Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 december 2011, 17:20
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard Het zit me toch niet helemaal lekker

Beste medeforummers,

Ik heb gesolliciteerd op een functie waarbij ik door 2 sollicitatiegesprekken als 1 van de laatste 2 ben overgebleven.

Jullie raden het vast al; ik ben het niet geworden .... en ook hier kom ik wel overheen maar de hele gang van zaken zit me toch niet lekker.

Na de 2 sollicitatiegesprekken werd het duidelijk dat mijn concurrent schijnbaar precies hetzelfde in elkaar zat als ik ... een juiste klik en een goed arbeidsverleden.
Omdat de werkgever er maar niet uit kwam hebben ze uiteindelijk om 2 referenties gevraagd ... en ook deze referenties waren schijnbaar identiek aan elkaar.

Kortom; Ze kwamen er maar niet uit, en vandaag werd ik gebeld met een heel verhaal ... een juiste klik en het was allemaal zo moeilijk, een hele goede indruk achtergelaten maar... omdat ze er maar niet uitkwamen hebben ze maar naar de laatste werkgever gekeken en dat gaf de doorslag.

Ik ben al een tijdje uit het arbeidsproces omdat ik simpelweg nergens aan de bak kom, deze baan was mijn laatste redmiddel aangezien ik nu gegarandeert mijn huis uit moet.
Heel fijn !!

En daar wringt bij mij de schoen ... als uiteindelijk de laatste werkgever de doorslag gaf, waarom ben ik dan uberhaupt op gesprek gevraagd want ik had al geen kans van slagen.

Een schrale troost; ze wouden graag mijn gegevens houden zodat mocht er vrij snel iets vacant komen, ik weer mee kan in het proces.
Een tweede keus zullen we maar zeggen, en laat dat nou ook in mijn verkeerde keelgat zijn geschoten; het komt over als; oh we hebben nu voor een ander gekozen maar als er weer iets vrij komt dan mag jij misschien wel.

En dus vraag ik mij af hoe ik het beste het verzoek van de werkgever kan weigeren om mijn gegevens aan te houden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2011, 21:52
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Je reageert extreem teleurgesteld. Begrijpelijk, want er hing veel van af en het is extreem zuur, maar adem eerst eens diep in en uit. Wees een grote meid en gooi geen deuren dicht. Je was een fantastische kandidaat en je kan ook besluiten om daaruit veel moed te putten. Waarom zou je weigeren om in het bestand opgenomen te worden? Natuurlijk wil je wel opgebeld worden als ze die fantastische baan voor je hebben!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2011, 10:23
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss_Lizzle Bekijk bericht
hoen ... als uiteindelijk de laatste werkgever de doorslag gaf, waarom ben ik dan uberhaupt op gesprek gevraagd want ik had al geen kans van slagen.
Als ze op kleinigheden moeten gaan letten om een keuze te maken, betekent dat juist dat je wel degelijk een kans van slagen had. Je hebt simpelweg op het allerlaatste moment net niet genoeg geluk gehad. Accepteer altijd als ze je gegevens willen bewaren. Als blijkt dat die andere persoon toch de verkeerde keus was (of als deze een betere baan krijgt aangeboden), zal jij zonder concurrentie en uitgebreide procedure binnen kunnen komen. Als je deze tegenslag dan goed verwerkt, laat je ook nog eens een goede indruk achter.

Ik weet dat dit erg teleurstellend is, maar laat je niet uit het veld slaan. Je gaat een mooie baan vinden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2011, 12:36
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard Het zit me toch niet helemaal lekker

Bedankt voor de reacties, ze doen mij goed.

Een paar keer flink in en uitademen doet wonderen, en maar weer op zoek naar een volgende baan.

Heel erg bedankt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2011, 11:29
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Inderdaad, je bent heel ver gekomen, uiteindelijk moeten ze gewoon een keuze maken. Je hebt alles gedaan wat je kon doen en je hebt een heel sterke sollicitatie neer gezet. Neem het mee naar de volgende keer. Het is sowieso een goede training geweest.

Ik kan erover meepraten sowieso, ben al zo vaak laat in de procedure afgevallen. Heel ontmoedigend inderdaad, dat is het punt waar geluk een rol gaat spelen. Geef jezelf ook wat gelegenheid om teleurgesteld te zijn. Dan gaat het sneller over. Iedereen zegt altijd maar dat het niet mag, maar het mag juist wel! Op die manier kom je er veel sneller overheen en ben je zo weer aan het solliciteren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 december 2011, 23:08
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Wat vreselijk naar dat je het niet geworden bent. Ik kan je reactie ook zo goed begrijpen.

Houd die goede moed vast om verder te solliciteren en de positieve kanten van deze sollicitatie te zien. Want je bent immers heel ver in de procedure gekomen en het aanbod om je gegevens te bewaren is nooit mis. Dat betekent toch dat je een goede indruk gemaakt hebt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 december 2011, 18:07
Kumquat Kumquat is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 december 2011
Berichten: 5
Kumquat is on a distinguished road
Standaard

Ik zou ook teleurgesteld zijn, erg jammer dat je het uiteindelijk niet bent geworden. Maar je bent wel weer een ervaring rijker waar je hopelijk in je volgende sollicitatie je voordeel mee kunt doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen Sarah1978 Loopbaanvragen 3 9 april 2008 18:17
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon