Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2014, 23:12
Hoekie90 Hoekie90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 mei 2014
Berichten: 1
Hoekie90 is on a distinguished road
Standaard Omscholen, maar hoe en wat?

Ook ik ben nu op het punt beland van 'hoe nu verder?'.

Met mijn VMBO-T/HAVO advies van de basisschool uit, uiteindelijk de VMBO-T op mijn sloffen afgerond met diploma. Ik was te lui om te leren, en wou net als mijn vrienden geld verdienen en uitgaan.

Begonnen op mijn 17e bij een bestratingsbedrijf. Grondwerk, straatwerk en een knikmops (minishovel) besturen waren mijn werkzaamheden. Goed gemotiveerd aan het werk gegaan, MBO opleiding tot gecertificeerd stratenmaker afgeslagen, omdat ik voor mijn gevoel klaar was met school.
Dankzij een ongeval en geen contractverlenging (tijdens de ziektewet) weer ander werk gezocht. Weer uitgekomen bij verschillende stratenmakers en magazijnwerk via uitzendbureau's.

Toen raakte de crisis de bouwsector, en ben ik na 3 maanden thuis zitten aan het werk gegaan als hovenier bij een pretpark. Groen is niet mijn ding, maar ik was gelukkig weer aan het werk.
Het was seizoenswerk, dus was ik continu bezig op zoek naar werk voor na het seizoen. Zo ben ik terecht gekomen bij mijn huidige baan in een fabriek.

Ik werd aangenomen als heftruckchauffeur via een uitzendbureau. Heel nieuwsgierig heb ik meerdere werkgebieden geleerd dan mijn functie beschreef. Na 2 weken kon ik mijn heftruckcertificaat halen via het bedrijf, en later ook het shovelcertificaat en 'veilig hijsen'.
Na een jaar kreeg ik een werkplek in de fabriek zelf. Hier hing een opleiding (VAPRO-A) en een 2-jarig contract aan vast.
Anderhalf jaar later kreeg ik promotie tijdens een reorganisatie (zodat ze mij niet hoefden te ontslaan) en een vast contract in April 2013.
De opleiding heb ik afgerond in December 2013. Rouleren van werkplekken werd beloofd door leidinggevenden zodat iedereen afwisselend werk zou hebben, maar hier is weinig van te merken.

Het werk begint me te eentonig te worden. Ik ben absoluut niet uitgeleerd, maar het is een sleur. De bekende problemen en storingen zijn geen uitdaging meer en ik word lui. Ik hou van een uitdaging en dat is dit niet meer.
Van tevoren had ik al niet gedacht dat ik dit werk zou doen tot mijn pensioen, maar het begint me al veel te vroeg te vervelen.

Het geld voor nieuwe opleidingen is er momenteel ook niet, dus de belofte om door te kunnen leren is ook lastig voor het bedrijf om na te komen. Ik streef ernaar om door te kunnen groeien en niet persé bij dit bedrijf. Hierdoor zit ik dus te denken om weer te gaan leren, maar dan naast mijn huidige baan. Ik gooi geen oude schoenen weg voordat ik weer nieuwe heb.

Ik heb dan ook het een en ander onderzocht en mij is bekend dat je in de meeste gevallen een HBO/WO opleiding kunt volgen met een 21+ toets. Ik heb nooit echt mijn kunnen getoond op school, maar ik begin toch in te zien dat ik nu nog door kan leren voordat het te laat is. De competentie en motivatie zijn aanwezig, maar ik heb eigenlijk geen idee welke richting ik op zou moeten.

Techniek heeft me vrij weinig geïnteresseerd, tenzij ik ermee moest werken. Dan wil ik er juist het fijne van weten.

Luchtverkeersleider lijkt mij wel wat. Maar na wat onderzoek (Vavo, LOI enz.) ben ik erachter gekomen dat dit geen optie is. Ik kan niet voldoende bijleren voordat ik de leeftijdsgrens (van max. 26 jaar) heb bereikt. Ook is de opleiding alleen te doen via LVNL, dus kan hem niet (versneld) particulier doen.

Vervolgens heb ik verder gekeken naar 21+ HBO Bachelor/WO opleidingen (bouwkunde/architect o.a.), maar dat is nogal duur en een lening lijkt mij niet heel verstandig in deze tijd.


Heeft er iemand een goede tip/advies?


(Het verhaal is toch langer geworden dan ik dacht )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2014, 22:12
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Deeltijd MBO4, certificaten en/of kort-HBO (assocate) in een vakgebied waar werk in te vinden is en waar je interesse naar uit gaat.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 mei 2014, 22:53
mark2503 mark2503 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2014
Berichten: 1
mark2503 is on a distinguished road
Standaard wat nu?

na 17 jaar horeca ben ik het spuugzat ik wil iets ander maar zit met mijn handen in het haar!! wat ga je doen als je niet weet wat je wilt? ik heb mbo3 zelfstandig werkendkok behaald ben leermeester via het svh. horeca trekt me dus echt niet meer!

mijn competenties zijn:

mijn competenties:

ambitie
klantgerichtheid
integriteit (De karaktereigenschap waarbij je handelen altijd wordt geleidt vanuit de gestelde normen en waarden binnen de kaders van de functie, of die van jezelf. Oprecht handelen volgens de meest geaccepteerde ethische noties.)
overtuigingskracht
flexibel
iniatief nemen
inzet(toewijding,inzet)
motiveren
stress bestendig
prestatiemotivatie (inzet, ambitie, motiveren)
samenwerken
sociaal
energie uitralen (Een productieve werkhouding die word gekenmerkt door hard werken en groot uithoudingsvermogen).
dicipline (Jezelf of anderen goed aan het werk kunnen zetten. Het nauwkeurig volgen van voorschriften in afwezigheid van anderen kan hier ook mee bedoeld worden.)
demonstreren (Op nauwkeurige en makkelijk te begrijpen wijze laten zien hoe iets werkt of aangepakt dient te worden.)
leergierig
betrouwbaar
rustig
symphatiek
betrouwbaar


maar wat kan ik ermee?

ik hoop van harte dat iemand me wil helpen

met vriendelijke groet

mark
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat wil ik? StephanieVM Opleiding kiezen en volgen 1 4 april 2014 19:43
Diploma Journalistiek, maar de wens om in t sociale werkveld terecht te komen. Hoe? JLK Loopbaanvragen 2 21 augustus 2012 15:20
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 21:42
Baan achter de schermen van een tv-programma, maar hoe? vieffan Loopbaanvragen 10 10 maart 2009 22:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon