Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2006, 00:26
Koshi Koshi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2006
Berichten: 1
Koshi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief bediende

Graag zou ik jullie mening willen van deze sollicitatiebrief.


Adres Firma

Referentie : ...

Geachte Heer ....,

In (krant) van (datum) las ik dat u een op zoek bent naar een administratief bediende.

Op dit moment ben ik werkzaam bij (firma) te (stad) als (functie), maar nu ben ik op zoek naar een andere leuke, afwisselende baan dichter bij huis.

Door mijn ervaring als helpdesk-medewerker en administratief bediende en door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: Communicatief vaardig, commerciëel, klantgerichtheid, flexibel, ondernemend, teamplayer, zelfstandig en stressbestendig ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt ben voor deze functie.

Binnen het bestek van deze sollicitatiebrief kan ik u uiteraard niet volledig inlichten. Hebt u belangstelling voor mijn sollicitatie dan doet ze allicht ook heel wat vragen rijzen, die ik u graag toelicht in een vrijblijvend oriënterend gesprek.

In afwachting van uw reactie verblijf ik

hoogachtend,



(mijn naam)

In Bijlage: curriculum vitae
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sol brief.doc‎ (20,0 KB, 330x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2006, 16:12
lecocql lecocql is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2006
Berichten: 4
lecocql is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief bediende

Hallo Koshi,

Hoewel jij aangeeft dat een brief veel te kort is om een volledig beeld te geven, vind ik jou brief te algemeen om interesse te wekken. De kwaliteiten die jij noemt zijn er redelijk veel maar nergens geef je aan waaruit blijkt dat je die kwaliteiten bezit. Ook schrijf je niks over je laatste functie, hoewel dat in je CV staat, is het altijd goed om een of twee punten uit je ervaring toe te lichten die relevant zijn voor de functie waarop je solliciteert.

Verder zou ik niet aangeven dat je een baan zoekt die dichter bij huis is, dit kan gezien worden alsof dat jouw motivatie is om bij dat bedrijf te solliciteren. Ten tweede moet je ook niet aangeven om uitgenodigd te worden voor een vrijblijvend gesprek, het is geen hypotheekgesprek oid, je wil graag uitgenodigd worden!

Succes verder!

Lars
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juni 2006, 22:55
chap chap is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2006
Berichten: 2
chap is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief bediende

Hallo Koshi,

Door te zeggen dat je op zoek bent naar een andere leuke baan, suggereer je dat je het nu niet naar je zin hebt. Ze gaan dan alijd afvragen waarom wil je daar weg en wat denk je nu wel te vinden in deze baan?

Succes!

Groetjes,

Chap
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief bediende notsoinnocent Sollicitatiebrief en cv 4 20 april 2006 17:42
Sollicitatiebrief administratief medewerker Annemie Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2006 17:27
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief bediende? werkzoeker Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2005 22:11
Sollicitatiebrief administratief medewerker: reacties gewenst Marian Sollicitatiebrief en cv 7 26 augustus 2005 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon