Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2013, 15:39
Orchideetje Orchideetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Orchideetje is on a distinguished road
Standaard Spijt van contract tekenen voor extra uren. Opzegtermijn?

Hallo iedereen!

Ik zit met een probleempje en ik wil graag jullie mening hier over horen.
Ik werk in de zorg en had al 2 jaar een leuke baan voor 13 uur in de week + invalwerk. Voorheen kon ik altijd veel invallen, maar dat is sinds een paar maanden veranderd, omdat de instelling met minder personeel ging werken. Omdat ik financieel enorm achteruit ben gegaan, heb ik gesolliciteerd op een functie erbij voor 12 uur binnen dezelfde instelling en ik werd aangenomen.
Ik was hier heel erg blij mee, want had financieel meer zekerheid.
Nu merk ik dat deze baan erg tegenvalt. Ik heb geen contact met mijn collega's, bij vragen reageren ze geïrriteerd. Ik kreeg zelfs al de opmerking:'Vreemd dat ze jou hebben aangenomen, ik dacht dat ze iemand in de buurt wilden, vanwege de reiskosten.' Ook het werk zelf is compleet anders dan dat ik gewend ben. Eerste instantie zag ik dit wel als een uitdaging, maar ik kan maar niet wennen. Ik werk hier nu 2 maanden en ik heb al een aantal keer problemen gehad met het feit dat ik dubbel ingeroosterd stond bij beide locaties. Of het kwam voor dat ik 8 a 9 dagen achter elkaar ingeroosterd stond. Ik heb geprobeerd met collega's in contact te komen, maar ze geven dan nauwelijks reactie. Ook zijn ze negatief over de werkdruk.