Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 16 juli 2012, 12:22
Bas2 Bas2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2012
Berichten: 3
Bas2 is on a distinguished road
Standaard Mening over fulltime gaan werken/niet verder studeren

Beste,

ik open dit topic met een aantal vragen, vragen waarvan ik niet goed weet aan wie ik ze moet stellen, dus de mening van een aantal mensen zou ik erg fijn vinden. Ik weet dat ik uiteindelijk zelf moet kiezen, maar toch is het fijn om wat van anderen te horen.

Mijn verhaal:

2004-2010 HAVO, diploma gehaald, profiel E&M, erg veel moeite mee gehad (6 jaar over gedaan, 4 verschillende scholen)

Daarna HBO gaan doen:

2010/2011: Godsdienst en levensbeschouwing: erg saai, beetje raar, slechte school: gestopt

2011/2012: Voeding en Diëtetiek: leuk, maar heel erg moeilijk, uiteindelijk moeten stoppen, combinatie van moeilijkheidsgraad en ziekte, was een periode ernstig ziek, wat gelukkig nu zo goed als klaar is na 9 maanden, ik ben weer zo goed als gezond.

Maar met alles, zowel de havo als het hbo had ik erg veel moeite, en nu ben ik 20 jaar, en sta ik voor de keuze: werken of weer naar school?

1 september is er weer een startmoment voor een hbo studie, maar ik kan geen studie bedenken die ik zou willen doen, ook zie ik het niet zitten om 4 jaar lang een heel moeilijke opleiding te gaan doen, ik weet dat ik mijn havo diploma heb, maar hbo lijkt toch iets te pittig voor mij! Ook zou ik niet weten wat ik moet doen (voeding en diëtetiek weer proberen is helaas geen optie, iets met een studie advies, dus mag dat niet meer doen).

Ik werk nu al 5 jaar lang (als bijbaan) in verschillende winkels/supermarkten, is eigenlijk alles wat ik ken en ik vind het ook wel erg leuk!

Nu zit ik een sollicitatie procedure voor een slijterij, fulltime baan, mogelijkheid om een slijtersvakdiploma te halen (kosten: 600 euro, helft moet ik betalen, helft de werkgever) het is een diploma waar je het verplichte sociale hygiëne haalt, leert over bier, wijn en gedestilleerde dranken en over ondernemen/management/winkelformules.

Klinkt op zich goed, werken bij een winkel wat leuk is, en een diploma ervoor halen waar ik later eventueel management functie kan bekleden in een slijterij (het is een grote keten, maar zo'n diploma komt natuurlijk ook van pas bij een andere slijterij eventueel ooit).

Maar wat zou mijn beste optie zijn, een enigszins veilige optie? Ik weet dat ik nooit minister president word ofzoiets, maar toch wil ik later wel leuk werk hebben en een normaal inkomen.

-fulltime werken in een winkel met een slijtersvak diploma (kosten 300 euro, voor altijd dat diploma ervan+sociale hygiëne wat voor veel baantjes word gevraagd las ik)

-fulltime hbo gaan studeren weer, gewoon op zoek gaan naar een studie die ik leuk vind?

-fulltime gaan werken bij de slijterij of ergens anders, en deeltijd hbo studeren?

-of MBO gaan studeren, lijkt me niet super, maar ik wil niks uitsluiten, misschien kom ik op dat niveau beter tot mijn recht, en mbo 4 is toch beter als niks denk ik zo!

-of een jaar werken? en daarna kan ik altijd nog naar het hbo? word 21 pas in april! Dus dan zou ik 21 zijn als ik weer ga studeren, dat is niet heel erg oud toch.

Graag hoor ik jullie mening, ik weet dat echt mijn eigen keuze moet zijn, maar ik zou voor de rest niet weten aan wie ik het moet vragen haha. Wil graag andere mensen hun mening horen.

Dank u alvast zeer vriendelijk.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe studeren na 2 jaar gewerkt te hebben? Zerato Opleiding kiezen en volgen 2 26 april 2012 17:23
Hekel aan studeren, maar toch verder naar HBO? tiger Opleiding kiezen en volgen 1 16 augustus 2011 09:58
Van werk switchen naar studeren Dave809 Loopbaanvragen 1 12 april 2011 19:15
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 11:10
Verder studeren? Of heeft dat geen zin? Wolf616 Opleiding kiezen en volgen 2 15 juli 2010 17:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon