Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2008, 19:34
tess tess is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 8
tess is on a distinguished road
Standaard sollicitatie psycholoog

Hallo,

Ik zou ontzettend geholpen zijn met feedback over deze sollicitatiebrief.
Probleem is dat ik niet echt recente ervaring binnen hun werkveld heb..
Alvast bedankt!

(Dit is de vacature:

Als GZ-psycholoog lever je een grote bijdrage aan de kwaliteit van onze hulp. Je biedt inhoudelijke begeleiding aan de teams en adviseert hen in de complexe problematiek van onze cliënten. Je kennis van de gedragswetenschap vormt de basis voor de indicatie en begeleiding van onze cliënten.

De dynamiek van de dagelijkse werkpraktijk vormt voor jou de uitdaging tot een creatieve aanpak. Hiernaast bied je gevraagd en ongevraagd advies aan de professionals en het management. Door middel van deskundigheidsbevordering en inhoudelijke ondersteuning draag je actief bij aan een verdere professionalisering van de werksoort.

Daadkracht, persoonlijk leiderschap en collegialiteit staan bij ons hoog in het vaandel. Hierbij beschik je over:

* een voltooide universitaire opleiding orthopedagogiek of (klinische) ontwikkelingspsychologie met basisaantekening psychodiagnostiek
* Bij voorkeur BIG registratie
* een stijl van werken en communiceren die de zelfstandigheid van zowel professional als cliënt stimuleert
* de capaciteit om te opereren binnen een teamgerichte en multidisciplinaire setting ruime werkervaring en kennis binnen de jeugdzorg
* kennis van, inzicht in en kunnen omgaan met de diversiteit van de cliëntgroepen en van de werkomgeving
* analytisch vermogen en een efficiënte manier van werken
* stressbestendigheid)



Betreft: creatieve GZ-psycholoog

******, 14 oktober 2008

Geachte heer ****,

Binnen de zorg staat kwaliteit voorop...naast kwantiteit! Niemand wil lange wachtlijsten en clienten verdienen hoogwaardige zorg en aandacht. Zowel kwaliteit bieden als resultaten leveren, is de drijfveer voor mijn sollicitatie als psycholoog bij ********

Ik ben afgestudeerd in klinische ontwikkelingspsychologie en ben in het bezit van mijn diagnostiek aantekening (NIP) en LOGO-verklaring (Rino/Spon). Bij de ***** heb ik ervaring opgedaan met diagnostiek, advies en behandeling van kinderen en adolescenten met diverse problematiek. Op de UvA heb ik diagnostiek bij kinderen met ADD en ADHD verricht. Daarnaast heb ik als vrijwilliger in de Verenigde Staten gewerkt met kinderen met gedragsproblemen. Deze fantastische ervaring maakte mij alleen nog maar enthousiaster over deze doelgroep!

Momenteel ben ik werkzaam als sociotherapeut bij ******, centrum voor klinische forensische psychiatrie. Ik werk met patiënten met gecombineerde en complexe problematiek.
Mijn huidige werkzaamheden vragen om empathisch vermogen, tact, flexibiliteit, in staat zijn conflicten te hanteren en stressbestendigheid. Ik werk binnen een multidisciplinair team, maar het merendeel van de werkzaamheden verricht ik alleen.

Hiernaast werk ik als vrijwilliger bij ****, een vereniging voor gedragsdeskundigen binnen het jeugdforensisch kader. Hiervoor ga ik regelmatig naar congressen en houd ik de website bij. Zo blijf ik op de hoogte wat er binnen de jeugdzorg speelt.

Ik vind het belangrijk dat je iets doet waar je passie ligt. Alleen zo kun je waardevol zijn en heb je plezier in je werk. Mensen bijstaan, coachen en ontwikkelen vormt de rode draad van mijn CV.
Na veel geleerd te hebben binnen mijn huidige functie, wil ik graag weer terug naar de jeugdzorg en kijk ik er naar uit mijn kwaliteiten te kunnen inzetten als psycholoog.

****** zie ik als een betrokken en professionele organisatie, waar ik met veel enthousiasme mijn carrière zou willen voortzetten.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik U naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag licht ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek aan U toe.

Met vriendelijke groet,

******

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2008, 22:05
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psycholoog

Hallo Tess,

Er wordt niet specifiek om ervaring binnen hun werkveld gevraagd. In je brief geef je aan dat je wel binding met het werkveld hebt, dus is al een pré.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tess Bekijk bericht
Binnen de zorg staat kwaliteit voorop...naast kwantiteit! Niemand wil lange wachtlijsten en clienten verdienen hoogwaardige zorg en aandacht. Zowel kwaliteit bieden als resultaten leveren, is de drijfveer voor mijn sollicitatie als psycholoog bij ********

Ik ben afgestudeerd in klinische ontwikkelingspsychologie en ben in het bezit van mijn diagnostiek aantekening (NIP) en LOGO-verklaring (Rino/Spon). Bij de ***** heb ik ervaring opgedaan met diagnostiek, advies en behandeling van kinderen en adolescenten met diverse problematiek. Op de UvA heb ik diagnostiek bij kinderen met ADD en ADHD verricht. Daarnaast heb ik als vrijwilliger in de Verenigde Staten gewerkt met kinderen met gedragsproblemen. Deze fantastische ervaring maakte mij alleen nog maar alleen en maar zou ik weglaten enthousiaster over deze doelgroep!

Momenteel ben ik zelfstandigwerkzaam als sociotherapeut binnen een mulitidisciplinair team bij een centrum voor klinische forensische psychiatrie. Ik werk met patiënten met gecombineerde en complexe problematiek. Mijn huidige werkzaamheden vragen om empathisch vermogen, tact, flexibiliteit, in staat zijn conflicten te hanteren en stressbestendigheid. Hiernaast werk ik als vrijwilliger bij ****, naam + komma zou je weg kunnen laten een vereniging voor gedragsdeskundigen binnen het jeugdforensisch kader. Hiervoor ga ik regelmatig naar congressen en houd ik de website bij. Zo blijf ik op de hoogte wat er binnen de jeugdzorg speelt. Deze laatste zin ook weglaten, spreekt voor zich in je vorige zin.

Ik vind het belangrijk dat je iets doet waar je passie ligt. Alleen zo kun je waardevol zijn en heb je plezier in je werk. Mensen bijstaan, coachen en ontwikkelen vormt de rode draad van mijn CV.
Na veel geleerd te hebben binnen mijn huidige functie, wil ik graag weer terug naar de jeugdzorg en kijk ik er naar uit mijn kwaliteiten te kunnen inzetten als psycholoog. Deze alinea weglaten. In de eerste alinea geef je al aan terug naar de jeugdzorg te willen en ook in de volgende alinea geef je dit aan. Je passie komt al uit de brief naar voren.

****** zie ik als een betrokken en professionele organisatie, waar ik met veel enthousiasme mijn carrière zou willen voortzetten. Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik U naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag licht ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek aan U toe.
De zinnen binnen de alinea's kun je het beste achter elkaar zetten. Zo wordt de brief samen met wat kleine aanpassingen wat korter en overzichtelijker.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2008, 11:50
tess tess is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 8
tess is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psycholoog

Dank je wel voor je feedback Rianne!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 oktober 2008, 12:22
celienepiene celienepiene is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Berichten: 5
celienepiene is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie psycholoog

In de brief staat ontzettend vaak IK, kijk of je dit kan veranderen. Hoe meer ik in een brief hoe saaier en onleesbaarder de brief zal zijn.

Gr.celienepiene
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatiebrief GZ psycholoog in opleiding; feedback welkom! joelle Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2008 15:07
Motivatiebrief, open sollicitatie ziekenhuispsycholoog evawerk Sollicitatiebrief en cv 5 17 mei 2007 13:46
sollicitatie klinisch psycholoog: reacties aub ellencamps Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2006 12:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon