Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juni 2007, 19:20
Miriam Miriam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Berichten: 2
Miriam is on a distinguished road
Standaard Mijn eerste solicitatie

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste keer dat ik per brief ergens ga soliciteren dus graag een kritische blik op mijn brief en laat mij weten wat je er van vindt.

Geachte mevrouw xxxxxxxx,


Tijdens heb bezoeken van uw site viel mij oog op de vacature waarin u aangeeft opzoek te zijn naar een secretaresse, graag reageer ik op deze functie.

Ik heb in het verleden al eerder als secretaresse gewerkt en dat beviel mij vanwege zelfstandigheid en de veelzijdigheid van de werkzaamheden zeer goed. Maar om meer ervaring op te doen ben ik overgestapt naar een commerciële functie maar dat heeft mij doen beseffen dat secretaresse toch helemaal mijn stijl is.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn combinatie van commerciële en secretariële ervaring mij en geschikte kandidaat maken voor deze functie.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek willen aantonen wat mijn inzet voor uw organisatie kan betekenen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juli 2007, 13:44
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Hoi,

lees even wat op de site over hoe je een goede sollicitatiebrief schrijft.

Jouw brief is erg kort en je verkoopt jezelf niet. Er zijn genoeg voorbeeldbrieven n het AIDA-MODEL waar je zeker je voordeel uit kunt halen.

Dus, zorg dat je goed ingelezen bent en schrijf dan je brief aan de hand van je kennis en eventuele voorbeeldbrieven of brieven van de maand.

Plaats je brief nogmaals hier voor feedback en na de aanpassingen verstuur je hem.

Het kost je wat extra werk, mar het resulteert eerder resultaat.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2007, 14:28
Lieke81 Lieke81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2007
Berichten: 6
Lieke81 is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Hoi Miriam,

Let ook op de spelling. Er staan een aantal spelfouten in. Ook lopen je zinnen niet helemaal lekker. Probeer ze niet te lang te maken.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juli 2007, 23:06
frenky-d frenky-d is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2006
Berichten: 6
frenky-d is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Miriam,

als ik de gene ben waaraan je de brief richt, zou ik niet weten waarom ik je moet aannemen. je geegt nergens aan waarom jij die baan zou moeten krijgen. je vindt het mischien wel leuk en alles, maar dat betekent nog niet dat je er goed in bent. laat het zien d.m.v. ervaringen op school of met stages dat je geschikt bent. en solliciteer gericht. ergens op reageren is niet voldoende, dat doe ik nu ook, ma wat ik doe is geen soliciteren. geef duidelijk aan dat je naar een vacature solliciteert.

gr

Frank
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juli 2007, 15:28
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Waarom ben je overgestapt naar een commerciele functie? Waarin wilde je meer ervaring in opdoen? Waarom past een baan als secretaresse beter bij jou? Als je dat kan beschrijven is je brief duidelijker en overtuigender.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juli 2007, 14:34
Marieke_ Dekker
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Kan je misschien ook even kijken naar mij eerste sollicitatie? Ik werk nu voor deze stichting een aantal maanden als invalkracht maar er is nu een vacture voor 3 dagverblijven.


Marieke Dekker
Hendrik Broertjesstraat 6
1785 ES Den Helder

Den Helder, 12 Juli 2007

Betreft: Sollicitatie Kinderdagverblijven in Den Helder.

Geachte mevrouw van Pelt,

Ik ben pas geleden afgestudeerd en ben sinds een aantal weken dus ook aan het werk in Den Helder als invalleidster. Het werk bevalt me prima maar ik mis toch iets. Ik zou het namelijk erg fijn vinden om een eigen plek te hebben om te werken.
Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld, waardoor mijn keuze voor de dagverblijven in Den Helder definitief is geworden.
Bij mijn eindstage op Bruintje Beer heb ik veel kennis op gedaan. Ik heb het team goed leren kennen en ik weet de manier van werken. Dit zou voor mij een erg fijne werkplek zijn, maar ik ben ook bereid om een nieuwe uitdaging aan de gaan.
Zo lijkt het mij dus ook erg leuk om op de nieuwe kinderdagverblijven te gaan werken. Een nieuwe werkplek met nieuwe mensen en kinderen en dus een nieuwe uitdaging voor mij.
Ik wil bij deze ook voor alledrie de kinderdagverblijven solliciteren. Ik ben 5 dagen in de week beschikbaar.

Ik ben de juiste persoon die u zoekt omdat ik goed met kinderen, maar ook ouders, om kan gaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn kwaliteiten, enthousiasme, verantwoordelijkheidsgevoel het team zal versterken.

Graag zou ik deze sollicitatiebrief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek verder willen toelichten.


Met Vriendelijke Groet,
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 juli 2007, 17:08
Peaches Peaches is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 5
Peaches is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Probeer een brief nooit met 'ik' te beginnen! Later in een alinea kan het naar een informele organistatie tegewoordig wel, maar er in ieder geval niet mee beginnen....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juli 2007, 19:03
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn eerste solicitatie

Ik zou een meer traditionelere indeling aanhouden. In de eerste alinea aangeven hoe je aan de vacature komt. Etc. Hieronder een kleine opzet voor je. Kijk maar wat je er mee kunt.

Zaterdag jl. las ik uw advertentie in de ….. Graag solliciteer ik naar deze functie, die mij om verschillende redenen aanspreekt.

Afgelopen juni ben ik afgestuurd als groepsleidster. Tijdens mijn studie heb ik veel geleerd over de ontwikkeling van het kind, voeding, hygiëne, spelen en leren. In mijn laatste jaar heb ik een half jaar stage gelopen bij kdv Bruintje Beer. Hier heb ik praktijk ervaring op gedaan. En het plezier in het werken met kinderen ontdekt. Werken op een kdv is echt dankbaar werk. Je krijgt zoveel terug van de kinderen. Iedere dag is totaal anders. Die afwisseling is voor mij belangrijk.

Momenteel ben ik werkzaam als invalkracht bij …… Hoewel ik dat met veel plezier doe, zoek ik toch meer vastigheid. Ik zou graag een band op willen bouwen met de kinderen van mijn groep. En een structurele bijdrage willen leveren aan hun opvoeding. Ik ben in het bezit van eigen vervoer en ben bereid om te reizen. Ik zou dus gemakkelijk bij meerdere, wellicht alle drie de kdv kunnen werken.

Leergierig, oprecht, geduldig en begripvol zijn een paar van mijn persoonlijke karaktereigenschappen waarvan ik denk dat ze nodig zijn bij de functie van leidster. Bent u van mening dat deze kwaliteiten tezamen met mijn opleiding en ervaring voldoen aan de eisen die u stelt, dan zie ik een uitnodiging van u graag tegemoet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 14:52
Open solicitatie, graag commentaar noscito Sollicitatiebrief en cv 7 4 april 2008 05:52
open solicitatie leerkracht, graag tips Tom120343 Sollicitatiebrief en cv 5 5 juni 2007 11:35
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 09:52
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 09:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon