Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juli 2009, 23:21
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Berichten: 11
groentje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om te gaan solliciteren op mijn droombaan.. Ik werk momenteel onder mijn niveau, het is moeilijk om een baan te vinden op je eigen niveau.
Dus graag jullie kritische blik... Alle commentaar is welkom..!! Ik heb de advertentie ook uitgewerkt en bijgevoegd.. Oei.. als ik de advertentie lees, krijg ik het al benauwd.. Dus graag jullie hulp hierbij..

Vacature Maatschappelijk werker
(32 uur)

Werkzaamheden
Je bent lid van het multidisplinaire team en verantwoordelijk voor de uitvoering van de maatschappelijke dienstverlening. Je begeleidt cliënten met betrekking tot problemen van materiële en immateriële aard op het gebied van opname, ontslag of nazorg. Je hebt een aandeel bij de aanpak van problemen ten aanzien van sociale dienstverlening, ook in preventieve zin. Bijvoorbeeld regelen van financiële zaken zoals schuldkwesties en uitkeringen. Je levert een bijdrage diagnostiek en aan de totstandkoming van behandelplannen in de vorm van rapportage en advisering, Je geeft informatie en voorlichting aan cliënt en/of zijn omgeving. Tevens draag je zorg voor de indicatieaanvragen.

Wij vragen
Je bent een enthousiaste hbo-maatschappelijk werker, die bekend is met de regionale sociale kaart en je hebt bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbaar werkveld. In de samenwerking in het team vragen we een energieke, gemotiveerde collega met een grote dosis humor. Je sociale en communicatieve vaardigheden en schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheids zijn uitstekend. Daarnaast ben je zeer adequaat in het vastleggen van de productiegegevens en andere administratieve handelingen. Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van het maatschappelijk werk en zet deze in als innovaties op de afdeling. Je bent bereid tot persoonlijke ontwikkeling in je werk en het volgen van bijscholing. Je bent bereid om in de toekomst groepsmatige activiteiten uit te voeren.




Naam
Adres
Woonplaats

Bedrijfsnaam
Afdeling XXX
Postbus XXX
Postcode XXX

Woonplaats, 7 juli 2009
Betreft: sollicitatie maatschappelijk werker.
Geachte heer, mevrouw,
Met grote belangstelling las ik in de XXX dat u op zoek bent naar een maatschappelijk werker.

Mijn naam is XXXX en in juni 2008 ben ik afgestudeerd als maatschappelijk werker. Sinds september 2008 ben ik fulltime werkzaam bij XXX als woonbegeleider. Als woonbegeleider heb ik ervaring kunnen opdoen met het begeleiden van cliënten in materiële en immateriële opzicht. Ik help bijvoorbeeld de cliënten met het invullen van formulieren en het doornemen van brieven. Ik ben van nature dienstverlenend ingesteld en ik vind dit daarom ook ontzettend leuk om te doen.

Tijdens mijn stage bij XXX en bij het Algemeen Maatschappelijk Werk was het inventariseren van materiële en immateriële problemen een van mijn taken. Daarnaast heb ik bij XXX ervaring kunnen opdoen met het geven van informatie en voorlichting aan cliënten en/of zijn omgeving.
Nieuwe dingen pak ik snel op waardoor ik relatief snel nieuwe taken en werkzaamheden aanleer.

Tijdens mijn stages en mijn werkzaamheden als woonbegeleider heb ik gemerkt dat ik in staat ben om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Daarnaast beschik ik over goede schriftelijke en contactuele eigenschappen. Leergierig zijn en flexibiliteit zijn eigenschappen die u bij kunt terugvinden. Ik ben uiteraard bereid om bijscholing te volgen om mijzelf te blijven ontwikkelen.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van maatschappelijk werker bij - bedrijfsnaam- ? Ik bespreek het graag met u in een oriënterend gesprek.
Met vriendelijke groet,

XXX
Bijlage : Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2009, 13:56
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief maatschappelijk werker

zoals ik hem lees vind ik hem heel prima eigenlijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juli 2009, 23:10
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Berichten: 11
groentje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Hee Dorien,

dank je voor je reactie! Zijn er ook geen taal- en spellingsfoutjes te ontdekken?

Groetjes,
Groentje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 juli 2009, 23:44
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

niet dat ik lees Succes !!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 juli 2009, 11:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
in materiële en immateriële opzicht
Dat moet zijn: in materieel en immaterieel opzicht.

Citaat:
die u bij kunt terugvinden.
Bij mij.

Je benoemt een aantal eigenschappen, maar ik zou nog wat meer proberen ze in je brief overtuigend aan te tonen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juli 2009, 00:47
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Berichten: 11
groentje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Hee Rene en Dorien,

Bedankt voor jullie reactie!
En voor de andere bezoekers van dit forum: hebben jullie nog feedback op mijn brief?

Groetjes,
Groentje
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juli 2009, 03:12
duha duha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 8
duha is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Uit je brief wordt me niet helemaal duidelijk waarom je ervoor kiest om je huidige baan op te geven en te solliciteren naar de functie van maatschappelijk werker. Je schrijft in het begin wel dat je op je eigen niveau wilt werken, maar wat maakt nou dat verschil in niveau?
Groetjes en succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juli 2009, 17:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om te gaan solliciteren op mijn droombaan.. Ik werk momenteel onder mijn niveau, het is moeilijk om een baan te vinden op je eigen niveau.
Dus graag jullie kritische blik... Alle commentaar is welkom..!! Ik heb de advertentie ook uitgewerkt en bijgevoegd.. Oei.. als ik de advertentie lees, krijg ik het al benauwd.. Dus graag jullie hulp hierbij..

Vacature Maatschappelijk werker
(32 uur)

Werkzaamheden
Je bent lid van het multidisplinaire team en verantwoordelijk voor de uitvoering van de maatschappelijke dienstverlening. Je begeleidt cliënten met betrekking tot problemen van materiële en immateriële aard op het gebied van opname, ontslag of nazorg. Je hebt een aandeel bij de aanpak van problemen ten aanzien van sociale dienstverlening, ook in preventieve zin. Bijvoorbeeld regelen van financiële zaken zoals schuldkwesties en uitkeringen. Je levert een bijdrage diagnostiek en aan de totstandkoming van behandelplannen in de vorm van rapportage en advisering, Je geeft informatie en voorlichting aan cliënt en/of zijn omgeving. Tevens draag je zorg voor de indicatieaanvragen.

Wij vragen
Je bent een enthousiaste hbo-maatschappelijk werker, die bekend is met de regionale sociale kaart en je hebt bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbaar werkveld. In de samenwerking in het team vragen we een energieke, gemotiveerde collega met een grote dosis humor. Je sociale en communicatieve vaardigheden en schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheids zijn uitstekend. Daarnaast ben je zeer adequaat in het vastleggen van de productiegegevens en andere administratieve handelingen. Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van het maatschappelijk werk en zet deze in als innovaties op de afdeling. Je bent bereid tot persoonlijke ontwikkeling in je werk en het volgen van bijscholing. Je bent bereid om in de toekomst groepsmatige activiteiten uit te voeren.




Naam
Adres
Woonplaats

Bedrijfsnaam
Afdeling XXX
Postbus XXX
Postcode XXX

Woonplaats, 7 juli 2009
Betreft: sollicitatie maatschappelijk werker.
Geachte heer, mevrouw,
Met grote belangstelling las ik in de XXX dat u op zoek bent naar een maatschappelijk werker.

Mijn naam is XXXX en in juni 2008 ben ik afgestudeerd als maatschappelijk werker. Sinds september 2008 ben ik fulltime werkzaam bij XXX als woonbegeleider. Als woonbegeleider heb ik ervaring kunnen opdoen met het begeleiden van cliënten in materiële en immateriële opzicht. Ik help bijvoorbeeld de cliënten met het invullen van formulieren en het doornemen van brieven. Ik ben van nature dienstverlenend ingesteld en ik vind dit daarom ook ontzettend leuk om te doen.

Tijdens mijn stage bij XXX en bij het Algemeen Maatschappelijk Werk was het inventariseren van materiële en immateriële problemen een van mijn taken. Daarnaast heb ik bij XXX ervaring kunnen opdoen met het geven van informatie en voorlichting aan cliënten en/of zijn omgeving.
Nieuwe dingen pak ik snel op waardoor ik relatief snel nieuwe taken en werkzaamheden aanleer.

Tijdens mijn stages en mijn werkzaamheden als woonbegeleider heb ik gemerkt dat ik in staat ben om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Daarnaast beschik ik over goede schriftelijke en contactuele eigenschappen. Leergierig zijn en flexibiliteit zijn eigenschappen die u bij kunt terugvinden. Ik ben uiteraard bereid om bijscholing te volgen om mijzelf te blijven ontwikkelen.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van maatschappelijk werker bij - bedrijfsnaam- ? Ik bespreek het graag met u in een oriënterend gesprek.
Met vriendelijke groet,

XXX
Bijlage : Curriculum Vitae

Ik zou niet 2 keer een zin beginnen met (Tijdens mijn stages)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 juli 2009, 23:03
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Beste groentje,

Ik heb je brief doorgelezen, sluit mij aan bij de eerdere commentaren en heb de volgende aanvullende opmerkingen:

1. Je begint met: mijn naam is: Je naam staat bovenaan de brief, weglaten dus.

2, Je geeft niet aan waarom je juist voor die bepaalde organisatie/instelling wilt werken.

3. In de derde alinea staat: Je geeft informatie en voorlichting aan cliënt en/of zijn omgeving, dit moet zijn aan DE cliënt.

4. De vierde alinea: Tijdens mijn stages en mijn werkzaamheden als woonbegeleider heb ik gemerkt dat ik in staat ben om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Deze zin zou ik veranderen in: Tijdens mijn stages en werkzaamheden als woonbegeleider heb ik zowel zelfstandig als in teamverband gefunctioneerd.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 september 2009, 22:22
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Berichten: 11
groentje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief maatschappelijk werker

Hallo Jack,

sorry, ik reageer veel te laat.. Ik wil je hierbij nog danken voor je commentaar, heb je commentaar wel verwerkt in mijn brief hoor..! Helaas ben ik het niet geworden. Was wel uitgenodigd voor het gesprek, maar helaas ben het niet geworden. Je site zag er trouwens wel goed uit. Waar heb je schrijf ervaring opgedaan?

Groetjes, groentje.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp! genesis11 Sollicitatiebrief en cv 3 9 januari 2009 14:29
Sollicitatie voor maatschappelijk werker TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 18:28
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon