Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2009, 11:23
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Cool Sollicitatiebrief: advies gevraagd

Hoe kan ik mijn enthousiasme/motivatie overbrengen? Kan ik in mijn brief aangeven dat ik nog met een cursus bezig ben? Alle tips zijn welkom!

Betreft: Sollicitatie Preventiemedewerker

Geachte heer/mevrouw

Op 19 januari 2009, las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Preventiemedewerker. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

………… richt zich op gezondheidsbevordering binnen regio’s. Omdat een groot gedeelte van ziekten toe te schrijven is aan vermijdbaar ongezond gedrag, kan een goed ontwikkelde voorlichting deze verschillen aanpakken en veel leed voorkomen. Binnen het werk als GVO-er zie ik mogelijkheden om bij te dragen aan efficiënte en effectieve interventies. De sector gezondheidsbevordering spreekt mij erg aan vanwege het maatschappelijk relevante karakter van deze sector en het multidisciplinaire veld waarin zij werkt.

U geeft in uw functiebeschrijving aan op zoek te zijn naar een iemand met kennis en ervaring met betrekking tot het ontwikkelen, uitvoeren en coördineren van projecten, interventies, methodieken en materialen. Tijdens mijn studie mijn studie Sociale Psychologie heb ik veel kennis opgedaan met de theorie en praktijk van sociaal wetenschappelijk onderzoek. Al snel merkte ik dat ik naast het bedenken van innovatieve oplossingen voor onderzoek graag bezig was met het plannen en coördineren van het proces. Deze fascinatie heeft geleid tot het volgen van enkele aanvullende cursussen aan de Open Universiteit. Binnen mijn functie als psychologisch medewerker leerde ik dat ik graag een bijdrage lever aan het welbevinden van mensen, en graag met mensen samen werk. Sinds enige tijd volg ik cursussen aan de Open Universiteit op het gebied van gezondheidsbevordering.

Omdat ik ervan overtuigd ben een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen en uitvoeren van gezondheidsbevorderende interventies, word ik graag uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek, waarin ik mijn CV en brief kan toelichten.


Met vriendelijke groet,


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2009, 13:06
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief: advies gevraagd

Volgens mij zoeken ze geen wetenschapper maar een medewerker. Schrijf je brief daarop. Nu gaat het veel te veel over opleidingen en onderzoek.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2009, 14:10
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: advies gevraagd

Bedankt voor je reactie. Heb nog een vraagje

Hoe kan ik op een andere manier aantonen dat ik de juiste persoon ben voor deze functie??

Wat ik moeilijk vind aan de functieomschrijving is dat men wel kennis en ervaring vraagt op het gebied van het ontwikkelen van interventies en methodieken (dit is een vak appart). De kennis heb ik slechts via een cursus en ervaring heb ik alleen maar via een virtuele stage. Verder vraagt men een organisatietalent, ik geloof dat ik dat wel kan maar de voorbeelden die ik daarvoor heb zijn wat mager (studiegroepjes, horeca, etc).

Is het verstandig te vermelden dat ik graag werk in teamverband of zoiets dergelijks? Wat vraagt men van een medewerker anders dan van een wetenschapper?

taken binnen deze functie
-ontwikkelen coordineren en implementeren van projecten programmas en methodieken.
- Organiseren van preventie activiteiten
- Ondersteunen en adviseren intermediairs in de GVO uitvoering
- verslaglegging evaluatie/ opstellen werkplannen
- onderhouden contacten

Zou je me wat op weg kunnen helpen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2009, 14:24
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief: advies gevraagd

Bel even naar de werver of manager van de afdeling waar deze vacature openstaat en bespreek je achtergrond. Dan weet je direct of het zin heeft tijd in een brief te steken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Sollicitatiebrief: commentaar gevraagd svdh Sollicitatiebrief en cv 5 9 november 2008 00:00
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 18:45
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon