Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2008, 15:03
walter walter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2008
Berichten: 1
walter is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie brandwacht

ik ga solliciteren bij de brandweer hiervoor moest ik een sollicitatie brief schrijven.
ik zou graag weten wat jullie er van vinden en wat jullie vinden wat er beter kan
alvast bedankt
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie brief brandweer.doc‎ (24,0 KB, 341x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2008, 16:28
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie brandwacht

Hoi Walter,

Je brief is erg kort. Je geeft items van wat je allemaal bent maar geeft er geen uitleg over. ZO zijn het losse flodders waar niemand iets mee kan.

Ik denk dat je veel van jouw informatie in het AIDA model kwijt kunt om tot een goede brief te komen. Zoals je brief nu is zal deze waarschijnlijk niet sterk genoeg zijn om uitgenodigd te worden voor een eerste oriënterend gesprek.

Succes met het herschrijven naar het AIDA model en laat je brief hier nogmaals zien.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juli 2008, 00:36
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie brandwacht

Ik sluit me aan bij de vorige spreker.....

Daarbij wil ik nog opmerken dat je argumenten helemaal niet onderscheidend zijn.
Tjaa sorry, maar bijna iedere kerel heeft als jongetje wel gedroomd over een carriere bij de brandweer. Kom eens met wat anders, iets dat de aandacht trekt...
Maak vooral duidelijk waarom het jouw passie is en wat jou anders maakt dan de rest van de vele honderden open sollicitaties die zij krijgen.

...want ik wil je niet ontmoedigen hoor maar ik weet dat de brandweer dagelijks vele (open) sollicitaties krijgt. Dat zijn dus minimaal 365 brieven per jaar als je uitgaat van 1 kandidaat per dag (maar het is waarschijnlijk minstens een 10-voud hiervan.... )
Dus moet je wel opvallen.

En ik zeg echt niet dat dat niet kan, maar dan moet je gewoon wel iets meer te melden hebben dan je in deze brief laat zien.

Dat kan je met het AIDA model inderdaad beter doen.

Je schrijft trouwens ook in je brief dat je het niet eerder hebt geprobeerd.... waarom niet en waarom nu dan toch maar wel? Laat dat dus sowieso maar gewoon weg, want het is geen sterk argument en pleit eigenlijk alleen maar tegen je.

Al eens gedacht aan een minder conventionele manier van solliciteren, bijv. door een filmpje van jou in actie te maken en verzenden.... ??? Kijk, dan val je op.....

Succes met je poging, laat je eigen vuurtje goed zien en dan moet het lukken....

Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
brandweer

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Sollicitatie brandwacht Hertog Jan Sollicitatiebrief en cv 1 11 januari 2007 16:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon