Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 5 september 2008, 19:09
stephanieB stephanieB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 2
stephanieB is on a distinguished road
Standaard Welke is beter voor grafisch ontwerpen? Art and Design College of Kunst Akademie

Hoi!

Stephanie hier. Ik wil graag een opleiding volgen in de richting Grafisch ontwerpen.

Ik kom er echter niet uit wat het meest geschikte opleiding voor mij zou zijn.
Ik ben heel creatief...tekenen, schilderen, beeldhouwen, fotografie, etc. Heb veel cursussen gevolgd in de USA en in Nederland, Ik heb heel lang geleden een jaar vrije kunst gedaan op de akademie in Arnhem, 4 jaar Beeldende Creatieve Therapie gestudeerd, en recent een (hele slechte) cursus webdesign gevolgd. Ben vaardig in het tekenen en schilderen, en in het ontwikkelen en uitvoeren van beeldende concepten. Ik ben Mac vaardig (geen expert hoor) en heb basis vaardigheden in photoshop, flash, dreamweaver. Ik werk goed met mijn handen maar ben ook in theorie geinteresseerd.

Qua creatieve aanleg en capaciteiten geloof ik dat ik een opleiding aan de Kunst Akademie zal kunnen doen.
Maar als ik tijd en geld daarbij reken ben ik minder zeker van mijn succes. Ik moet namelijk minstens 2 dagen per week werken en ik heb de zorg over 2 opgroeiende pubers. Daarbij ben ik er minder zeker van wat de arbeids perspectieven zijn voor een afgestudeerde van de Kunst Akademie vs die van een meer op de praktijk gerichte MBO opleiding (art en design college)...ik wil namelijk heel graag werken in een betaalde baan in de creatieve sector!
Welke opleiding? MBO of HBO?
Wie weet wat meer hierover?

Groetjes,

Stephanie

ps Nederlands is mijn tweede taal, excuses voor de taalfouten.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon