Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juni 2011, 01:53
Dodidrakie Dodidrakie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2011
Berichten: 2
Dodidrakie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker servicedesk ict/facilitair

kernwaarden bedrijf: samen/slim/waarmaken.
Functiebeschrijving:
Als Servicedeskmedewerker op de afdeling xxx Service Desk ben je verantwoordelijk voor het aannemen van ICT en facilitair gerelateerde meldingen en vragen vanuit de gehele xxx organisatie. Meldingen kunnen via de mail, telefoon en het self service portaal ingediend worden door de medewerker. Jij zorgt voor een volledige registratie in het systeem en vervolgens dispatch je de melding naar de juiste oplosgroep. Bovendien controleer je of de afhandeling van het proces naar tevredenheid is verlopen.

We verwachten van medewerkers dat zij alle inkomende gesprekken zelfstandig kunnen afhandelen. Daarbij vereisen we een klantvriendelijke en enthousiaste houding.

Jouw activiteiten
- Op correcte, tijdige en klantvriendelijke wijze de in- en uitgaande gesprekken afhandelen
- De binnengekomen meldingen registreren en juist doorrouteren naar oplosgroepen
- Klantvragen zowel telefonisch als via de mail beantwoorden
- Het verstrekken van informatie of status updates
- Het vastleggen van acties om tot een oplossing voor de klantvraag te komen.
- Het controleren van de afhandeling

Jouw profiel
- MBO minimaal niveau 4 of HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 2-3 jaar relevante werkervaring
- Goede telefonische vaardigheden
- Analytisch vermogen
- Breed inzetbaar
- Geen 9 tot 5 mentaliteit
- 40 uur beschikbaar
- Klantgerichte instelling
- Resultaat gericht
- Teamplayer

Brief:

Beste xxxx,

U zoekt een klantvriendelijke en enthousiaste medewerker Service Desk en dat is exact de functie waar ik naar op zoek ben. Na het lezen van het functieprofiel en het bekijken van de website heb ik mijn oom benaderd, xxxxx, die als accountmanager xxx werkzaam is. Mijn interesse in xxx is gewekt door wat ik gelezen en van mijn oom gehoord heb over het bedrijf.

Om te beginnen wil ik u graag meer vertellen over mijzelf. Ik ben een spontane en vrolijke jonge vrouw die doorgaans weet wat zij wil en daar ook voor gaat. Ik ben zelfstandig en vastberaden. Ik heb vorig jaar mei een huis gekocht en dit met hulp van mijn vader en mijn partner verbouwd tot een klein paleis. Dit was een uitdagende taak, omdat er nogal wat aanpassingen aan de woning gedaan moesten worden. Het vergde een flexibele houding en veel inspanning, omdat ik naast het verbouwen fulltime werkte en ook mijn sociale leven niet opzij wilde zetten. Door deze verbouwing heb ik bewezen een doorzetter te zijn en ben ik erachter gekomen dat ik ook een analytische kant heb. Ik ben nieuwsgierig naar het waarom van zaken, zodat ik deze beter kan begrijpen.

In mijn huidige en vorige functies zijn en waren service en klantgerichtheid belangrijke factoren. Dit was ook wat mij altijd heeft aangesproken in die functies. Daarnaast is het aannemen van de telefoon en het behandelen van e-mails een van de leukste taken. De klant heeft de meest uiteenlopende vragen, die ik altijd zo goed mogelijk wil beantwoorden. Ik krijg complimenten over de manier waarop ik de klant te woord sta. Ik kan me inleven in zijn of haar situatie en ben daardoor in staat tot de kern van de vraag of het probleem te komen. Ik bewaar mijn kalmte en kan op een vriendelijke en duidelijke manier uitleggen wat de volgende actie zal zijn.

Ten slotte ben ik van mening dat ik mij bij xxx verder kan ontwikkelen in de functie medewerker Service Desk. Dit is ook wat ik ambieer, ik wil graag leren en nieuwe ervaringen opdoen.

Ik denk dat het slim is om samen een gesprek waar te maken zodat ik mijn brief verder kan toelichten en we elkaar beter kunnen leren kennen.

Met vriendelijke groet,

MG

Bijlage: Curriculum Vitae

Vast bedankt voor jullie reacties!
  #2  
Oud 8 juni 2011, 20:00
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

Als je hulp van anderen vraagt op dit forum, dan wordt van je verwacht dat je zelf eerst hulp aan anderen biedt. Dat heb je kunnen lezen in stap 2 van de huisregels:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Deze discussie gaat op slot. Nadat je anderen geholpen hebt met feedback op hun brief of cv kun je je sollicitatiebrief opnieuw plaatsen.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 9 juni 2011 om 16:27
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Open sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in kinderdagopvang carli Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2010 16:20
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice marmar Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2010 23:10
Sollicitatiebrief helpdesk medewerker ie0779162 Sollicitatiebrief en cv 6 26 augustus 2009 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon