Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2014, 22:53
Jirachi Jirachi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2014
Berichten: 1
Jirachi is on a distinguished road
Standaard Na 2e jaar HBO naar 1e jaar Universiteit - Technische Informatica

Hey,

Ik zit nu in het 2e jaar van mijn Technische Informatica opleiding, op het HBO in Avans Den Bosch. Mijn P heb ik het eerste jaar al gehaald, en het 2e jaar ga ik ze ook gewoon alle 60 halen.

Ik ben echter niet tevreden met de opleiding. Het vak vind ik leuk, maar ik vind het allemaal veel te praktisch. Ik heb maar 2/3 uur per week echt theorie, en de rest is allemaal project. Mij ligt de theorie gewoon wat meer. Nu weet ik dat het WO veel meer theoriegericht is, en veel minder projecten. Dit spreekt mij dus wel erg aan.. Ik wil dus na mijn 2e jaar overstappen naar het 1e jaar op de TU in Eindhoven, alleen het is wel zonde van dit jaar. Want vorig jaar had ik mijn P ook al.

De master wil ik sowieso doen. Als ik naar de uni zou gaan, zou ik er in totaal een half jaartje langer over doen. Lijkt jullie dit een verstandige keuze, gezien ik veel meer theoretisch aangelegd ben?

Hoe zit het verder met de studiefinanciering en OV chipkaart? Ik heb dan namelijk al 2 jaar stufi en 2 jaar de OV kaart gebruikt op t HBO.

En als laatste, stel dat de Uni me tegenvalt na een paar maanden, kan ik dan het jaar aarop dan eventueel weer doorstromen naar het 3e jaar van het HBO?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2014, 11:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik zit nu in het 2e jaar van mijn Technische Informatica opleiding, op het HBO in Avans Den Bosch. Mijn P heb ik het eerste jaar al gehaald, en het 2e jaar ga ik ze ook gewoon alle 60 halen.
Volgens mij haal je maar één P, maar je hebt het hier natuurlijk over S-jes (studiepunten)

Ik raad je aan om contact op te nemen met de TU/e. Universiteiten mogen toelatingseisen stellen aan een student met een hbo-propedeuse. Het is dus verstandig om eerst te checken of je überhaupt de overstap kunt maken.

Verder raad ik je aan om goed in kaart te brengen of de uni echt beter bij je past. Bezoek een open dag, ga praten met mensen die aan de TU/e studeren en blader de boeken die ze daar gebruiken goed door. Wellicht is het ook verstandig om een open dag te bezoeken van een andere hogeschool die ook Technische Informatica aanbiedt. De ene hogeschool is de andere namelijk niet. Ikzelf heb ook de overstap van Fontys naar de HU gemaakt omdat ik de opleiding HRM in Eindhoven veel te soft vond en die van de HU een veel zakelijkere insteek had. Ook kregen we er meer theorie. Ik heb die overstap zonder vertraging kunnen maken omdat ik een vwo-diploma had en mijn P netjes had gehaald. Het is belangrijk dat je een weloverwogen keuze maakt, want je kunt niet blijven switchen. Je verliest er behoorlijk veel tijd mee (je kunt niet in het derde jaar instromen), het is niet goed voor je zelfvertrouwen en je zelfbeeld en het kost je handenvol geld.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2014, 22:14
Meindert
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

WO TI: heel erg veel hele zware theoretische / abstracte wiskunde: heel weinig informatica.

Als je zwak bent in wis-/natuurkunde: niet doen: gewoon je HBO TI afronden. Wel sterk in wis-/natuurkunde maar voorkeur voor echte informatie: andere WO informatica opleiding gaan volgen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 16:53
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Advies gevraagd om met VMBO-TL naar HBO Commerciële Economie te kunnen gaan (23 jaar) ovandoorn Opleiding kiezen en volgen 8 24 september 2010 15:50
Ervaringen (MBO ICT) -> HBO Informatica naar Bedrijfskundige Informatica Jacob Opleiding kiezen en volgen 2 25 januari 2010 00:20
HBO Informatica - Studiebelasting & mogelijkheden Technische Informatica? Stefan Opleiding kiezen en volgen 7 24 juni 2009 12:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon