Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2011, 10:58
Joosje Joosje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 6
Joosje is on a distinguished road
Standaard Graag reactie op mijn brief. ik heb er nog geen goed gevoel over

XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXX
1234 ab Cdefghij


XXXXXXXXXXXXXX, 31 mei 2011


Betreft: Vacature Secretaresse


Geachte Mevrouw XXXXXXXXX


In de krant van 29 mei jl. vraagt u een Duizendpoot.
De Duizendpoot die u zoekt ben ik, dus graag solliciteer ik naar deze functie.


De functie spreekt mij in het bijzonder aan omdat deze goed aansluit bij mijn opleiding
Administratief medewerker, welke ik onlangs heb gevolgd en met goed resultaat heb afgerond.
Het werken in een klein team spreekt mij ook erg aan.
Momenteel volg ik nog de opleiding Financieel administratief medewerker.
Op dit moment ben ik nog met het financiële gedeelte van de opleiding bezig, waarvan het
computerprogramma Account View 9 een onderdeel is.
Helaas heb ik nog geen ervaring op kunnen doen, maar met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende Secretaresse.

In mijn huidige functie bij XXXXXXX heb ik veel ervaring opgedaan voor wat betreft klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en heb ik mijn veelzijdigheid kunnen laten zien.
Mijzelf zou ik willen omschrijven als iemand die flexibel, accuraat en loyaal is.
De talen Engels en Duits gaan mij goed af, en zijn dan ook geen probleem voor mij.
Ook beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel
in teamverband als zelfstandig te werken.

Graag zou ik de kans krijgen mijzelf aan u voor te stellen en mijn belangstelling voor deze functie mondeling toe te lichten.


Hoogachtend,


XXXX XXXXXXXXXX





Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 mei 2011, 12:16
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

In de krant van 29 mei jl. vraagt u een Duizendpoot.
De Duizendpoot die u zoekt ben ik, dus graag solliciteer ik naar deze functie.

Welke krant?

De functie spreekt mij aan omdat deze goed aansluit bij mijn opleiding Administratief medewerker, welke ik met goed resultaat heb afgerond.
Momenteel volg ik de opleiding Financieel administratief medewerker.
Op dit moment ben ik met het financiële gedeelte van de opleiding bezig, waarvan het
computerprogramma Account View 9 een onderdeel is.

Hebben je opleidingen geen officiele namen?

Het werken in een klein team spreekt mij erg aan.
Ik heb nog geen ervaring op kunnen doen, maar met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende secretaresse.
In mijn huidige functie bij XXXXXXX heb ik geleerd om klantvriendelijk en klantgericht te werk te gaan en heb ik mijn veelzijdigheid kunnen laten zien. geef een voorbeeld waaruit blijkt dat je veelzijdig bent

Mijzelf zou ik willen omschrijven als iemand die flexibel, accuraat en loyaal is.
De talen Engels en Duits gaan mij goed af en zijn dan ook geen probleem voor mij.
Ook beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik in staat om in teamverband en zelfstandig te werken.

Graag zou ik de kans krijgen mijzelf aan u voor te stellen en mijn motivatie voor deze functie mondeling toe te lichten.


Ik heb er een aantal overbodige woorden uitgehaald en e.e.a. veranderd, die overbodige woorden ogen niet zakelijk en er zaten wat taalfoutjes in je brief.
Verder heb ik snel gekeken en in het rood wat tips gegeven.
Laat de brief nakijken op taalfoutjes, die zijn funest voor een secretaresse.

Ik zou nog even kijken of je een meer orginele openingszin uit je hoed kunt toveren....'in de ....van ..-..-....' is 1 van de meest gebruikte openingszinnen. Je 2e zin vind ik wel leuk.
Misschien kun je het een beetje omdraaien, even snel bedacht hoor:


De Duizendpoot waarnaar u op zoekt bent ben ik. Graag solliciteer ik dan ook naar de functie van secretaresse die ik vond in de ...(naam krant)... van 29 mei jongstleden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2011, 13:29
Joosje Joosje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 6
Joosje is on a distinguished road
Standaard

Hartstikke bedankt,
Volgens mij kan ik er wel wat mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 juni 2011, 12:25
Suzanne Suzanne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 6
Suzanne is on a distinguished road
Standaard Reactie

Hoi Joosje,

Ik ben sinds 2000 secretaresse.

Ik vond de brief goed. Ik sluit me wel aan bij alle tips die Janena gegeven heeft. Spelfouten zijn funest voor een secretaresse en een brief wordt niet verder behandeld. Haal overbodige woorden er uit. Houd het kort en bondig, maar niet onvolledig

Ik vond je afsluiting erg mooi, ik ga die ook gebruiken. Ik maak er alleen het volgende van: Graag zou ik de kans krijgen mijzelf aan u voor te stellen.

Oh ja, Hoogachtend is echt ontzettend achterhaald. Echt niet doen. Staat niet zakelijk, maar ouderwets en niet van deze tijd. Je ziet het woord eigenlijk alleen maar in de advocatuur en Juridische sector.

Groet van Suzanne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2011, 22:41
Joosje Joosje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 6
Joosje is on a distinguished road
Standaard Hallo Suzanne

Bedankt voor je reactie.
Hoogachtend is idd wel oudbollig, maar ik dacht dat dat nog steeds
werd gebruikt.
Met vriendelijke groet, kan ik waarschijnlijk beter gebruiken.

groetjes,
Joosje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is Blanchimont Loopbaanvragen 29 7 augustus 2011 17:57
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon