Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2013, 21:15
molenp molenp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2013
Berichten: 3
molenp is on a distinguished road
Standaard sollicitatie als junior onderzoeker (psycholoog)

Ik heb in de afgelopen periode al meerdere sollicitaties verstuurd. Ik ben steeds afgewezen, voornamelijk omdat ik te weinig werkervaring heb (terwijl dit niet gevraagd wordt..) ook zijn er vaak 200 of meer reacties.. Ik zou nu dus graag wat tips willen voor mijn brief om op basis daarvan er wat meer uit te springen. Alvast bedankt :-)!

Geachte heer xx,

23 jaren jong en vol ambitie. Dit in combinatie met mijn enthousiasme en leergierigheid maakt mij volgens mij een goede kandidaat voor uw vacature van junior onderzoeker. Ik wil u via deze brief laten weten dat ik zeer geďnteresseerd ben in deze functie.

Ik heb begin dit jaar mijn bul Psychologie, afstudeerrichting Klinische Neuropsychologie aan de xxxxxxxx behaald. Tijdens mijn afstudeerstage bij xxxxx kinder- en jeugdpsychiatrie waren mijn voornaamste werkzaamheden het doen van neuropsychologisch onderzoek en het voeren van adviesgesprekken met ouders en scholen. De neuropsychologische onderzoeken waren vooral gericht op mogelijke leerproblematiek bij kinderen en jongeren. Mijn stagebegeleider dr. xxxx en ik hebben een protocol opgesteld voor de behandeling van kinderen met problemen met executief functioneren.

Voor mijn masterthese heb ik onderzoek gedaan naar de verschillen in ERP golven bij kinderen met en zonder ADHD. Het zoeken naar literatuur en het schrijven van mijn scriptie waren uitdagend en leerzaam. Tijdens het schrijven van mijn scriptie heb ik nagedacht over een promotieplek, wat ik naar mijn inziens wel had aangekund. Ik heb dit dan ook serieus overwogen, maar omdat ik het erg naar mijn zin heb gehad tijdens mijn stageplek, heb ik uiteindelijk gekozen voor een werkervaringsplaats bij xxxx.

Mijn interesse in uw vacature is groot, omdat ik mijn wensen op het gebied van werken met kinderen in de schoolsituatie en het werken in een team om mijn kennis te vergrootten hierin kan realiseren. Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2013, 14:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Voor mijn masterthese heb ik onderzoek gedaan naar de verschillen in ERP golven bij kinderen met en zonder ADHD. Het zoeken naar literatuur en het schrijven van mijn scriptie waren uitdagend en leerzaam. Tijdens het schrijven van mijn scriptie heb ik nagedacht over een promotieplek, wat ik naar mijn inziens wel had aangekund. Ik heb dit dan ook serieus overwogen, maar omdat ik het erg naar mijn zin heb gehad tijdens mijn stageplek, heb ik uiteindelijk gekozen voor een werkervaringsplaats bij xxxx.

Ik vind deze alinea niet sterk. Waarom kies je voor de werkervaringsplek? Waarom had je de promotieplek aangekund? (woordje wel weglaten) Waarom had je het zo naar je zin bij je stage?

En aan het begin 'volgens mij' ook weglaten. Het klinkt onzeker en je vindt jezelf geschikt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2013, 20:57
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Molenp

Wat ik mis in je brief is de link tussen je werkervaring en de job die je wil gaan doen. Benoem de competenties/eigenschappen die je geleerd hebt en waarom ze nuttig zijn juist in deze baan.

Misschien kan je benoemen in je brief dat er niet gevraagd wordt naar ervaring. Maar juist naar een 'fris paar ogen die nog niet....' enz. Idee? herinner ze eraan.

Wat voor type werknemer ben je. Wat typeert jou? Wat kan jij toevoegen aan het team?

Ik vind je openingszin trouwens sterk. Die knalt wel lekker.

Groet kersensnoepje (die zelf ook worstelt met een brief)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juni 2013, 19:42
molenp molenp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2013
Berichten: 3
molenp is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ben helaas niet uitgenodigd op gesprek. Mijn werkervaring was waardevol en relevant. Er waren 113 brieven ontvangen en ze konden dus een goede selectie maken van mensen die op gesprek kwamen. Met zoveel brieven kan er zo specifiek gekeken worden naar wat een bedrijf wilt.
Ik kreeg eerst alleen een afwijzing waarin stond dat ik niet was uitgenodigd. Heb daarna om uitleg gekregen en daar kwam dus bovenstaande uit. Ik denk dat het erg waardevol is om te weten waarom je niet bent uitgenodigd en dat het erg verstandig is om om uitleg te vragen..

Ik ben alweer verder aan het solliciteren. Brieven maken gaat wel steeds wat makkelijker.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie psycholoog Helena Sollicitatiebrief en cv 3 12 mei 2013 22:38
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
sollicitatie psycholoog tess Sollicitatiebrief en cv 3 17 oktober 2008 12:22
Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur Harrie Sollicitatiebrief en cv 2 10 maart 2007 12:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon