Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 oktober 2012, 11:20
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op sollicitatiebrief woonbegeleider

Geachte heer xxxx,

Afgelopen week las ik met zeer veel interesse op XXXXXX.nl de openstaande vacature van persoonlijk begeleider in XXXXX. Gezien het feit dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging, solliciteer ik bij deze naar de functie van persoonlijk begeleider.

Ik heb de opleiding creatieve therapie drama aan de hogeschool XXXX te XXXX gedaan. Na mijn opleiding heb ik lesgegeven als dramadocent en gewerkt als pedagogisch medewerker binnen de kinderopvang. Hierdoor heb ik ervaring met het verzorgen, begeleiden en het ondersteunen van de ontwikkeling van mensen. Ook als zij hierin dreigen te stagneren. Dit deed ik onder anderen door het aanbieden van activiteiten, het voeren van gesprekken en het goede voorbeeld geven.

Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd om behandelplannen te schrijven en deze uit te voeren. Ook heb ik ervaring in het aanbrengen van structuur in een groep. Dat deed ik bijvoorbeeld door het aanbrengen van een vast dagritme of binnen een les altijd dezelfde opbouw te gebruiken en voorspelbaar en transparant te zijn in mijn gedrag.

Ik was altijd op zoek naar de kracht van het individuele kind/jongere, zelfs in een groep van twintig. Ik ben namelijk van mening dat kinderen, jongeren en volwassenen het meest opbloeien wanneer de omgeving zich zoveel mogelijk aan hun potentie aanpast en niet andersom.

Het lijkt mij een uitdaging om mijn al verworven kennis en ervaringen binnen uw organisatie toe te passen en verder te ontwikkelen. In een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag van het feit dat ik de juiste kandidaat ben voor de functie.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2012, 22:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Dit lijkt me een heel redelijke sollicitatiebrief, ik heb er slechts enkele opmerkingen bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzebel Bekijk bericht
Geachte heer xxxx,

Afgelopen week las ik met zeer veel interesse op XXXXXX.nl de openstaande vacature van persoonlijk begeleider in XXXXX. Gezien het feit dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging [ik mis nog een beetje in je brief wat die nieuwe uitdaging is en op welke voorgaande werkervaring die volgt], solliciteer ik bij deze naar de functie van persoonlijk begeleider.

Ik heb de opleiding creatieve therapie drama aan de hogeschool XXXX te XXXX gedaan. Na mijn opleiding heb ik lesgegeven als dramadocent en gewerkt als pedagogisch medewerker binnen de kinderopvang. Hierdoor heb ik ervaring met het verzorgen, begeleiden en het ondersteunen van de ontwikkeling van mensen. Ook als zij hierin dreigen te stagneren. Dit deed ik onder andere door het aanbieden van activiteiten, het voeren van gesprekken en het goede voorbeeld geven.

Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd om behandelplannen te schrijven en deze uit te voeren. Ook heb ik ervaring in het aanbrengen van structuur in een groep. Dat deed ik bijvoorbeeld door een vast dagritme aan te brengen, binnen een les altijd dezelfde opbouw te gebruiken en voorspelbaar en transparant te zijn in mijn gedrag.

Ik was altijd op zoek naar de kracht van het individuele kind/jongere, zelfs in een groep van twintig. Ik ben namelijk van mening dat kinderen, jongeren en volwassenen het meest opbloeien wanneer de omgeving zich zoveel mogelijk aan hun potentie aanpast en niet andersom. [Dit geldt voor bepaalde categorieën die jij begeleidt, neem ik aan, want in zijn algemeenheid is het een beetje een vreemde uitspraak. Misschien is het goed hem te verbijzonderen.]

Het lijkt mij een uitdaging om mijn al verworven kennis en ervaringen binnen uw organisatie toe te passen en verder te ontwikkelen. In een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag van het feit dat ik de juiste kandidaat ben voor de functie.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2012, 09:59
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je reactie.
Ik ga er nog eens naar kijken.

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon