Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 januari 2013, 23:21
ANP ANP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 6
ANP is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie mbo-docent

Hallo,

Ik heb een open sollicitatie geschreven en wil er graag feedback op hebben.
Ter verduidelijking, ik heb een lerarenopleiding gedaan binnen de agrarische sector en ik solliciteer nu binnen de zorg en welzijn sector.
En een klein gat is dat ik vanaf zomer 2008 tot nu toe gewerkt heb als gastouder bij mij thuis (weet ook niet of ik dit moet verwerken in mijn brief)

--------------------------------------------------------------------------

XXXXXXX(adres onderwijsinstelling)


XXXXXX,11 januari 2013


Betreft: open sollicitatie MBO docent


Geachte heer/mevrouw,

Tijdens een prettig telefonisch gesprek dat ik met mevrouw XXXX donderdag 10 januari j.l had, heb ik mijn belangstelling voor een functie als MBO docent kenbaar gemaakt. Zoals afgesproken met mevrouw XXXXX stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief.

Na het in 2004 afronden van de lerarenopleiding aan de Stoas Hogeschool te Dronten, ben ik, mede door ontbreken van vacatures, werkzaam geweest als VMBO docent op enkele scholen (o.a. XXXXX, XXXXX).

Tijdens mijn afstudeerjaar heb ik me verdiept in en kennis gemaakt met zorgboerderijen, waar ik tevens lesmateriaal en activiteiten voor heb ontwikkeld. Dit heb ik later weer toe kunnen passen in mijn werk als VMBO docent. Daarnaast bezit ik de vaardigheid om goed met leerlingen om te gaan, hen te stimuleren diverse (leer-) activiteiten te ondernemen en een veilige, maar ook een uitdagende leerperiode aan te reiken, op weg naar een toekomstige loopbaan.

Uw school spreekt mij aan omdat u waarde hecht aan kwalitatief goed onderwijs voor jong en oud. Daarnaast biedt u de mogelijkheid om je als medewerker verder te ontwikkelen door middel van opleiding, scholing en coaching wat mij dan ook aantrekt. De visie op onderwijs en leren, met in het bijzonder aandacht voor persoonlijke leervragen en inhoudelijk een betere afstemming op de beroepspraktijk maakt mij enthousiast waardoor ik in staat ben het met veel plezier aan leerlingen aan te bieden.

Ik vertrouw er op dat deze brief aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------

Op de website van de school hebben ze het over studenten, moet ik dan het woord leerlingen in mijn brief dan ook veranderen in studenten.

Alvast bedankt.

Gr. Arianne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2013, 00:22
Truus11 Truus11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 november 2011
Berichten: 13
Truus11 is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

- Je schrijft dat je als VMBO docent hebt gewerkt. Misschien kun je hier vertellen wat daarin je sterke kanten waren en wat je zo aantrekt aan het onderwijs. Ik zou overigens niet vermelden dat je deze functie heb gekozen omdat er anders geen vacatures waren. (Je solliciteert nu namelijk naar een soortgelijke functie en hierdoor kan het overkomen alsof dit niet is wat je echt wilt)

- ''Daarnaast bezit ik de vaardigheid om goed met leerlingen om te gaan, hen te stimuleren diverse (leer-) activiteiten te ondernemen en een veilige, maar ook een uitdagende leerperiode aan te reiken, op weg naar een toekomstige loopbaan.'' (Je zou hier evt een voorbeeld kunnen noemen)

- Als er op de website gesproken wordt over 'studenten' dan zou ik ervoor kiezen dat woord ook te gebruiken.

- In de laatste alinea laat je zien dat je je ingelezen hebt; prima!

Hopelijk heb je iets aan mijn feedback Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2013, 22:54
ANP ANP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 6
ANP is on a distinguished road
Standaard

Het is geen soort gelijke functie. Halverwege mijn studie moest je kiezen voor het VMBO of MBO traject en ik heb laatste gekozen omdat ik VMBO onderwijs niet mijn ding vond. Ik heb alleen als VMBO docent gewerkt om meer ervaring op te doen in het onderwijs.
Maar MBO en VMBO onderwijs zijn wel degelijk verschillend om er te werken als docent.

Wat betreft het woord leerlingen ga ik zeker veranderen.

Wat bedoel je met voorbeeld noemen (na woord loopbaan).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2013, 08:37
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard Nette brief

Heey Arianne,

Je laat in je brief duidelijk merken dat je enthousiast bent en dat is heel goed van je.

Je laat ook merken dat je echt weet waar je over praat, teminste die indruk krijg ik dan.

Volgens mij bedoelde truus met een voorbeeld dat je het hebt over dat je over vaardigheden beschikt om leerlingen te motiveren leeractiviteiten te ondernemen maar dat je in je brief een ervaring kan vertellen waarbij je vaardigheden van pas kwamen

Groetjes en succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag mening Open Sollicitatie Leerwerkplek Analist (MBO BBL) Virgil Sollicitatiebrief en cv 3 26 september 2011 13:08
Open sollicitatie docent biologie Koenholio Sollicitatiebrief en cv 1 21 mei 2009 18:15
Open sollicitatie docent drama Inu Sollicitatiebrief en cv 7 15 juni 2007 19:20
open sollicitatie docent Docent Sollicitatiebrief en cv 2 25 januari 2006 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon