Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2016, 05:06
J93 J93 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2016
Berichten: 5
J93 is on a distinguished road
Standaard Stoppen met full-time werken?

Hallo,

Nadat ik ben gestopt met een HBO studie die ik niet heb afgemaakt ben ik gaan werken in een fabriek in de voedselindustrie als procesoperator met de bedoeling om tijdelijk te blijven.
Ik heb hier echter een vast contract gekregen en en ben er blijven hangen. Ik werk er nu 3 jaar. Ik werk in 5-ploegendienst.
Ik heb steeds minder zin in mijn werk omdat het mij niet uitdaagt en omdat ik door de ploegendienst regelmatig in het weekend werk en ook 's nachts. Ik ben 22 jaar.

Nu wil ik graag weer gaan studeren omdat ik alleen een havo diploma heb.
Ik woon nog bij mijn ouders maar voor de rest betaal ik alles zelf (auto, kleding, ik betaal mee aan het eten, zorgkosten, verzekeringen, enzovoort)

Ik heb eerst gekeken naar een deeltijd opleiding, maar dan moet je relevant werk hebben en dat heb ik bij geen enkele opleiding. En met een deeltijd opleiding heb je bepaalde dagen dat je naar school moet en voor mij zou dat moeilijk zijn omdat ik niet altijd dezelfde dagen vrij ben.
Ik heb hier ook over gesproken met mijn leidingevende en deze persoon staat er niet echt voor open dat ik dit ga doen.

Nu is dus mijn vraag of mensen ervaring hebben met het stoppen met werken en weer financieel afhankelijk worden van je ouders en weer te gaan studeren.

Verder vind ik het ook heel moeilijk om een opleiding te kiezen omdat ik niet goed weet wat ik wil.

Advies is ook welkom.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2016, 13:06
samanthaklop samanthaklop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2016
Berichten: 2
samanthaklop is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ook 22 jaar.
Ik heb wel m´n bachelor, maar ik werk nu en wil daarnaast weer gaan studeren. Maar het feit dat je nog bij je ouders woont, zou het wel makkelijker moeten maken. Je kan opzoek gaan naar een nieuw baan
waarbij je bijvoorbeeld drie/twee dagen per week kan werken.
Zodra je dit baantje hebt gevonden, kan je daarnaast beginnen met zo´n studie. Wat bij mij vaak heeft geholpen, is extra oppassen. Dan ging ik vast op zaterdag van 1 tot 7 oppassen, zijn toch weer extra centen.
Mijn tip is om op verschillende sites te gaan zoeken naar vacatures.
Je komt er echt wel uit, het is alleen misschien een beetje eng en je moet er wel wat voor doen. Misschien kunnen je ouders je helpen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen of doorgaan met HBO-opleiding mickdeh Opleiding kiezen en volgen 2 11 januari 2016 21:51
Werken met buitenlandse vwo DreamingHolland Loopbaanvragen 3 6 november 2015 13:31
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Welke studie voor werken met verslaafden/gedetineerden welkeopleiding Opleiding kiezen en volgen 1 16 april 2013 00:31
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon