Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juli 2008, 14:06
masothan masothan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 1
masothan is on a distinguished road
Standaard sollicitatie voor assistant-accountant

Beste lezer,

ik ga volgend jaar beginnen aan de opleiding accountancy en controlling, waarbij ik deeltijd ga studeren en ook ga werken.

Ik ben hiervoor nog op zoek naar een bedrijf waar ik mijn theorie in de praktijk kan terugzien en brengen. Ik ben alleen benieuwd of mijn sollicitatiebrief wel goed genoeg is.

Opmerkingen en punten die verbeterd kunnen worden zijn welkom


Geachte,

Naar aanleiding van de informatie die ik op jullie website heb gevonden, wil ik graag in aanmerking komen voor de functie assistent-accountant.

Begin september zal ik beginnen aan mijn studie Accountancy & Controlling, die gecombineerd zal worden met een baan. Één van de redenen waarom ik voor de NIVRA – Nyenrode heb gekozen is, omdat je op deze manier kunt zien wat je werkzaamheden als accountant zullen zijn en je de kennis gelijk in de praktijk zult brengen.

Het feit dat KPMG in 2007 op de derde plaats stond in het onderzoek voor ‘Beste Werkgever,’ gaf voor mij de doorslag. Dit wees mij erop dat ik hier de meeste ervaring en kennis kan opdoen. Ik herken me ook in de capaciteiten en eigenschappen, die je nodig hebt als junior trainee. Ik ben nog jong, ambitieus en kneedbaar en met de benodigde begeleiding, zal ik mijn vaardigheden kunnen verbeteren en het maximale uit mezelf te halen.

De verhalen achter bepaalde gebeurtenissen en cijfers interesseert mij. Zo ontdekte ik bij de NS twee gevallen van fraude en dat ze niet optimaal functioneren, omdat de verschillende afdelingen niet precies weten hoe ieders systeem werkt. Op deze manier kan dus snel gefraudeerd worden, terwijl dit op een relatief eenvoudige manier te voorkomen is.

Graag zou ik u mijn motivatie en cv in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juli 2008, 23:57
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie voor assistant-accountant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door masothan Bekijk bericht
Beste lezer,

ik ga volgend jaar beginnen aan de opleiding accountancy en controlling, waarbij ik deeltijd ga studeren en ook ga werken.

Ik ben hiervoor nog op zoek naar een bedrijf waar ik mijn theorie in de praktijk kan terugzien en brengen. Ik ben alleen benieuwd of mijn sollicitatiebrief wel goed genoeg is.

Opmerkingen en punten die verbeterd kunnen worden zijn welkom


Geachte,

Naar aanleiding van de informatie die ik op jullie website heb gevonden, wil ik graag in aanmerking komen voor de functie assistent-accountant.


Sowieso moet je de beginregel "Naar aanleiding van" te allen tijde vermijden.
Zeker bij een open sollicitatie moet je een pakkende, onderscheidende opening hebben.

("Naar aanleiding van" is eigenlijk de "Hallo, kom je hier vaker" van de openingszinnen.... )


Begin september zal ik beginnen aan mijn studie Accountancy & Controlling, die gecombineerd zal worden met een baan. Één van de redenen waarom ik voor de NIVRA – Nyenrode heb gekozen is, omdat je op deze manier kunt zien wat je werkzaamheden als accountant zullen zijn en je de kennis gelijk in de praktijk zult brengen. Persoonlijk zou mij dit niet boeien als recruiter, bewaar deze uitleg gewoon voor het kennismakingsgesprek.

Het feit dat KPMG in 2007 op de derde plaats stond in het onderzoek voor ‘Beste Werkgever,’ gaf voor mij de doorslag. Dit wees mij erop dat ik hier de meeste ervaring en kennis kan opdoen. Dit is voor mij geen logische conclusie, waaruit maak je dat op? Ik herken me ook in de capaciteiten en eigenschappen, die je nodig hebt als junior trainee. Ik ben nog jong, ambitieus en kneedbaar (**giechel, sorry ben beelddenker**, zou ik niet gebruiken, klinkt wat knullig.. ) en met de benodigde begeleiding, zal ik mijn vaardigheden kunnen verbeteren en het maximale uit mezelf te halen. (niet echt een sterk verkoopargument, ik zou hier zelf liever zien, dat je niet de gewenste competenties van de vacaturetekst herhaalt maar iets vertelt over jouw echte unieke vaardigheden en kwaliteiten, blijf altijd authentiek!!)

De verhalen achter bepaalde gebeurtenissen en cijfers interesseert mij. Zo ontdekte ik bij de NS twee gevallen van fraude en dat ze niet optimaal functioneren, omdat de verschillende afdelingen niet precies weten hoe ieders systeem werkt. Op deze manier kan dus snel gefraudeerd worden, terwijl dit op een relatief eenvoudige manier te voorkomen is. (Leuk verhaal, ik begrijp de bedoeling ervan, maar het taalgebruik is een beetje knullig. Ik zou dit voorbeeld ook bewaren voor het gesprek, dit is niet echt iets voor in een brief)

Vertel hier hoe jij het bedrijf kan helpen met jouw authentieke zelf, je vaardigheden en kwaliteiten en sluit aan bij de visie en missie van de organisatie, die je op de website kan vinden.


Graag zou ik u mijn motivatie en cv in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.
Altijd krachtig afsluiten, nooit beginnen met "graag"....
In de afsluitingszin moet je al impliciet het gevoel verwerken DAT je voor dat gesprek wordt uitgenodigd. bijvoorbeeld "Uiteraard zal ik mijn motivatie en CV bij het kennismakingsgesprek (*) nader toelichten" BAM! Snappie (*) "graag" mag hier maar hoeft niet.
Hallo Masothan,

Hierboven mijn opmerkingen.

Ik ben altijd nogal direct met mijn aanwijzingen, dat is mijn stijl dus vat mijn positievekritiek niet persoonlijk op.

Kan je er wat mee? Als je meer wilt weten dan hoor ik het graag!!

Mijn persoonlijke visie is dat je altijd authentiek moet zijn en daarin dus onderscheidend. Ik vind jouw brief te standaard.

Ik vind bijv. dat stukje over de fraude bij de NS wel iets onderscheidends over jou zeggen, maar het is nog niet goed uitgewerkt. Ik ga er even over nadenken, hoe je dat nu kort en puntig in een brief kan gebruiken.

groetjes
Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
open sollicitatie guusje Sollicitatiebrief en cv 3 9 augustus 2007 17:26
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA Danny Sollicitatiebrief en cv 8 15 april 2006 20:38
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon