Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 september 2012, 11:46
cleooelc cleooelc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 4
cleooelc is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Verzorgende bbl, graag feedback

Hallo,
Graag wil ik feedback op de volgende brief.
Ik heb namelijk dyslexie en dat maakt het voor mij moeilijk om een goede brief te schrijven
alvast bedankt!



Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling kenbaar maken, om de leer/werkplek voor de opleiding Verzorgende Individuele Gezondheidszorg bij u te volgen.

Uw organisatie spreekt mij zeer aan vanwege het aanbod aan zorg en welzijn gericht op de wensen van de cliënten. Het stimuleren en prikkelen naast het geven van de nodige veiligheid lijkt mij een belangrijk uitgangspunt in het werken met ouder wordende mensen. Daarbij lijkt het me een zeer grote uitdaging maar vooral een leuke ervaring om in contact te komen met de diverse cliënten en deze een optimaal en woon/leefklimaat te bieden.

Afgelopen december 2011 heb ik mijn opleiding Maatschappelijk Werk & Gezinsbegeleiding afgerond. Dit is een erkend bedrijfsdiploma.
Ik merk ik dat ik door mijn opleiding te weinig kennis en ervaring bezit wat betreft de verzorging van een cliënt, deze wil ik graag bij u op doen.
Na een aantal keren als flex medewerker bij Joachim & Anna (afdelingen; kastanje, de linde en eik) gewerkt te hebben, ben ik zeer enthousiast geworden over het werk als verzorgende.

Vandaag heb ik contact gehad met het ROC Nijmegen en deze gaven aan dat er nog plekken vrij komen bij de boven genoemde direct startende opleiding.

Gedurende mijn opleiding en werkervaring, ben ik erachter gekomen dat ik iemand ben die niet alleen in teamverband maar ook individueel goed kan presteren. Flexibel en sociaal zijn twee kernwoorden die mij omschrijven. Verder ben ik gemotiveerd, vriendelijk, beschik ik over een groot inlevingsvermogen en ben per direct beschikbaar.

Ik hoop dat deze brief u voldoende aanleiding biedt mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2012, 12:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik heb je brief doorgenomen en mijn feedback gaat vooral over de inhoud van je brief. De basis moet goed zijn, daarna zetten we de puntjes op de i.
  1. Richt je brief aan een specifiek persoon.
  2. Ik vind je motivatie om bij de organisatie te werken vrij algemeen. Je verkoopt jezelf beter als je kunt aangeven wat je concreet aan de instelling aanspreekt. Je laat zo zien dat je je echt in de organisatie hebt verdiept.
  3. Je schrijft dat je in je vorige opleiding te weinig kennis en ervaring hebt opgedaan en dat je die nu bij deze instelling wilt opdoen. Het is eerlijk van je, maar het is niet verstandig om dit zo op te schrijven. De brieflezer zou hierdoor kunnen gaan twijfelen aan je geschiktheid. Je hebt die opleiding gedaan en nu wil je je graag verder ontwikkelen. Dat klinkt al een stuk positiever!
  4. Je somt een aantal competenties op. Kies er twee uit die belangrijk zijn voor de functie en geef er een concreet voorbeeld bij waaruit blijkt dat je er heel goed in bent.
  5. Curriculum vitae schrijf je met kleine letters.
  6. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2012, 12:38
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cleooelc,

Van dyslexie is echt niet veel te merken! Ik vind het een keurige brief, en heb nog een paar dingetjes gevonden:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cleooelc Bekijk bericht


Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling kenbaar maken, (komma mag weg) om de leer/werkplek voor de opleiding Verzorgende Individuele Gezondheidszorg bij u te volgen.

Uw organisatie spreekt mij zeer aan vanwege het aanbod aan zorg en welzijn gericht op de wensen van de cliënten. Het stimuleren en prikkelen naast het geven van de nodige veiligheid lijkt mij een belangrijk uitgangspunt in het werken met ouder wordende mensen. Daarbij lijkt het me een zeer grote uitdaging maar vooral een leuke ervaring om in contact te komen met de diverse cliënten en deze een optimaal en (weglaten) woon/leefklimaat te bieden.

Afgelopen (vervangen door "In") december 2011 heb ik mijn (vervangen door "de") opleiding Maatschappelijk Werk & Gezinsbegeleiding afgerond. Dit is een erkend bedrijfsdiploma.
Ik merk ik (weglaten, hier staat één "ik" teveel) dat ik door mijn opleiding te weinig kennis en ervaring bezit wat betreft de verzorging van een cliënt, deze wil ik graag bij u op doen (één woord van maken).
Na een aantal keren als flex medewerker (hier één woord van maken) bij Joachim & Anna (afdelingen: kastanje, linde en eik) gewerkt te hebben, ben ik zeer enthousiast geworden over het werk als verzorgende. (Het is logischer als je deze twee laatste zinnen omdraait: dan vertel je eerst dat je over het werk enthousiast bent, en daarna welke ervaring je nog mist)

Vandaag heb ik contact gehad met het ROC Nijmegen en deze gaven aan dat er nog plekken vrij komen (hier één woord van maken) bij de boven genoemde (hier ook één woord van maken) direct startende opleiding.

Gedurende ("Door" past hier beter) mijn opleiding en werkervaring, (komma kan weg) ben ik erachter gekomen dat ik iemand ben die niet alleen in teamverband maar ook individueel goed kan presteren. Flexibel en sociaal zijn twee kernwoorden die mij omschrijven. Verder ben ik gemotiveerd, vriendelijk, beschik ik over een groot inlevingsvermogen en ben (als je hier "ik" invoegt loopt de zin beter)per direct beschikbaar.

Ik hoop dat deze brief u voldoende aanleiding biedt mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,
Heel mooi hoor! Succes ermee,

Beewee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2012, 15:12
mrb_2013 mrb_2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 6
mrb_2013 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cleooelc,

je heb een heel mooie brief alleen zou ik bij vandaag heb ik contact gehad ...... , vandaag weghalen want je brief werd natuurlijk niet verstuurd toen je contact heb gehad met de opleidingscentrum je kan afgelopen week zetten of gewoon dat je contact heb gehad met de opleidingscentrum.

veel succes met het vinden van een baan

groetjes
mrb_2013
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2012, 03:20
cleooelc cleooelc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 4
cleooelc is on a distinguished road
Standaard bedankt

bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief bbl opleiding graag commentaar Nubia Sollicitatiebrief en cv 4 31 juli 2011 15:50
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief verzorgende. Graag feedback Zory Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2011 23:47
Sollicitatiebrief BBL verzorgende J.Post Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 21:10
Sollicitatiebrief verzorgende IG: graag feedback Silvia1 Sollicitatiebrief en cv 3 1 juni 2007 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon