Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 27 oktober 2008, 09:12
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Rianne,

ondanks het feit dat ik nog regelmatig twijfel, overheerst het gevoel om nú stappen te ondernemen. Overigens heeft de twijfel ook te maken met het feit dat je al zolang met dezelfde collega's werkt.

Ik wens je veel succes bij het maken van (misschien wel) de moeilijk(st)e keuze in je arbeidsleven......
Met citaat reageren
  #22  
Oud 27 oktober 2008, 19:12
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Op zich vind ik het geen moeilijke keuze om een carrièreswitch te maken, heb ik ook al eerder gedaan toen ik de keuze maakte thuismoeder te worden. Toen ik de tijd rijp vond ben ik de arbeidsmarkt weer op gegaan met recent diploma en een iets andere richting dan wat ik vroeger deed. Dus dat is voor mij niet zozeer een probleem.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je 22 jaar met dezelfde collega's werkt, dat het dan een soort familie wordt waar je niet zo makkelijk afscheid van neemt. Plus dat je natuurlijk weet wat je hebt en niet weet wat je zal krijgen. Verandering van spijs doet eten, het kan heel goed zijn om eens over de heuvels te kijken naar wat daar allemaal te beleven is.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #23  
Oud 27 oktober 2008, 19:54
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

daar heb ik niets aan toe te voegen.......
Met citaat reageren
  #24  
Oud 27 oktober 2008, 21:29
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Ben wel benieuwd eigenlijk naar jouw carriereswitch Ri@nne...


Hier wat opmerkingen.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Met grote belangstelling heb ik op uw internetsite de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Bijstandsconsulent met een scherp oog voor fraudepreventie
en -controle.

Als opener is het heel netjes maar ook wel erg standaard.
Zelf zou ik liever boven de aanhef bij "Betreft" verwijzen naar de functie en de bron. Dan ben je daar van af en kan je iets meer met de deur in huis vallen.
"Met belangstelling" of "Naar aanleiding van" trekken niet echt de aandacht. Maar "Een scherp oog biedt zich aan om u te helpen bij....." is meer van: tsjakkaaaaa daar ben ik..... snap je


De functie is mij op het lijf geschreven en daarom stel ik mij graag voor als kandidaat voor deze functie.
(uitleggen waarom kun je beter bewaren voor het gesprek, dan heb je veel meer tijd



Na 22 jaar bij XXXXX te hebben gewerkt, laatstelijk als beslisser Claim Werkloosheidswet, ben ik toe aan een functie die beter aansluit bij mijn interesses en competenties.
deze zin suggereert dat je al 22 jaar iets doet wat niet bij je interesses en competenties aansluit. Ik zou het iets anders formuleren. Je bent gewoon toe aan wat anders na 22 jaar bij XXXXX

Als beslisser Claim Werkloosheidswet was ik verantwoordelijk voor het rechtmatig en zelfstandig vaststellen van recht, hoogte en duur van WW-aanvragen.

Tevens heb ik de functie van medewerker fraude bekleedt = bekleed, waarbij ik verantwoordelijk was voor de afhandeling van fraudemeldingen, vaststellen van vorderingen, het horen van klanten, opleggen van boetes en maatregelen en het overdragen van dossiers aan de unit Handhaving.
In beide functies werd intensief gesproken met klanten en derden en werden rapportages opgemaakt teneinde = 1 woord een gemotiveerde beslissing te kunnen afgeven.

Ook heb ik met veel plezier instructie gegeven aan nieuwe medewerkers waardoor ik kan stellen dat ik een gedegen kennis heb van de Sociale Zekerheid.

Als Bijstandsconsulent kun je de aanvraag van a tot z afhandelen en je hebt daarbij regelmatig (en intensief) contact met de klant. De afwisseling in de vacature van Bijstandsconsulent en fraudepreventie en -controle spreekt mij mede door het klantencontact ontzettend aan. (dit hele stuk is op jou zelf gericht, op wat jij wilt en wat jou aanspreekt, maar wat wint de werkgever ermee?????)

Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel en heb inmiddels behoorlijk wat levenservaring opgedaan. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zijn voor mij belangrijke kernwaarden. (formuleer dit ook iets meer richting de werkgever: welke problemen ga jij voor hun oplossen met jouw kwaliteiten en kernwaarden)

Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn motivatie, kennis en ervaring nader toelichten.


Tjaa, wat kan ik verder zeggen. Voor de functie waarop je solliciteert bij de instantie die hierover gaat, moet je, denk ik, precies zo'n brief schrijven als jij nu hebt gedaan. Het taalgebruik past daar ook bij.
Je ervaring sluit goed aan en je hebt de normale regels voor een sollicitatiebrief goed gevolgd.

Ik zou iets minder vertellen over wat je al hebt gedaan bij XXXXX en iets meer over wat jij in de toekomst voor de nieuwe werkgever kan betekenen.
Je kunt dit dingen over je vorige functies goed in je CV kwijt.
Dan kun je je brief wat korter en krachtiger maken en eventueel nog wat persoonlijker.
Hij mag iets meer gericht zijn op wat jij de werkgever te bieden hebt...

Maar eerlijk gezegd, denk ik, dat je met deze brief best een goede kans maakt om uitgenodigd te worden. Dus kijk maar of je je met mijn tips nog wel jezelf voelt, want dat is en blijft natuurlijk het belangrijkste....

Succes Starter!!!

xxx
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 27 oktober 2008, 22:26
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Dank je Tessa,

ik zal de brief morgen aanpassen. Ik heb inmiddels al wat brieven gemaakt, maar t blijft toch iedere keer weer een "hele operatie." Ik ben er eigenlijk niet zo goed in........ Maar misschien doe ik mezelf nu weer tekort, ha,ha....
Met citaat reageren
  #26  
Oud 27 oktober 2008, 22:32
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Dank je Tessa,

ik zal de brief morgen aanpassen. Ik heb inmiddels al wat brieven gemaakt, maar t blijft toch iedere keer weer een "hele operatie." Ik ben er eigenlijk niet zo goed in........ Maar misschien doe ik mezelf nu weer tekort, ha,ha....

Oh ja, kan ik dit er ook in verwerken:
Ik ben enthousiast, heb een flexibele werkhouding en beschik over een goed leervermogen en ben leergierig. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel; daarom staat klantgerichtheid en klantvriendelijkheid bij mij hoog in het vaandel.
U kunt van mij iemand verwachten die streeft naar continue optimalisatie van processen. Iemand die goed naar voren komt in een team maar ook prima zelfstandig kan werken; bij analyseren en creëren van oplossingen. Graag zou ik hier tijdens gesprek wat dieper op in willen gaan.


Of ga ik dan over the top.....?

Hé ik zie dubbel...., ha,ha,ha....tijd om te stoppen!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 27 oktober 2008, 22:55
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Starter,

Mijn eerste gedachte bij het lezen van je brief was dat je een goede kans maakt, mede doordat je huidige werkgebied relateert aan die van Bijstandsconsulent.

Ter aanvulling wat munitie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Suggestie: Na mijn functies als beslissers Claim Werkloosheidswet en Medewerker Fraude bij het UWV ben ik toe aan een vervolgstap in mijn carrière die goed aansluit bij mijn interesses en competenties. (3 vliegen in 1 klap)

Als beslisser Claim Werkloosheidswet was ik verantwoordelijk voor het rechtmatig en zelfstandig vaststellen van recht, hoogte en duur van WW-aanvragen. Als Medewerker Fraude was ik verantwoordelijk voor de afhandeling van fraudemeldingen, vaststellen van vorderingen, het horen van klanten, opleggen van boetes en maatregelen en het overdragen van dossiers aan de unit Handhaving. In beide functies werd intensief gesproken met klanten en derden en werden rapportages opgemaakt ten einde een gemotiveerde beslissing te kunnen afgeven. Ook heb ik met veel plezier instructie gegeven aan nieuwe medewerkers.

Suggestie: Mijn ervaring als beslisser en medewerker fraudepreventie zou ik graag samenvoegen in de functie van Bijstandsconsulent bij de Gemeente .......... (3 vliegen in 1 klap) Ik heb een gedegen kennis van de Sociale Zekerheid. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel en heb inmiddels behoorlijk wat levenservaring opgedaan. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zijn voor mij belangrijke kernwaarden.


Suggestie: Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn kennis, ervaring en motivatie nader toelichten en mijn mogelijkheden als Bijstandsconsulent met u bespreken.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #28  
Oud 27 oktober 2008, 23:41
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Ben wel benieuwd eigenlijk naar jouw carriereswitch Ri@nne...
Ja, ben ik zelf ook wel

Aanvankelijk dacht ik erover om voor mezelf te beginnen als frisse wind bij het opzetten en/of puinruimen van een secretariaat en eventueel receptie bij bedrijven. Beer op de weg is, dat ik kostwinner ben en nog een mond te voeden heb en ook wat twijfel heb over of het op de lange termijn geen herhaling van zetten zal worden waardoor het te weinig zal voldoen aan mijn behoefte aan creatieve ontwikkeling en uitbreiding. Ik puzzel nog even verder
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #29  
Oud 28 oktober 2008, 00:44
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Klinkt goed Rianne.
En die beren heb ik ook van de weg moeten jagen hoor, dus daar weet ik alles van. (en nog steeds lopen ze me wel eens in de weg.... )

Tip van mij: ga voor je start heeel erg veel netwerken, zoek andere startende ondernemers op, google je concurrentie en kijk (of vraag gewoon) hoe zij het hebben aangepakt en wat voor tips ze hebben.....
Hoe je je creativiteit kan blijven aanspreken.... is door jezelf en je diensten steeds te vernieuwen en ontwikkelen en aan te passen aan je eigen levensfase en behoeften. Dat is voor mij juist een van de redenen om dit te doen. En ook je commerciele kant kan creatief zijn.....

Maar goed, nu gaan we te ver off topic in het draadje van Starter, je mag me ook wel mailen hoor...

greetz
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 28 oktober 2008, 01:01
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Maar goed, nu gaan we te ver off topic in het draadje van Starter, je mag me ook wel mailen hoor...
...... ga ik doen, ik ben ook wel benieuwd hoe jij dat opgepakt hebt.


Terug naar Starter
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Zit ik nu vast helppppp Angela27 Alle andere carrièreonderwerpen 2 9 juli 2008 14:32
Sollicitatiebrief facilitair medewerker, zit helemaal vast... starter Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2008 21:42
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon