Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juni 2011, 17:52
Adalsino Adalsino is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 12
Adalsino is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief beleidsondersteunend medewerker

Hoi beste lezer

Ik sta op het punt om te reageren op de functie Beleidsondersteunend medewerker. Ik heb een brief geschreven m,aar ik zou graag mening hebben van andere voordat ik het opstuur. Alle commentaar is welkom.

Alvast bedankt,
(zie hieronder sollicitatiebrief)

Betreft: sollicitatie OCJS beleidsondersteunende medewerker

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb altijd de ambitie gehad om na het af ronden van mijn opleiding in het buitenland aan de slag te kunnen gaan. Daarom heb ik, toen ik de vacature zag, besloten onmiddellijk te reageren.

Als voorbereiding op een functie in het buitenland volg ik de opleiding International Business and Management Studies en heb ik een deel van de opleiding in buitenland gevolgd. Het studieprogramma is heel breed en in het Engels. Enkele studieonderdelen zijn Cross Cultural Management, Strategisch Management en Bedrijfseconomie. Wat ik vooral interessant vind tijdens mijn studie is de onderzoeksfase van projecten, dit is waarschijnlijk omdat ik het leuk vind om nieuwe onderwerpen te onderzoeken.

Tijdens mijn studie heb ik aan verschillende projecten gewerkt en ik denk dat mijn sterkste invloed op de groep was dat ik beslissingen durfde te nemen als projecten stil dreigden te vallen. In zulke situaties probeer ik om het probleem te identificeren en met de beschikbare informatie alsnog een beslissing te nemen. Ik werk graag in een team, maar kan ook zeer goed zelfstandig werken. Ik ben flexibel en loyaal naar collega’s en een werkgever. Persoonlijk vind ik het een uitdaging om mee te mogen werken aan het opzetten van een efficiënt en effectief ambtelijke organisatie op Sint Maarten.

Graag wil ik mijn sollicitatie toelichten in een gesprek. Een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2011, 18:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Even over de forumetiquêtte... leden van dit forum hebben meermaals laten weten het vervelend te vinden dat een vraagsteller niets meer van zich laat horen. Misschien wil je nog even reageren in je eerdere discussie, als is het maar met "dankjewel".

En kijk nog even naar de forumregels, met name punt 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2011, 22:50
Adalsino Adalsino is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 12
Adalsino is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Even over de forumetiquêtte... leden van dit forum hebben meermaals laten weten het vervelend te vinden dat een vraagsteller niets meer van zich laat horen. Misschien wil je nog even reageren in je eerdere discussie, als is het maar met "dankjewel".

En kijk nog even naar de forumregels, met name punt 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Beste Renee,

Soory voor mijn onverschilligheid en ik zal hier meer aandacht geven in de toekomst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juni 2011, 23:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Fijn, dankjewel.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juni 2011, 00:27
kim. kim. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 2
kim. is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adalsino Bekijk bericht
Hoi beste lezer

Ik sta op het punt om te reageren op de functie Beleidsondersteunend medewerker. Ik heb een brief geschreven m,aar ik zou graag mening hebben van andere voordat ik het opstuur. Alle commentaar is welkom.

Alvast bedankt,
(zie hieronder sollicitatiebrief)

Betreft: sollicitatie OCJS beleidsondersteunende medewerker

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb altijd de ambitie gehad om na het af ronden van mijn opleiding in het buitenland aan de slag te kunnen gaan. Daarom heb ik, toen ik de vacature zag, besloten onmiddellijk te reageren.

Vermeld welke vacature en waar je hem gezien hebt. Misschien kan je er nog aan toevoegen dat je meteen enthousiast was oid? Misschien wat cliché, maar het kan geen kwaad om aan te geven dat je enthousiast bent over de functie lijkt me.
VB: Toen ik de vacature XXX op Monsterboard.nl zag was ik meteen enthousiast en besloot ik onmiddellijk om te reageren.
OF: De vacature XXX is precies wat ik zoek en daarom wil ik middels deze weg graag solliciteren naar deze functie.


Als voorbereiding op een functie in het buitenland volg ik de opleiding International Business and Management Studies en heb ik een deel van de opleiding in buitenland gevolgd. Het studieprogramma is heel breed en in het Engels. Enkele studieonderdelen zijn Cross Cultural Management, Strategisch Management en Bedrijfseconomie. Wat ik vooral interessant vind tijdens mijn studie is de onderzoeksfase van projecten, dit is waarschijnlijk omdat ik het leuk vind om nieuwe onderwerpen te onderzoeken.

*Ter voorbereiding op..
*Buitenlandervaring is altijd goed, misschien kan je daar in een aparte zin iets over uitbreiden? Vanzelfsprekend heb ik een periode in het buitenland doorgebracht. In land X heb ik geleerd om …
* "Deze brede Engelstalige studie richt zich op verscheidene relevante aspecten van het bedrijfsleven, waaronder crosscultureel management maar ook strategisch management en bedrijfseconomie." misschien beter?
* Niet ‘waarschijnlijk’, je weet het zeker! ;-) en ‘nieuwe onderwerpen’ is te vaag. Probeer een praktischer voorbeeld te geven.


Tijdens mijn studie heb ik aan verschillende projecten gewerkt en ik denk dat mijn sterkste invloed op de groep was dat ik beslissingen durfde te nemen als projecten stil dreigden te vallen. In zulke situaties probeer ik om het probleem te identificeren en met de beschikbare informatie alsnog een beslissing te nemen. Ik werk graag in een team, maar kan ook zeer goed zelfstandig werken. Ik ben flexibel en loyaal naar collega’s en een werkgever. Persoonlijk vind ik het een uitdaging om mee te mogen werken aan het opzetten van een efficiënt en effectief ambtelijke organisatie op Sint Maarten.

* Wederom: je weet het zeker hè, want je weet heel goed wat je kwaliteiten zijn natuurlijk ;-). Tijdens je studie heb je aan verschillende relevante projecten gewerkt, waarbij gebleken is dat je een sterke invloed hebt op een groep – je durft knopen door te hakken wanneer niemand anders dat durft. Je neemt dus voortouw/initiatief.. etc.
* Misschien kan je nog iets meer op de advertentie tekst ingaan wat betreft de functie: ik vind het goed dat je dit aanhaalt in de laatste zin, maar misschien valt er meer over te zeggen? Wat trekt je in de functie?


Graag wil ik mijn sollicitatie toelichten in een gesprek. Een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.
Hoi Adalsino,

Ik heb wat suggesties, verbeterpunten en advies hierboven tussen je tekst gezet. Ik denk dat je erg goed hebt nagedacht over wat je in je brief wil zetten. Misschien kan je hier en daar iets uitbreiden of opheldering geven. Ik vind trouwens dat je een goede openingszin/alinea hebt . Ik vind het ook goed dat je jouw functioneren in een groep aanhaalt en daarbij een goed voorbeeld geeft.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Let wel op dat ik ook geen expert ben in sollicitatiebrieven en dat ik dus alleen mijn mening geef - ik kan niet garanderen dat alle suggesties die ik doe ook echt duidelijke verbeteringen zijn .

Ik wens je nog veel succes met je brief!

Groetjes, Kim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juni 2011, 15:34
Adalsino Adalsino is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 12
Adalsino is on a distinguished road
Standaard dank je wel

Hoi Kim,

Dank je wel voor je commentaar.
Het is precies de commenraat waarop ik aan het wachten was en daarnaast was het ongeveer wat ik ongeveer dacht.

Thanks
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 16:35
Sollicitatiebrief beleidsondersteunend medewerker karar Sollicitatiebrief en cv 1 25 december 2006 14:26
Sollicitatiebrief beleidsondersteunend medewerker karar Sollicitatiebrief en cv 0 23 december 2006 11:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon