Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2013, 15:39
Orchideetje Orchideetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Orchideetje is on a distinguished road
Standaard Spijt van contract tekenen voor extra uren. Opzegtermijn?

Hallo iedereen!

Ik zit met een probleempje en ik wil graag jullie mening hier over horen.
Ik werk in de zorg en had al 2 jaar een leuke baan voor 13 uur in de week + invalwerk. Voorheen kon ik altijd veel invallen, maar dat is sinds een paar maanden veranderd, omdat de instelling met minder personeel ging werken. Omdat ik financieel enorm achteruit ben gegaan, heb ik gesolliciteerd op een functie erbij voor 12 uur binnen dezelfde instelling en ik werd aangenomen.
Ik was hier heel erg blij mee, want had financieel meer zekerheid.
Nu merk ik dat deze baan erg tegenvalt. Ik heb geen contact met mijn collega's, bij vragen reageren ze geïrriteerd. Ik kreeg zelfs al de opmerking:'Vreemd dat ze jou hebben aangenomen, ik dacht dat ze iemand in de buurt wilden, vanwege de reiskosten.' Ook het werk zelf is compleet anders dan dat ik gewend ben. Eerste instantie zag ik dit wel als een uitdaging, maar ik kan maar niet wennen. Ik werk hier nu 2 maanden en ik heb al een aantal keer problemen gehad met het feit dat ik dubbel ingeroosterd stond bij beide locaties. Of het kwam voor dat ik 8 a 9 dagen achter elkaar ingeroosterd stond. Ik heb geprobeerd met collega's in contact te komen, maar ze geven dan nauwelijks reactie. Ook zijn ze negatief over de werkdruk.

Nu is het zo dat sinds een paar dagen op de locatie waar ik wel met plezier werk een vacature vrij komt van ongeveer 28-32 uur. Ik heb hierop gesolliciteerd en omdat dit binnen het team moet worden opgelost, maak ik een grote kans. Maar ik heb mijn contractwijziging al getekend. Dit moest vrij snel, omdat ik geen proeftijd had doordat ik voor dezelfde instelling werk.
Mocht ik meer uren krijgen op de leuke locatie, wil ik stoppen bij de nieuwe locatie. Maar kan dit wel zomaar? Heb ik dan geen maand opzegtermijn of iets in die richting? Alle tips (en vragen!) zijn welkom over hoe ik dit het best kan aanpakken. Helemaal van baan switchen, da's momenteel nog geen optie, omdat ik het erg naar mijn zin heb bij de leuke baan met een goede band met mijn collega's en een vast contract!

Orchideetje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2013, 15:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik weet niet precies hoe het intern overleg hierover gaat bij jouw werkgever, maar het lijkt me dat als je een nieuwe baan voor 28-32 uur/week aanneemt, dat die dan in de plaats komt van je huidige baan voor 13+12 uur/week.

Je hebt het dan niet over een contract opzeggen en een nieuw contract elders aangaan, maar over het (wederom) wijzigen van je contract. Daarover kun je onderling eens worden met je werkgever en dan ben je verder niet gebonden aan formele opzegtermijnen e.d.

Heeft de werkgever daar geen intern protocol voor?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2013, 16:35
De Advocatenwijzer De Advocatenwijzer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 13
De Advocatenwijzer is on a distinguished road
Standaard

Beste Orchideetje,

Misschien begrijp ik je niet goed, maar het gaat toch om banen bij dezelfde werkgever/instelling (maar op verschillende locaties)? Zoals Rene terecht aangeeft, komt het contract voor jouw (mogelijk) nieuwe baan in de plaats van je huidige contract. Bespreek het anders met iemand van personeelszaken. Volgens mij staat er niets aan in de weg om met je nieuwe baan aan de slag te gaan. Nu nog even aangenomen worden...

Veel succes!

Mechteld
De Advocatenwijzer
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2013, 17:36
Orchideetje Orchideetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Orchideetje is on a distinguished road
Standaard

Rene/de advocatenwijzer:

Het kan inderdaad kloppen wat jullie zeggen. Ik heb hier verder nog niet over geïnformeerd. Maar ik vroeg het mezelf wel af, omdat het wel binnen dezelfde instelling is inderdaad, maar ik heb wel 2 verschillende leidinggevenden.
Ik maakte me een beetje zorgen over dat de nieuwe leidinggevende misschien gaat zeggen dat ik nog een maand opzegtermijn heb op hun locatie.
Zij hebben namelijk het rooster van september zelfs al af waarin ik veel sta ingeroosterd.
Ik ga inderdaad contact opnemen met personeelszaken, om te vragen wat ik het best kan doen. Ik denk zelf ook dat het wederom een contractwijziging is, maar ik vroeg me af of mijn nieuwe leidinggevende hier wel akkoord mee wil gaan.

Ik heb vandaag wederom goed nieuws gehad. Mijn vriend net heeft een baan aangeboden gekregen voor 40 uur per week! Voorheen werkte hij maar een paar uurtjes via een uitzendbureau. Financieel gezien gaan we er dus wel op vooruit. Hij vroeg me zelfs of ik wilde stoppen bij mijn nieuwe baan en voorlopig mijn 13 uur werken bij mijn leuke baan, en dan de functie van 28-32 uur even afwachten.. Ik zit er erg over te twijfelen, hihi

Bedankt voor jullie tips! Ik ga zeker informeren!

Groetjes Orchideetje
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 september 2013, 11:02
Maatje Maatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 september 2013
Berichten: 2
Maatje is on a distinguished road
Standaard

In de zorg is heel moeilijk om goede collega`s te vinden die jou graag willen helpen.
Ik adviseer jou om gewoon bij p&O te gaan informeren, het gaat idd om het zelfde instelling, en je graag wil blijven werken, opzegtermijn zou in principe niet nodig zijn.

Maar aangezien dat je op jouw huidige werk al ingeroosterd ben, zullen ze jou de opzegtermijn vragen.

Gewoon bij de juiste persoon vragen en jouw situatie uitleggen.
Dat je graag meer wil werken en bij hun wil blijven.


Succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2014, 18:48
Orchideetje Orchideetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Orchideetje is on a distinguished road
Standaard

Discussie gesloten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hyperlinks naar uitzendbureau Randstad verwijderd wegens vermoeden van linkspam forumbeheerder Over Carrièretijger 1 1 april 2012 19:48
Sollicitatiebrief na beëindigd contract Liav Sollicitatiebrief en cv 5 30 maart 2012 23:50
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon