Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2013, 11:38
goudlokje goudlokje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 3
goudlokje is on a distinguished road
Standaard Wil per direct stoppen door allerlei conflicten?

Gisteren '21-02-2013' heb ik mijn ontslag ingediend van een 24uur contract van een halfjaar die normaal liep tot mei. Deze is goedgekeurd met een opzeggingstermijn van 4 weken dus tot '22-03-2013'.

Vandaag '22-02-2013' wou ik mij ziekmelden omdat het helaas niet goed met me gaat en ik door ernstige privéredenen heel veel spanningen heb die zich vaak fysiek uitwerken. Toen ik op belde kreeg ik de ondernemer aan de telefoon die zoals verwacht het niet leuk zou vinden. Maar bij deze werd hij extreem boos en het volgende kwam aan bod:

- hij dreigde dat een oud werknemer mij ertoe had gezet ontslag te nemen en bij een andere winkel te gaan werken (Lidl)(dit is niet het geval de betreffende werknemer is mij niet bekend) hier kon hij een zaak van maken oid.;
- hij dreigde met acuut ontslag en dat ik geen rooie cent meer zou krijgen;
- hij zou me niet afmelden als ziek maar het neerzetten als onbetaald verlof;

Zelf ben ik hier heel erg van geschrokken terwijl ik hem ook de mededeling gaf een bewijs van de dokter af te geven. Mijn vraag hierbij is dan ook wat moet of kan ik hier verder mee doen? Hoe zit het met betalingen, vakantietoeslagen en overuren die nog betaald moeten worden?

Zelf wilde ik al weg bij het bedrijf omdat het bedrijf mij niet bevalt vanwege beloftes die niet zijn nagekomen en enkele zaken die waarschijnlijk niet kloppen. Hij lapt enkele regels kwa aow en toeslagen aan zijn laars. Ook voel ik me er zeer ongelukkig omdat je er niet gewaardeerd wordt en respect ver achterblijft. Wekelijks moet k overwerken waarbij ik meer dan 12 uur maak op een dag. Pauzes kan ik vaak niet houden omdat hier de tijd niet voor wordt gegeven ed..

Heel eerlijk gezegd zou ik acuut ontslag bij deze ook niet vervelend vinden omdat ik nu ook waarschijnlijk niet meer prettig kan werken terwijl ik dit al niet meer deed. Ook kan ik dan alsnog bij mijn nieuwe toekomstige werkgever waarschijnlijk al meteen aan de slag.

Sorry als het een beetje rommelig geformuleerd is maar ik ben nog vrij van slag en hoop dat jullie me misschien wat kunnen helpen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2013, 13:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goudlokje Bekijk bericht
Toen ik op belde kreeg ik de ondernemer aan de telefoon [...]
- hij dreigde [...]
- hij dreigde met acuut ontslag en dat ik geen rooie cent meer zou krijgen;
- hij zou me niet afmelden als ziek [...]
Met al die mondelinge dreigingen kun je niet zoveel. Ik denk dat je je het beste nog even schriftelijk (per e-mail of brief) ziek kunt melden, met een verwijzing naar het advies van de dokter. Zodoende heb je later een bewijsstuk in handen en kan jou niets worden verweten.

Dan is het afwachten en als de werkgever bepaalde regels niet naleeft dan kun je verder kijken hoe je je recht gaat halen.

Als je je weer beter voelt en in staat bent te werken, dan is het zaak gewoon naar het werk te gaan en je van jouw kant netjes aan de regels te houden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2013, 15:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Met al die mondelinge dreigingen kun je niet zoveel. Ik denk dat je je het beste nog even schriftelijk (per e-mail of brief) ziek kunt melden, met een verwijzing naar het advies van de dokter. Zodoende heb je later een bewijsstuk in handen en kan jou niets worden verweten.

Dan is het afwachten en als de werkgever bepaalde regels niet naleeft dan kun je verder kijken hoe je je recht gaat halen.

Als je je weer beter voelt en in staat bent te werken, dan is het zaak gewoon naar het werk te gaan en je van jouw kant netjes aan de regels te houden.
Ja dankjewel heb dat zojuist ook gedaan. Ben hier echt helemaal niet goed mee dat iemand zo intimiderend tegen mij doet. Mijn gevoel zegt nu ook wel dat ik het liefst helemaal geen stap meer daarbinnen neerzet... Hoop maar op een milde goede uitkomst
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2013, 16:36
goudlokje goudlokje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 3
goudlokje is on a distinguished road
Standaard

Helaas heb ik nog geen enkele reactie vernomen alleen van een collega dat ik volgende week niet meer op de planning ingepland sta. Wat kan k nu het beste doen?

Heeft dit consequenties voor mijn verlofdagen ed. ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2013, 19:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goudlokje Bekijk bericht
Helaas heb ik nog geen enkele reactie vernomen
Hoezo verwachtte je een reactie?

Citaat:
Wat kan k nu het beste doen?
Wat ik al zei: als je je weer beter voelt en in staat bent te werken, dan is het zaak gewoon naar het werk te gaan en je van jouw kant netjes aan de regels te houden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 februari 2013, 21:26
goudlokje goudlokje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 3
goudlokje is on a distinguished road
Standaard

Nou normaal gesproken word je gewoon weer op de planning gezet dus dat is wel vreemd en op zich had k wel een reactie terug verwacht ja, trouwens als k niet op de planning sta betekent dat ook in wijze dat ik niet hoef te werken bij dit bedrijf wordt dit zo onderbouwd
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 februari 2013, 14:02
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

In jouw ziekmelding is het handig om een aantal zaken op te nemen:

Meld je ziek, dit kan zonder opgave van ziektebeeld want daar is de bedrijf-/arboarts voor.

Geef aan dat jij ervan uitgaat dat de werkgever ervoor zorgt dat hij jouw ziekmelding doorgeeft aan de daarvoor bestemde instanties (verzekeringen etc..)

Zeg dat je bereid bent om regelmatig contact te hebben omtrent het verloop van je ziektebeeld.

Zeg dat je, wanneer je hersteld bent je werkzaamheden weer wilt hervatten.

Praat niet over anderen in je mail en houd het kort en zakelijk.

Succes ermee.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 februari 2013, 14:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zou ook even contact opnemen met de afdeling P&O en de situatie uitleggen. Als het goed is, moet jouw ziekmelding daar ook binnen zijn gekomen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik wil stoppen als fysiotherapeut, maar wat dan? fysio Loopbaanvragen 3 15 december 2008 07:26
Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan Cherokee Loopbaanvragen 12 27 juli 2008 16:44
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon