Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2013, 22:04
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard Vragen om te stellen tijdens het sollicitatiegesprek

Dag allen,
Ik heb binnenkort een gesprek als management-ondersteuner op een school
Ik ben erg blij want het lijkt me een ontzettend leuke job. Nu ben ik me aan het voorbereiden maar kan geen goede vragen bedenken die ik zelf kan stellen tijdens het gesprek. Ik kom niet verder dan de standaard vragen zoals hoe de vacature is ontstaan.
Ik zou graag wat functiegerichte vragen stellen maar kom dan met vragen die niet relevant zijn voor deze administratieve functie. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld geïnteresseerd in het pestprotocol e.d. (omdat ik vind dat het van groot maatschappelijk belang is) maar dit is niet relevant voor de functie. Heeft één van jullie misschien wat tips/ideëen?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2013, 22:39
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Kijk nog eens de vacaturetekst door, staan daar geen verborgen vragen?

Wat zijn jouw eerste speerpunten als je aan het werk gaat

Hoe ziet het team eruit waarmee je gaat werken

Aan het eind van het gesprek vragen of zij het net als jij een prettig gesprek hebben gevonden. Je kunt hier, wellicht als dat dat opmerkt, nog twijfel aanpakken.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2013, 14:07
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Dank je! Helaas is de vacaturetekst vrij standaard, er zijn geen aanknopingspunten om verder op door te vragen. Ik heb uiteraard de schoolgids e.d. uitgeplozen. Daar staan veel dingen waar ik meer over zou willen weten, maar hebben niets met de functie te maken maar meer met de school zelf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2013, 14:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Je kunt om een rondleiding vragen, zodat je de werkplek kunt zien en een indruk kunt krijgen van de school.

Je kunt vragen uit hoeveel docenten het team bestaat en hoeveel kinderen op deze school zitten.

Vraag ook een overzicht van de taken die je gaat doen. Dan kun je checken of die overeenkomen met wat er in de vacature staat.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2013, 14:21
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

@ primago advies

Zou het vragen om een rondleiding bij een eerste gesprek niet te voorbarig zijn? Hoewel ik denk dat er gezien de startdatum maar tijd is voor 1 gesprek. Ik zou een rondleiding wel erg leuk vinden.

Het aantal medewerkers en leerlingen staat in de schoolgids dus dan zou het misschien vragen naar de bekende weg zijn.

Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld wel willen weten wat zij vinden van de situatie in Leiden, wat dit voor impact heeft bij hen op school. Maar dat heeft niets met de functie te maken, dus weet ik niet of dit gepast is om te vragen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 april 2013, 14:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Als men trots is op de school, dan vinden ze het vast leuk dat je een rondleiding wilt En dan kun je gelijk je eventuele werkplek zien. Tis toch belangrijk dat je ziet waar je komt te werken.

En vragen naar docenten, leerlingen en andere collega's is alleen maar prima. Dat betekent dat je belangstelling hebt en meer wilt weten over de school, sfeer en werkzaamheden.

Ik zou mij alleen beperken tot vragen over de school en niet over andere dingen, zoals de situatie in Leiden/pesten, enz. Dat leidt het gesprek af van waar je voor komt en het kan hun ook het idee geven dat je te hoog opgeleid bent of dat jij je teveel met andere dingen bezighoudt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 april 2013, 22:37
_Mo_ _Mo_ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2013
Berichten: 7
_Mo_ is on a distinguished road
Standaard

haha wat een toeval, terwijl jij dit bericht hier hebt neergezet zat ik op gesprek en liep vast op dit punt, ik had dus geen vragen voorbereid en voelde me hier erg onzeker door..

Misschien is het leuk om te vragen wat ze als school allemaal ondernemen, beetje polsen hoe de sfeer is. Vragen naar schoolactiviteiten, jouw eventuele rol daar ook in.. je wilt niet voor niks op een school werken, je wilt dan ook een indruk van de school zelf, niet elke school is even actief of ondernemend. Bedoel braderieen, sponsorlopen, toneeluitvoeringen..
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 april 2013, 14:21
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

@primago
Ja daar was ik al bang voor dat het niet relevant gevonden zou worden. Zou ik ook bijvoorbeeld kunnen vragen wat er momenteel heel goed verloopt op de afdeling en wat de aandachtspunten zijn waar men nog graag aan wil werken (sterke/zwakke punten van de afdeling)?
@Mo
Ik kan me voorstellen dat je je er onzeker door voelt. Er valt dan zo'n Stilte en kun je helemaal niets meer verzinnen behalve Uuh Nee Heb je al iets gehoord van het bedrijf?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2013, 14:55
_Mo_ _Mo_ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2013
Berichten: 7
_Mo_ is on a distinguished road
Standaard

heej

nee nog niets gehoord, maar zou ook pas volgende week daar bericht over krijgen, er komen deze week nog meer sollicitanten op gesprek.

Maar ja, dergelijke stiltes, of vooral gestamel en krakkemikkige antwoorden doen het niet echt goed.. Ergste is dat je buiten staat, in de auto terug naar huis zit en het dan precies weet, je weet het allemaal ook wel, maar terplekke komt het er niet uit. Gelukkig ging een deel van het gesprek wel goed en nou maar hopen dat ik met de positieve inbreng de tekortkomingen kan compenseren, maar blijft zonde dat je kansen zo laat liggen, want een paar goede vragen hun kant op kunnen voorzetjes zijn voor mooie doelpunten he
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Mag ik dit vragen tijdens mijn sollicitatiegesprek? leor Sollicitatiegesprek 3 10 december 2012 00:34
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Opa durft het bijna niet vragen...maar graag uw commentaar.... Opa Buiswater Sollicitatiebrief en cv 4 31 oktober 2008 12:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon