Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juli 2010, 17:41
bbb bbb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 1
bbb is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs

Hallo is mogelijk om deze brief eens te bekijken en commentaar en correctie te geven alvast bedankt .



Xxxxxxxx xxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx
xxxx Antwerpen






Antwerpen, 01juli 2010


Betreft: kandidatuur als leerkracht in het secundair onderwijs.


Geachte Directeur,


Via deze brief wens ik te solliciteren voor een kandidatuur als leerkracht wetenschappen (biologie, chemie en fysica ) en/of aardrijkskunde zowel 1ste en 2de graad in het secundair onderwijs.

In juni 1998 studeerde ik af aan de Erasmushogeschool te Brussel, waar ik het diploma van gradueerde in de Farmaceutische en Biologische Technieken heb behaald.

Aanvullend op mijn studies bezit ik ook een getuigschrift pedagogisch bekwaamheid behaald aan het stedelijke centrum voor volwassenonderwijs “Pestalozzi”.

Sinds 2000 ben ik leerkracht wetenschappenen aardrijkskunde in 1ste en 2de graad in het stedelijk onderwijs te Antwerpen. Aangezien het stedelijk onderwijs aan het reorganiseren is, ben ik opzoek naar nieuwe uitdagingen in het secundair onderwijs.

Ik stel mij kandidaat voor als leerkracht wetenschappenen/of aardrijkskunde met een voltijds vacante betrekking in het secundair onderwijs in uw instelling.

Voor meer informatie over mijn opleiding en ervaringen verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae. Bovendien ben ik leergierig en flexibel.


Graag zou ik voor een persoonlijk gesprek uitgenodigd willen worden. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.


Hoogachtend,


xxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2010, 18:33
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbb Bekijk bericht
Antwerpen, 01juli 2010
Antwerpen, 1 juli 2010
Misschien staat er een automatische correctie aan in je tekstverwerker?

Citaat:
Betreft: kandidatuur als leerkracht in het secundair onderwijs.

Via deze brief wens ik te solliciteren voor een kandidatuur als leerkracht wetenschappen (biologie, chemie en fysica ) en/of aardrijkskunde zowel 1ste en 2de graad in het secundair onderwijs.
Misschien is dit gebruikelijk in België maar in Nederland is het gebruikelijker om het woord sollicitatie of vacature te gebruiken. Bovendien solliciteer je op een functie en niet een kandidatuur. Verder klinkt dit wat onpersoonlijk. Vermeld de naam van "zijn" school om het wat persoonlijker te maken.

Citaat:
In juni 1998 studeerde ik af aan de Erasmushogeschool te Brussel, waar ik het diploma van gradueerde in de Farmaceutische en Biologische Technieken heb behaald.

Aanvullend op mijn studies bezit ik ook een getuigschrift pedagogisch bekwaamheid behaald aan het stedelijke centrum voor volwassenonderwijs “Pestalozzi”.

Sinds 2000 ben ik leerkracht wetenschappenen aardrijkskunde in 1ste en 2de graad in het stedelijk onderwijs te Antwerpen. Aangezien het stedelijk onderwijs aan het reorganiseren is, ben ik opzoek naar nieuwe uitdagingen in het secundair onderwijs.
Die laatste alinea is de reden dat je solliciteert. Een reorganisatie is een negatieve noot die beter vermeden kan worden, maar als je het positief kan brengen moet dit bovenaan komen.

Citaat:
Ik stel mij kandidaat voor als leerkracht wetenschappenen/of aardrijkskunde met een voltijds vacante betrekking in het secundair onderwijs in uw instelling.
Dat zei je aan het begin al. Als de voltijd belangrijk is kun je het daar vermelden.

Citaat:
Voor meer informatie over mijn opleiding en ervaringen verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae. Bovendien ben ik leergierig en flexibel.
Het "leergierig en flexibel" hangt er een beetje aan. Het is zaak deze eigenschappen die je in een CV niet duidelijk kan laten zien, in de brief een prominente plaats te geven en met voorbeelden te ondersteunen. Als je het hier zet, zal de lezer denken, "dat zegt iedereen".

Hopelijk kan je hier wat mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon