Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2015, 13:40
ClaudiavdB ClaudiavdB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2015
Berichten: 4
ClaudiavdB is on a distinguished road
Standaard Muurvast in werk en ontwikkeling

Hallo iedereen,

Zoals velen hier zit ook ik met twijfels, over mijn werk maar eigenlijk over alles. Ik werk nu 6 jaar in een vaste baan in PR & communicatie voor een non-profitorganisatie. Op zich een leuke baan hoor, maar als midden-dertiger is het mijn privé-leven dat begint te dringen. Ik zit nog op kamers (non-profit, minimumsalaris..), over een gezin kan ik niet eens nadenken en ik moet het doen met het wettelijk minimum aan 4 weken vakantie per jaar dus de wereld rondgaan is ook al geen optie. Niet zoals ik me na 2 universitaire studies mijn toekomst had voorgesteld.

Het begon bij mij extra te dringen toen 2 jaar geleden werd beloofd dat ik per 2015 echt wat meer zou gaan verdienen, maarja nu blijkt dat geld er toch niet te zijn. Daarnaast heb ik een echt rotjaar op persoonlijk vlak met geldproblemen en overlijdensgevallen, bij elkaar genoeg om compleet mijn motivatie te verliezen en hier op kantoor de minuten af te tellen tot ik mijn gevangenisje weer mag verlaten – tot de volgende dag dan. En dat is al bij werk dat ik op zich best leuk vind.

In april ben ik begonnen met om me heen te kijken. Maar al kijkende naar de zeer schaarse vacatures spreekt eigenlijk niets me meer aan: dat vreselijke kantoor, de muren komen op me af, elke keer weer hele dagen achter zo’n rotschermpje zitten.. het is allemaal dezelfde ellende.

Tijd voor verandering? Ik heb geen idee waar te beginnen. Kon ik maar eens lekker er een flink aantal weken tussenuit, mezelf ontdekken enzo, maarja ik heb nooit kunnen sparen en dus een minimumaantal vakantiedagen. Dus zit ik hier aan deze saaie laptop mezelf te ontdekken in de baas zijn tijd. Maar dat wil niet erg vlotten.

Ik verwacht niet dat iemand hier mij levensadvies kan geven, dit is iets dat ik zelf moet uitvogelen. Maar hoe pak je zoiets aan? Misschien heeft iemand hier wel een advies in, of ervaringen om te delen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juli 2015, 18:51
ricco ricco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 4
ricco is on a distinguished road
Standaard

Dag Claudia,

Ik begrijp de situatie waarin je zit maar hier kan enkel jij iets aan veranderen.
Ik heb over dikke 3 maand mijn ontslag geg bij mijn werkgever omdat die de dienst sloot waarvoor hij me aangenomen had over 7 j, kreeg geen mails meer, geen tel, voelde me niet meer nuttig. Begonnen op nieuwe job die eeeeeeeerg tegenviel.
Negatieve collega's, andere collega die niet sprak tegen mij. Let op. Op deze firma waren wel zeer fijne mensen ook hé maar ik moet hier niet mee samenwerken.
ik zat met hele dagen voor een schermpje te staren tussen 4 muren en een plafond en werd hier echt gek van. Ben terug beginnen zoeken en heb nu terug een buitendienst job genomen.
Langere dagen en meer in de file maar toch liever dit hoor.
Wat ze me gaan betalen weet ik nog niet maar achter een schermpje zitten de hele dag is niks voor mij. Schrijf u in op zoveel mogelijk plaatsen. Mij belden ze elke week op het eindd voor werk.
Het leven is te kort om alle d tegen uw zin op te trekken, ik ken dat heel goed.
Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2015, 13:46
DME3 DME3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 3
DME3 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Claudia,

Ik begrijp maar al te goed waar je mee zit. "Is dit nu m'n leven?"
Dan kom je thuis en is er geen fut meer om nog iets te doen.

Vind het balen voor je dat je door de beperkingen van je job (tijd en geld) jezelf niet kunt zijn, dat je niet kunt vinden in het leven wat je gelukkig maakt. Ook al heb je op zich een leuke baan, het leven is er ook om te genieten en leuke dingen te doen en te zien.

Logisch dat je in een flinke dip zit en je bij elke vacature denkt om opnieuw gevangen te zullen zitten in een bureautje.

Het is denk ik wel vrij duidelijk waar je heen moet. Ergens anders!
Meer vakantiedagen en een eerlijk loon. Je hebt 6 jaar ervaring! Dat moet zich toch ergens in vertalen?!

Ik heb zelf makkelijk spreken, maar heb je een bepaalde organisatie of een bepaald bedrijf voor ogen waar je graag zou werken? Biedt jezelf spontaan aan. Vacatures worden meestal pas gepubliceerd als ze echt niemand anders vinden binnen de eigen kringen en het eigen netwerk. Dus er is meer beschikbaar dan de jobs die op het www de ronde doen.

Een tip die ik je kan geven: zorg voor wat tijd voor jezelf voor je aan een nieuwe job begint. Laadt je batterijen eerst even op, zo kun je met verse moed aan een nieuw hoofdstuk beginnen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juli 2015, 14:19
ClaudiavdB ClaudiavdB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2015
Berichten: 4
ClaudiavdB is on a distinguished road
Standaard

Op zich kan ik best een bedrijf bedenken waar ik naar zou willen overstappen, ik zou dan toch gaan voor soortgelijk werk als ik nu doe. Dat ken ik tenslotte, of het me echt gelukkig maakt weet ik niet. Ik denk dat de keuze is tussen werk waar ik heel blij van word maar wat nogal moeilijk te vinden is (in mijn geval het liefst iets in de artistieke sector) en nooit veel op de plank brengen, of werk wat ik oke vind in een saai kantoor maar met voldoende mogelijkheden om mijn persoonlijke leven op de rails te krijgen zodat ik daar de nodige voldoening uit kan halen. (de lotto winnen of een rijke man vinden moet ik nu toch maar eens gaan opgeven..)

Mezelf spontaan aanbieden vind ik dan wel weer iets heel engs. Vooral als er al op de website staat "geen open sollicitaties" en hierbij opgeteld dat ik deze interessante bedrijven juist ken als onze eigen partners waardoor je zoiets niet lang verborgen gaat houden..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juli 2015, 16:43
DME3 DME3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 3
DME3 is on a distinguished road
Standaard

Je moet natuurlijk kunnen leven, dus loon is 1 van die dingen die belangrijk zijn in een job en in jouw geval (denk ik) meer van belang dan de inhoud van de job.

Als er specifiek staat 'geen open sollicitaties' zou ik dat ook respecteren, maar probeer dan bv. contact te leggen via linkedin. Zo blijft het informeel en vrijblijvend.

Op zich niets mis mee als zou uitkomen dat je elders aan het kijken bent voor een job. Je situatie kan niet blijven zoals ze is en als je huidige werkgever er niet aan tegemoet kan/wil komen... kan je niet anders dan actie ondernemen. Bij eigen partners polsen heeft bovendien als voordeel dat ze al bekend met je werk zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 augustus 2015, 12:40
Frau Mies Frau Mies is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 4
Frau Mies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Claudia,

ten eerste snap ik je situatie heel goed. Ook je behoefte er eens goed tussenuit te knijpen en eindelijk eens de tijd te hebben te ontdekken welke richting je nou op moet. Ik denk alleen dat je dat in een paar weken/paar maanden niet zomaar ineens weet, dat is toch een proces van jaren. Misschien is het wel goed in ieder geval 1 of 2 weken vakantie te nemen en in die weken (is ook best veel tijd hoor) gewoon doen wat jij denkt wat goed voor je is, ik denk dat dat je al wat rust en ruimte kan geven. Ook al heb je dan misschien nog niet alle antwoorden op je vragen.

Ik denk dat je je in jouw geval het beste kan focussen op het vinden van een nieuwe baan. Misschien hetzelfde type functie maar dan in een commercieel bedrijf, die hebben vast een groter budget om jou een eerlijk loon te geven. Want als je 2 studies hebt afgerond en 6 jaar relevante ervaring hebt, kom je volgens mij al best hoog op de loonladder. Minimum loon is in ieder geval schandalig...en misschien is het niet makkelijk een andere baan te vinden omdat er weinig aanbod is, maar dat is denk ik wel jouw uitweg. Want als je dan een leuke nieuwe baan hebt en meer geld, dan kun je eindelijk een nieuwe woning/appartement voor jezelf krijgen en gaat alles vast in een opwaartse spiraal.

Dus mijn advies: neem wat tijd om de stress van je af te zetten, even tot jezelf te komen en nieuwe energie te krijgen. Ga dan vol gemotiveerd op zoek naar een nieuwe baan.

Succes!

PS. het kan ook nooit kwaad je eens te verdiepen in een andere richting. Misschien kan je wel een leuke (thuis)studie/cursus doen of boeken lezen over andere vakgebieden. Misschien word je daar wel heel erg door geinspireerd!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 augustus 2015, 11:11
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Beste Claudia,

Ik ben het met mijn voorgangers eens. Daarnaast zeg je ook veel moeilijkheden op persoonlijk vlak te hebben meegemaakt. Kun je hier met iemand over praten? Het kan zijn dat er veel 'vast zit' wat met gesprekken ademruimte kan krijgen.

Veel succes.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met opleiding i.v.m werk Photonios Opleiding kiezen en volgen 3 3 december 2013 15:54
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 23:53
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Welk werk past naast mijn acteerwerkzaamheden? simsalabim123 Loopbaanvragen 3 19 januari 2012 10:24
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon