Photoshop te werken wat ik nu redelijk goed beheers. Zowel met een Mac als een PC werken is voor mij geen enkel probleem.

Op uw website heb ik gelezen wat u zoal te bieden heeft als bedrijf en dat sprak me erg aan. (Waarom dan?) Het zou me echt (ieks, clichés: heel leuk en een uitdaging) lijken om bij jullie aan de slag te gaan als DTP-er en me daarin verder te ontwikkelen.

Als er binnenkort een geschikte vacature voor mij komt zou ik graag wat van u willen horen. (dit klinkt eerlijkgezegd niet verschrikkelijk enthousiast)

Met vriendelijke groet,
***
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2006, 10:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

"...wat ik nu redelijk goed beheers"
Ik werk als medewerker op een uitzendbureau voor Grafisch Personeel. Als je deze zin in je brief zet wordt je 100% zeker nooit ergens aangenomen. Werkgevers zoeken mensen die de programma's zeer goed beheersen en niet "redelijk". Men heeft/neemt niet de tijd om mensen te corrigeren in hun werk, er wordt verwacht dat je geheel zelfstandig, snel en foutloos opdrachten uitwerkt. Zeker in de reclame is ervaring en snelheid een vereiste. Het is raadzaam om veel vrij werk te maken om ervaring op te doen of een goede stageplaats te vinden waar men wel de tijd voor iemand neemt m.b.t. begeleiding van de opdrachten. Verder hoef je nergens te solliciteren als je niet een goed gevulde portfolio kan laten zien. Men wil kunnen zien dat je inderdaad goed met de programma's kan werken.
Verder is het belangrijk om op te vallen met je sollicitatiebrief. Zeker in de recalmebranche verwacht men dat je een beetje creativiteit laat zien , ook in je brief!
Aan de slag zou ik zeggen en succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 mei 2007, 11:41
Tein
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips

Mooie brief, alleen vind ik dat van het CWI wat minder.. maar als men dat aanraad..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 16:16
Open sollicitatie groepsleerkracht Shanamanendez Sollicitatiebrief en cv 1 20 juni 2006 12:15
wie wil mijn open sollicitatie nakijken samia Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2006 14:00
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon