Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2011, 14:32
smiti7 smiti7 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 1
smiti7 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor Startersfunctie. Graag advies en mening hierover

Ik ben niet tevreden over de brief, en sla voor mijn gevoel misschien nog een beetje de plank mis. Bovendien is het misschien wat langdradig maar vind het lastig het zo goed mogelijk in te korten. Iemand advies?

Geachte heer/mevrouw,

Via de website van .... ben ik op de hoogte gebracht van de vacature ‘Dietist Drinkvoeding en Dieetpreparaten bij .... Middels deze brief wil ik uitleggen waarom de vacature mij aanspreekt en waarom ik de geschikte kandidaat ben.

In de hedendaagse maatschappij veranderen de behoeftes van de consument en cliënt. Bij ontwikkelingen als deze zijn de acties tot innovatie en verandering een primair proces binnen het bedrijfsleven. Zowel uit de vacature als uit de bedrijfsinformatie op de website heb ik gevonden dat het voor een bedrijf als .... belangrijk is om constant alert te zijn op veranderingen binnen de markt en hier op gepaste wijze op in te spelen. Dit wil zeggen dat men als bedrijf goed om weet te gaan met veranderingen op de markt, maar ook met de veranderingen van behoeftes van de patiënten. Zoals uw website al vermeld is ziek zijn voor niemand fijn, maar kan het door bepaalde hulpmiddelen soms wel wat dragelijker worden gemaakt. Door het vormen van een goed functionerende schakel tussen leverancier en patiënt zullen naar mijn mening zowel de patiëntenzorg als de bedrijfsprestaties leiden tot een succes.

Door mijn ervaring in de ouderenzorg weet ik hoe belangrijk het is om zorg op een goede en efficiënte wijze te bieden. Commerciële ervaring heb ik opgedaan bij zowel ........ als bij het .............. Door deze ervaringen ben ik in staat zorg en commercie te combineren om zo optimale resultaten te kunnen boeken voor .... als bedrijf, de zorgverleners en de cliënten zelf. Bovendien kan ik door mijn werkervaring bij ..... en ............ werken in een team en heb ik middels het werken met targets geleerd om stress bestendig te zijn bij het bereiken van resultaten.
Daarnaast ben ik recentelijk afgestudeerd als Voedingskundige aan de ................ en dus starter op de arbeidsmarkt. Ik ben van mening dat dit zowel een kans is voor u als bedrijf als voor mij als starter. Als starter ben ik nog zeer flexibel in het aanleren van processen binnen uw bedrijf en kan ik met een frisse blik inspelen op jullie bedrijfsvoering. Bovendien heb ik door het net afronden van mijn studie nieuwe kennis en wellicht een verhelderende kijk op onderwerpen waar u goed gebruik van kunt maken.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om al mijn ambities middels dit schrijven fatsoenlijk uit te lichten. Daarom hoop ik het binnenkort alsnog te mogen doen in een persoonlijk gesprek.

Bij voorbaat dank, in afwachting op reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2011, 12:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

pfff

Jij gaat in jouw sollicitatiebrief vertellen hoe hun bedrijf werkt??
Jij moet jezelf aanprijzen, geen lange verhalen over de maatschappij
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juni 2011, 17:09
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

"pfff"

mag het wat minder denigrerend? Anoniempje..

Dit is nou echt opbouwende feedback waar de poster van het bericht iets aan heeft.

Wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Probeer in je brief duidelijk te maken waarom je juist voor dit bedrijf gekozen hebt. Ik denk dat wanneer je het net wat anders formuleert: bv, wat me aantrekt in deze functie is de mogelijkheid om.... Die ene zin kan meteen het verschil maken in een brief, doordat je beschrijft wat jou aantrekt in deze functie. Vervolgens zou je de link kunnen leggen met je opleiding (wat heb je geleerd en hoe past dit in het bedrijf). Het tweede gedeelte van je brief is redelijk goed, je benoemd je competenties met voorbeelden.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juni 2011, 23:53
bonki3 bonki3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 4
bonki3 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Een hele goede en duidelijke brief, alleen wat meer over jezelf praten. Probeer ook nog even te checken op spelfouten of dit door een ander te laten doen. Als je een eigen brief meerdere malen doorgelezen heb lees je over je eigen fouten heen. vb in afwachting op uw reactie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag advies: Sollicitatiebrief Officemanager angelmagic Sollicitatiebrief en cv 0 4 maart 2010 14:20
Sollicitatiebrief concurrentie onderzoek Webshop, Graag Feedback en advies Arrie65 Sollicitatiebrief en cv 1 8 december 2008 15:08
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon