Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2010, 15:27
rob rob is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 1
rob is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief logistiek medewerker

Het is al lang geleden dat ik een sollicitatiebrief geschreven heb,graag U reactie/commentaar.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc De Nederlandse Ampullenfabriek.doc‎ (20,0 KB, 1106x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 februari 2010, 17:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief logistiek medewerker

taalfouten eruit gehaald:

Citaat:
Ik las uw advertentie in weekblad De Brug dd 3 februari waarin u op zoek bent naar een logistiek medewerker en dacht meteen dat dit een baan is die me aanspreekt.
Ik voldoe grotendeels aan de door u gestelde eisen die ik gelezen heb op uw website, tevens ben ik bereid om eventueel cursussen te volgen. Werk is voor mij erg belangrijk!
Ik heb een positieve instelling tegenover werk en collega's en heb goede contactuele en sociale eigenschappen.
Ik kan goed in een team functioneren maar kan ook goed zelfstandig werken, ik sta voor waar ik verantwoordelijk ben.
Graag licht ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.
Sommige zinnen lopen niet echt lekker (lees je brief eens hardop). Ook zou ik proberen uit te zoeken of je in een team gaat werken of juist zelfstandig. Dat je goed in een team functioneert EN goed zelfstandig kan werken betwijfel ik niet, maar de meeste mensen hebben wel een voorkeur voor het een of ander.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 februari 2010, 08:03
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief logistiek medewerker

Beste Rob,

Ik heb je brief gelezen, maar je zult het anders moeten aanpakken.

De stijl is niet erg zakelijk, waardoor je brief niet professioneel overkomt.

Ik adviseer je om je brief aan deze richt lijnen te laten voldoen.
Brief opzet

Je begint altijd met je eigen naam- en adresgegevens, zodat de beoordelaar snel kan zien van wie de brief is.

In het volgende kopje vermeld je de adresgegevens van de werkgever. Voor de duidelijkheid kan je er Aan: boven zetten.
Als er geen naam vermeld staat naar wie de brief gestuurd moet worden, probeer dit dan (telefonisch) te achterhalen. Bij een open-sollicitatie kan je je richten tot het hoofd van de betreffende afdeling, bijv.: Hoofd afdeling personeelszaken

Plaats en datum, waar vandaan en wanneer je de brief geschreven hebt, bijv.: Rotterdam, 12 juli 2004

In de "betreft: ... regel" geef je kort en bondig aan naar wat voor vacature je solliciteert.

Hou de aanhef formeel. Is het niet duidelijk of de geadresseerde een man of vrouw is, gebruik dan: Geachte heer, mevrouw,


Eerste alinea

Verwijs in de eerste alinea naar welke functie je solliciteert en waar je de vacature hebt gezien /gelezen /aangetroffen.


Volgende alinea’s

De volgorde van deze alinea’s kan je zelf bepalen. Belangrijk is dat er in de middelste alinea’s, in elk geval de volgende onderwerpen aan de orde komen:

Werkervaring die van toepassing is op de vacature. Overige werkervaring wordt in het CV vermeld.

Omschrijf waarom je speciaal naar die vacature en dat bedrijf solliciteert. Het bedrijf moet het gevoel krijgen dat de sollicitant iets kan betekenen voor het bedrijf. Geef je meerwaarde aan. Maar overdrijf niet.


Afsluiting

Zorg er voor beleefd te zijn. Geef aan dat je denkt een geschikte kandidaat te zijn en te hopen uitgenodigd te worden voor een gesprek.

Eindig met een afsluiting als "Met vriendelijke groet," en zet een handtekening BOVEN je naam.

Voor meer tips en adviezen kun je kijken bij Sollicitatiebrief en cv

Heel veel succes en ik hoop dat je een goede sollicitatie zult hebben!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24
Sollicitatiebrief helpdesk medewerker ie0779162 Sollicitatiebrief en cv 6 26 augustus 2009 23:05
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon