Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 april 2013, 22:15
_Mo_ _Mo_ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2013
Berichten: 7
_Mo_ is on a distinguished road
Standaard Vragen tijdens het gesprek

hallo allemaal

Vanmiddag een gesprek gehad en was echt weer wennen om er weer voor te gaan. Ging helaas niet zo denderend, ik had vele vragen voorbereid, hier op het forum mezelf ook aardig ingelezen en ging er best zelfverzekerd op af. Maar ik heb weer geleerd, voor een volgend gesprek zal ik de volgende vragen zeker goed voorbereiden, want gek genoeg lagen ze zo voor de hand, maar heb ze vooraf over het hoofd gezien..

Het ging mis bij de allereerste vraag, waarom solliciteer je op deze functie? hoe voor de hand liggend, maar ik had deze vraag niet voorbereid en kon van de zenuwen terplekke niks verzinnen, de echte reden is dat ik weg wil bij mijn huidige werkgever en ik nu alles aangrijp, maar dat is natuurlijk geen gegronde motivatie..

Gelukkig een aantal vragen die ik wel goed kon beantwoorden, er werd ook een probleem situatie beschreven en gevraagd hoe ik die zou oplossen. Er werd zoals altijd naar je sterke en zwakkere kanten gevraagd, een aantal eerdere banen werden doorgenomen, vooral gevraagd naar waarom ik er weg ging, allemaal standaard vragen die je verwachten kan.

Maar toen de laatste vraag, of ik nog vragen voor hun had, jeetje, zo belangrijk als je een goede indruk achter wilt laten dat je dan ook vragen voor hun hebt en ben dat helemaal vergeten voor te bereiden. Nou lijkt het net of ik niet geintresseerd ben in hun. Ook hier door de zenuwen compleet dichtgeslagen, baal daar nu best wel van.

Volgende keer bereid ik niet alleen vragen vanaf hun kant voor, maar zorg ook dat ik zelf een aantal vragen kan stellen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2013, 14:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Mo, dank je voor deze openhartige sollicitatie-evaluatie! Zo te lezen heb je er zelf heel veel van geleerd en hopelijk laat je verhaal anderen ook inzien dat het superbelangrijk is om je goed voor te bereiden op een sollicitatiegesprek.
Het is vervelend dat dit is gebeurd en ik begrijp dat je ervan baalt, maar zie het als een leermoment en zorg ervoor dat je de volgende keer wel beslagen ten ijs komt. Ik attendeer je graag op het artikel zelf vragen stellen



__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2013, 14:44
_Mo_ _Mo_ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2013
Berichten: 7
_Mo_ is on a distinguished road
Standaard

Goedemiddag

Ja leerzaam was het zeker weer, een aantal jaar geleden flink wat rondgesolliciteerd, was er best bedreven in, dit waren echt stomme beginnersfouten.

Maar zowel toen als nu ben ik erg blij met deze site, het helpt me enorm de juiste stappen te ondernemen en ik leer ook van de feedback die anderen krijgen op hun brieven.

Ik heb het artikel waar je op wijst helaas niet van te voren gezien, deze site is erg groot en ook erg inspirerend, een avond is zo voorbij als je hier gaat rondneuzen

Maar ik neem het zeker mee voor de volgende keer, als het nodig is, wie weet heb ik het zo slecht nog niet gedaan, hopelijk ben ik kritischer naar mijzelf dan hun dat zijn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 april 2013, 17:05
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je compliment, dat is leuk om te horen!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon