Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2005, 19:57
julia julia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2005
Berichten: 2
julia is on a distinguished road
Standaard SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help!

hoi,

ik ben momenteel bezig een sollicitatiebrief te formuleren, voor een leerlingsplek in de gehandicaptenzorg. Deze brief is niet voor mij, maar voor een vriend. Ik woon sinds september 2004 in Nederland, kom eigenlijk uit duitsland, maar na een jaar is mijn nederlands helaas nog niet sterk genoeg om een sollicitatiebrief heel goed te kunnen schrijven. Ik weet dat ik misschien geen grote hulp ben om andere personen te helpen met hun brieven, maar ik wil het graag proberen. Please help me!
Mijn tekst, nog algemeen gehouden, staat hieronder.

-----------------
Op de website www.[...].nl heb ik in het Bedrijvenregister een aantal adressen van de [...]-Stichting gevonden met uw naam als contactpersoon. Door het bekijken van de website www.[...].nl werd mijn interesse medewerker in uw organisatie te worden alleen maar sterker, omdat uw werkconcept heel goed bij mijn eigen persoonlijk instelling past. Ik ben momenteel op zoek naar een fulltime baan in de Gehandicaptenzorg, omdat ik graag mijn Opleiding als SPW (4) wil afronden. Deze opleiding kan ik pas in September 2006 beginnen, maar als er op dit moment al vacatures in uw Instelling zijn wil ik daarvoor graag in aanmerking komen.

In 2002 heb ik de SPW3 opleiding op de ROC van Twente begonnen, maar moest vanwege persoonlijke reden de opleiding na een jaar tijdelijk beeindigen. Zoals u ook uit mijn CV kunt lezen heb ik in de loop der tijd diverse werkgebieden kunnen leren kennen, ben daardoor verder gegroeit en kon een duidelijk beeld ontwikkelen, wat ik graag in mijn leven wil doen en waar mijn hart naar uit gaat.
Met groot betrokkenheid houd ik me sinds 2001 hoofdzakelijk bezig met het begeleiden en helpen van mensen met een verstandelijke beperking, maar ook van mensen met een psychose. Ik heb reeds drie en een half jaren ervaringen in diverse sociale instellingen en projecten, daaronder ook vrijwilligers werk, kunnen verzamelen. In de eerste plaats werkte ik met mensen met een downsyndrom en later in groepen met jongeren waaraan je in de eerste instantie niet kunt zien dat zij een verstandelijke beperking hebben. Samen met mijn collegas zorgde ik voor een veilige en gezellige sfeer. Het geeft me enorm veel voldoening te zien dat ik mensen kan helpen met hun dagelijkse loop van hun leven, hun te ondersteunen in hun zelfstandigheid en individualiteit.
Ik ben iemand die zowel goed in een team als zelfstandig kan werken, omdat ik me zelfs in mijn werk kritisch kan reflecteren en heel vaardig in mijn communicatie ben.

Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor het werk als Sociaal Pedagogisch Medewerker in uw organisatie hebt gekregen.

Indien uw nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een persoonlijk gesprek. Ik hoop snel iets van uw te vernemen.

Met vriendelijke groeten,
[....]
------------------------

De vriend van mijn is nu 31 en heeft 4 verschillende opleidingen begonnen, maar niet afgerond. Maar zijn hart ligt helemaal in de GehandicaptenZorg werkgebied en hij staat nu heel stevig in zijn schoenen en weet wat hij wil. Ik wil hem graag ondersteunen, omdat hij op dit moment niet veel hoop heeft, nog een kans te krijgen en ik weet dat zijn ziel echt helemaal kapot zou gaan, als hij ergens in de productie factory moet gaan werken. Sorry als dit verhaal te persoonlijk voor dit forum is, maar ik wilde graag uitleggen, waaroom ik als duitse probeer een sollicitatie brief voor iemand uit nederland te schrijven.

BEdankt voor jullie help!

groetjes, Julia

Laatst gewijzigd door René; 19 oktober 2005 om 22:17 Reden: Vormgevingscodes en naam organisatie verwijderd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 oktober 2005, 00:59
Erni Erni is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 7
Erni is on a distinguished road
Standaard Re: SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help!

Dag Julia,

Het is mij niet helemaal duidelijk of je vriend wil solliciteren naar een leerwerkplek in het kader van zijn aanstaande SPW4 opleiding of op zoek is naar een betaalde baan.

Als ik het goed lees, begint zijn studie pas over een jaar, in september 2006. Samenvattend: hij heeft zonder succes een jaar lang SPW3 gedaan, wil nu over een jaar weer starten met SPW4 en intussen aan de slag in de gehandicaptenzorg.
Hij heeft vier verschillende opleidingen gedaan, die hij niet heeft afgemaakt. Uit jouw verhaal lees ik veel wisselende opleidingen en veel wisselende projecten en werkzaamheden. Alles bij elkaar komt dat niet sterk over.

Het is lastig om hier zonder CV een goede brief van te maken. En dat ligt niet aan je Nederlands. Kun je een anoniem CV uploaden? Dan kunnen we je misschien beter helpen.

Veel succes,

Erni



Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 oktober 2005, 13:38
julia julia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2005
Berichten: 2
julia is on a distinguished road
Standaard Re: SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help!

Hey Erni,
Bedankt voor je snelle reactie!
het klopt wat je zei: hij zoekt nu een baan in de Zorg, omdat hij op dit moment werklos is, maar omdat hij weet, dat het altijd beter is een afgeronde opleiding te hebben, wil hij as soon as de opleidingen weer starten de SPW4 opleiding beginnen. Ik heb zijn CV bijgevoegt. Misschien word zijn verhaal daardoor een beetje duidelijker en het is makkelijker de sollicitatie brief te verbeteren.

Groetjes en nog een keer bedankt voor je help!

Julia
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Cbij.doc‎ (22,0 KB, 795x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
Sollicitatiebrief spw kinderleidster sanka Sollicitatiebrief en cv 4 29 maart 2006 18:29
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36
Open sollicitatiebrief Milieu-inspecteur Robert Wiggers Sollicitatiebrief en cv 1 16 augustus 2005 00:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon