Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2006, 16:22
Co007 Co007 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 3
Co007 is on a distinguished road
Standaard Vraagje over sollicitatiegesprek

Hallo,

Ik heb een vraagje over het sollicitatiegesprek. Ik ben er geen fan van, maar je ontkomt er niet altijd aan. Ik heb besloten bij mijn huidige werkgever weg te gaan en elders een betrekking te zoeken.

Nu heb ik op basis van mijn brief en CV twee uitnodigingen gehad. Ik heb al 1 gesprek achter de rug en die laten dinsdag 30 mei weten of ik het geworden ben of niet. Er waren niet veel reacties binnen gekomen op hun vacature en daarvan hebben ze maar 2 mensen uitgenodigd voor een gesprek. Het gesprek liep wel goed had ik het idee, dus de kans dat ik het wordt is vrij groot.

Maandag 29 mei heb ik het andere gesprek. Ik weet niet hoeveel gegadigden er daar zijn voor de baan, maar het is wel het bedrijf waar ik het liefst wil werken. Ik weet nu alleen nog niet op welke termijn zij laten weten hoe of wat.

Nu is mijn vraag of ik aan het einde van het gesprek van maandag kan vertellen over het andere geprek en dat ik daarvan de uitslag de volgende dag krijg.
Ik wil dat als volgt vragen:

Ik heb verleden week nog een ander gesprek gehad en krijg daarvan morgen de uitslag. Maar het liefst wil ik hier aan de slag. Op welke termijn kan ik jullie uitslag verwachten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Co
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2006, 18:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over sollicitatiegesprek

Kan. Je kunt ook eerst neutraal vragen "Wanneer kan ik uw beslissing verwachten?" en bij een tegenvallend antwoord (bijvoorbeeld: "over twee weken") moeilijk kijken en zorgelijk hummen

Meestal gaat het andersom en vraagt de interviewer of je ook nog ergens anders solliciteert. Gewoon eerlijk en bevestigend beantwoorden, vind ik.

Ik zou ze niet onder druk zetten en vragen binnen enkele dagen te reageren. Zo plooibaar is een sollicitatieprocedure meestal niet en het komt niet goed over.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2006, 19:14
Co007 Co007 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 3
Co007 is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over sollicitatiegesprek

Bedankt voor je reactie Rene, ik zie wel hoe het loopt. Ik ga ervan uit dat ze aan het eind van het gesprek wel een termijn noemen, mocht deze te lang zijn dan breng ik het andere gesprek ter sprake. Mocht het een korte terijn zijn, dan vraag ik bij de ander (mocht ik het geworden zijn een bedenktermijn).

Anders probeer ik het te spelen via de opzegtermijn bij mijn huidige werkgever.

Is dat wat?

Groet,

Co
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 mei 2006, 19:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over sollicitatiegesprek

Wat bedoel je met "Anders probeer ik het te spelen via de opzegtermijn bij mijn huidige werkgever"

Als je de 1e baan aangeboden krijgt dan kun je ook je bedenktijd maximaal benutten en dan in onderhandeling gaan over bepaalde voorwaarden. Dat duurt meestal een tijdje en ondertussen zul je wel iets horen van de 2e baan.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschrikkelijk sollicitatiegesprek gehad iemand tips?? brenda Sollicitatiegesprek 5 22 mei 2006 14:01
Toelichting bij cv per e-mail? Meissie Sollicitatiebrief en cv 4 17 april 2006 20:34
Sollicitatiegesprek verkoop-/winkelmedewerker eruiten Sollicitatiegesprek 1 22 november 2005 17:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon