Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 april 2016, 12:37
marijke16 marijke16 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2016
Berichten: 2
marijke16 is on a distinguished road
Standaard vreemd 2e gesprek, help!

Ik heb laatst een tweede gesprek gehad bij een leuk bedrijf. In het eerste gesprek was mij al gevraagd naar mijn laatstverdiende salaris en daar heb ik eerlijk op geantwoord. Dat vonden ze wel hoog, waarop ik heb aangegeven dat dat bespreekbaar is. Bij het tweede gesprek was de eerste vraag die gesteld werd of mijn salaris gold voor fulltime of parttime. Ik was een beetje overdonderd maar heb wederom eerlijk geantwoord en gezegd dat dit bespreekbaar is. Daarna ging het nog over mijn eerste werkgever waar ik heel lang gewerkt heb maar die helaas failliet is gegaan. Dat speelde zich echter ruim 8 jaar geleden af ! Er is kort gesproken over welke werkzaamheden ik daarna heb uitgevoerd en toen was het gesprek voorbij. Een dag later had ik een afbericht in de mail. Ik heb nagevraagd wat de reden was en als antwoord kreeg ik dat er een andere kandidaat beter in het profiel paste.
Maar nu, een paar weken verder, zie ik via diverse jobsites en zelfs via UWV en linkedin weer dezelfde vacature voorbijkomen. Zal ik nogmaals reageren en dan heel duidelijk maken dat het salaris bespreekbaar is ? Of moet ik het hierbij laten en is dit gewoon niet de baan voor mij? Ik heb eerder meegemaakt dat een werkgever over mijn eerdere werkgever begon, hoe kun je daar het beste op reageren ? Alvast bedankt voor een reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2016, 14:50
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Jouw verhaal lezende denk ik niet dat dit een juiste match is. Ik zou het vergeten en je richten op andere sollicitaties.

Citaat:
Ik heb eerder meegemaakt dat een werkgever over mijn eerdere werkgever begon, hoe kun je daar het beste op reageren?
Wat bedoel je nu precies?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2016, 10:15
marijke16 marijke16 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2016
Berichten: 2
marijke16 is on a distinguished road
Standaard

Tijdens het gesprek wordt mij gevraagd waarom ik na 21 jaar weg ben gegaan bij dat bedrijf. Dan leg ik uit dat het bedrijf ging verhuizen naar Amsterdam en dat dat voor mij logistiek niet haalbaar was op dat moment. In het jaar daarop is het bedrijf failliet gegaan. Er wordt mij gevraagd hoe dat nou kan, of ik het heb zien aankomen, oh ja en ze zijn toch weer opnieuw begonnen. Inmiddels is het acht jaar geleden dat ik daar gewerkt heb... Ik vind het lastig om vragen hierover te beantwoorden, ik heb mijn eigen ideeën over het hoe en waarom ze failliet zijn gegaan en daarnaast is het verleden tijd.

Kan ik dat zo vermelden in een gesprek ? Of hebben jullie daar andere ideeën over

Marijke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgenodigd voor een 2e gesprek dennis1990 Sollicitatiegesprek 3 30 juni 2015 15:54
Een week na goed verlopen sollicitatiegesprek nog niets gehoord over 2e gesprek jeffrey83 Sollicitatiegesprek 6 23 december 2012 20:58
Positief gesprek ja of nee? Sarah_ Sollicitatiegesprek 4 26 januari 2011 17:35
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon