Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2010, 23:41
BlauwVlindertje BlauwVlindertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2010
Berichten: 1
BlauwVlindertje is on a distinguished road
Standaard 2 vragen over voeding en dietetiek en verpleegkunde + communicatie

Goede avond,

Ik ben hier nieuw op het forum, volg al een tijdje deze site en forum en dacht, laat ik hier mijn vragen eens stellen, wie weet heeft iemand een goed advies.

Mijn eerste vraag. Ik heb een nogal dieetgekke vriendin. Die is zo gek, die heeft in de afgelopen paar jaar alle boeken gekocht en zo goed als uit haar hoofd geleerd van de opleiding HBO voeding en dietetiek. Omdat dit een voltijd studie is en zijzelf een voltijd baan heeft en 2 kinderen heeft ze de opleiding nooit gevolg. Wel beheerst ze volgens mij alle kennis die nodig is. Is het de moeite waard om te informeren of ze aan een hoge school examen kan doen? Of denken jullie dat dit onmogelijk is en ze toch echt voltijd naar school zal moeten 4 jaar voordat ze pas examen kan doen?

Verder had ik nog een vraagje voor mezelf. Komend jaar wil ik een communicatie opleiding gaan doen in voltijd in Tilburg (woon daar vlakbij) Maar verpleegkunde blijft mij zo erg trekken en nu zag ik dat de fontys in eindhoven die opleiding in deeltijd aanbied. Dan is het les alleen op dinsdag, zou dit te combineren zijn met een voltijd communicatieopleiding?

Alvast bedankt voor het meedenken
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2010, 23:51
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: 2 vragen over voeding en dietetiek en verpleegkunde + communicatie

Hoi,

Allereerst over je dieetgekke vriendin: het is mooi dat ze zoveel boeken heeft gelezen, maar dat is toch niet te vergelijken met een HBO- opleiding van 4 jaar. Eventueel kan je bij de hogeschool de lesstof opvragen, zodat ze een idee heeft wat er allemaal bij komt kijken? Misschien kan ze via afstandsonderwijs een diploma richting voeding halen en daar wat mee doen?

Een voltijdopleiding communicatie lijkt mij niet te combineren met een deeltijdstudie verpleegkunde. Alleen al niet door het huiswerk en straks de stages. Daarnaast zit er best een groot verschil tussen de branches en denk dat het verstandiger is om een keuze te maken tussen communicatie of verpleegkunde. Is het misschien idee om vakantiewerk te gaan doen in ziekenhuis of verpleegtehuis enz. Dan weet je hoe het voelt, of het je ligt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 juli 2010, 23:58
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: 2 vragen over voeding en dietetiek en verpleegkunde + communicatie

In aanvulling op mijn vorige bericht:

Je moet eens kijken bij Civas, http://www.civas.nl/pageid=44/produc...skundige_.html

Daar hebben ze opleiding Voedingsdeskundige op HBO- niveau. Je kunt proefles downloaden + lesstof opleiding. Interessant voor je vriendin, lijkt mij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief om in te stappen in de verpleegkunde katiaverschuereb Sollicitatiebrief en cv 0 24 januari 2010 23:39
Ervaring: Voeding & Diëtetiek Miepje Opleiding kiezen en volgen 0 20 november 2009 22:20
Opleiding voeding en diëtetiek Seringe Opleiding kiezen en volgen 4 15 mei 2008 23:22
Vragen over opleiding Taal & Communicatie linzi Opleiding kiezen en volgen 5 19 mei 2007 14:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon