Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2007, 17:41
oasis oasis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 1
oasis is on a distinguished road
Standaard Ik wil graag als beleidsmedewerker aan de slag

Hallo zoekers,

Ook ik ben opzoek, maar dan naar tips!

Ten eerste wil ik kwijt dat ik erg blij ben dat dit forum bestaat.
Hierdoor weet je dat je 'niet alleen bent in het niet weten wat je wil'.

Inmiddels heb ik wel een duidelijker beeld van wat ik wil. Na mijn bezoek aan de Carrierebeurs afgelopen weekend in de RAI. Hier ben ik open minded heen gegaan met het idee ik; kijken wat er gebeurd en ervaren wat mij nu echt enthousiast maakt. Dit gebeurde vooral bij de stands van gemeenten en provincies. Ik ben sowieso meer geïnteresseerd in maatschappelijke ontwikkelingen dan in het keiharde geld verdienen.

Mijn proleem is echter dat ik Small Business & Retailmanagement heb gestudeerd en geen ervaring heb bij het werken bij een gemeente of provincie.

Nu zou ik graag willen weten welke stappen ik het beste kan nemen om als beleidsmedewerker aan de slag te gaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

PS: "Welke kleur heeft jouw parachute?" was ook een goede tip en ik raad 'm dan ook aan aan zoekers.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2007, 18:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Beleidsmedewerker

Weliswaar is er een aanbevolen opleiding tot beleidsmedewerker, maar volgens mij vind je in de praktijk vogels van allerlei pluimage in die functie. Dat je een andere hbo-opleiding hebt lijkt me niet de grootste ramp. Je zou een cursus kunnen volgen (zie link) om je belangstelling voor de functie te laten blijken.

Maar het komt volgens mij meer op werkervaring aan. Je moet laten zien dat je handig kunt opereren in de wereld van het openbaar bestuur, dat je kunt omgaan met belangentegenstellingen, dat je kunt netwerken etc.

Misschien is het een carrièredoel om in twee stappen te doorlopen: zoek eerst een functie bij een overheidsorganisatie die wél direct aansluit op je opleiding en ervaring en probeer van daaruit opleidingen mee te pakken, in interessante projecten terecht te komen en na een paar jaar de carrièrestap naar beleidsmedewerker te maken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2007, 20:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beleidsmedewerker

je zou bijvoorbeeld bij een dienst of afdeling economische zaken kunnen gaan solliciteren en je richten op het MKB?

Of: iedere zichzelf respecterende gemeente en provincie is bezig met meer bedrijfsmatig werken. Dat is wellicht ook een goede ingang voor jou.

Of: wordt lid van een politieke partij op gemeenteniveau. Daar zijn ook een aantal leuke beleidsbanen in te vergeven.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beleidsmedewerker

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon