Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2018, 11:49
riannex riannex is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2018
Berichten: 1
riannex is on a distinguished road
Smile Twijfel over opleiding kiezen

Hallo! 🙂

Ik zit op dit moment in 6VWO en ik weet nog steeds niet zeker welke opleiding écht bij mij past. Wat ik wel weet, is dat ik de kant van de mensen- of dierenzorg op wil.

De drie leukste opleidingen lijken mij diergeneeskunde, geneeskunde en verpleegkunde+verloskunde (combi- opleiding).
Omdat ik er niet klaar voor ben op op kamers te gaan valt diergeneeskunde (voor nu) af. Voor geneeskunde in Rotterdam heb ik zo goed als geen kans, omdat ik geen hoge cijfers heb en ik heb geen vrijwilligerswerk gedaan. Wat wel zou kunnen, is meedoen als ik 21 ben omdat de selectie dan anders is. Dan blijft er dus één over: verpleeg- en verloskunde.

De opleiding lijkt mij heel erg leuk, maar toch blijft altijd die twijfel: is het wel wat voor mij? Ik ben bang dat ik de verkeerde keuze maak. Een tussenjaar is niks voor mij, ik weet zeker dat ik dan nog steeds niet 100% zeker ben van mijn keuze. Ik twijfel namelijk altijd over alles.

Is er iemand die ervaringen heeft met deze opleiding? Is verloskunde een leuke opleiding? Is er iemand die ervaringen heeft met stoppen met zijn opleiding? En wat gebeurt er allemaal als je stopt (met studiefinanciering bijv)?

Nog een dingetje: je mag geen twee bacheloropleidingen in de zorg volgen. Als je verpleegkunde hebt afgerond mag je geen geneeskunde gaan doen, tenzij je het instellingstarief betaalt (+/- 22.000 per jaar).

Groetjes Rianne 😁
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2018, 16:02
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je vraagt onder meer "Is Verloskunde een leuke opleiding?", maar wat is 'leuk'. De een vindt samenwerken heel leuk, terwijl een ander het liefst alleen zaken uitpluist. Het is zo'n subjectief begrip ... Ik zou je kunnen aanraden om open dagen te bezoeken, maar daar zal iedere student die jij spreekt zeggen dat de opleiding die hij of zij doet heel leuk is. Zo kom je nog niet verder ...
Als je zo'n enorme twijfelkont bent, dan zou ik een studiekeuzecoach in de arm nemen die samen met jou gaat kijken wat goed bij je past. Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar je maakt zo wel een bewuste keuze en verkleint de kans dat je een verkeerde keuze maakt aanzienlijk.

Diergeneeskunde en Biologie zijn voorbeelden van universitaire opleidingen die 'iets' met dieren doen, maar dieropleidingen zijn er vooral op mbo- en hbo-niveau.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
kamers, stoppen, studiefinanciering, verloskunde, verpleegkunde

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding kiezen? opleiding1999 Opleiding kiezen en volgen 3 11 februari 2019 19:40
Kiezen voor opleiding mcitp of webdesign? krem36 Opleiding kiezen en volgen 1 10 mei 2012 17:45
Opleiding kiezen: Communicatie, P&A? Liever niet samenwerkend studeren PumpkinPie Opleiding kiezen en volgen 0 23 januari 2010 23:23
Opleiding kiezen MER/Facility? Belle Opleiding kiezen en volgen 2 2 december 2009 13:38
HBO opleiding kiezen Zeepsop Opleiding kiezen en volgen 18 1 september 2009 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon