Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 november 2005, 14:47
DarkChild DarkChild is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 1
DarkChild is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief controle

first-time poster hier, maar ik zou toch jullie hulp willen vragen. sollicitatiebrief voor een vacature van een helpdesk functie
------------------------------------------

Geachte meneer <naam>,


Op de jobsite <adres> heb ik gezien dat u op zoek bent naar een <functie>. Na het lezen van het gezochte profiel, wist ik onmiddellijk dat deze vacature me op het lijf geschreven is.

Deze functie in uw bedrijf spreekt mij aan om diverse redenen. Eerst en vooral omdat het gezochte profiel nauw aansluit bij mijn opleiding en mijn werkervaring; bij mijn vorige job heb ik nl. net dezelfde functie mogen uitoefenen waardoor ik de nodige SAP-ervaring en sociale vaardigheden heb kunnen opdoen. Daarenboven beschik ik over een uitgebreide talenkennis die noodzakelijk zijn voor het gezochte profiel. Hierdoor ben ik ervan overtuigd over voldoende capaciteiten te beschikken voor deze functie.

Ik kijk daarom graag uit naar een verdere kennismaking tijdens een persoonlijk gesprek waar ik u van mijn kwaliteiten kan overtuigen.

Hoogachtend,
----------------------


alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 december 2005, 17:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief controle

bij mijn vorige job heb ik nl.

Probeer woorden voluit te schrijven
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 december 2005, 15:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief controle

Ik vind de brief erg kort en algemeen. Ik zou de argumenten wat meer uitdiepen. Er staat dat de functie aansluit bij je opleiding, maar niet welke opleiding je hebt gevolgd. Natuurlijk kunnen ze dat lezen in je cv, maar het is goed om even in de brief te vermelden. Verder heb je het over je vorige werk; diep wat meer uit welke taken je daar had door bijv. de belangrijkste taken te benoemen. Het is verder ook belangrijk om competenties te verduidelijken met een voorbeeld. Je zou bijv kort kunnen vermelden wat je met SAP hebt gedaan en waaruit blijkt dat je voldoende sociale vaardigheden hebt opgedaan.
Het woord "job" zou ik in de 2e alinea niet gebruiken, maar iets van " baan" of " werk" of zo

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2005, 20:03
mandy mandy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2005
Berichten: 1
mandy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief controle

Geachte meneer zou ik wijzigen in Geachte heer [met naam]. Sowieso altijd proberen de naam aan wie je de brief richt te achterhalen.

en nog een kleine wijziging

Ik kijk daarom graag uit naar een verdere kennismaking tijdens een persoonlijk gesprek waarin ik u van mijn kwaliteiten kan overtuigen.

veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief controle Josse Sollicitatiebrief en cv 1 14 november 2005 19:48
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon