Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2007, 13:17
BerLau BerLau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Berichten: 2
BerLau is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Vertegenwoordiger Bouwbranche

Hallo allemaal,

Mijn vriend wil graag op de functie solliciteren.
Is dit een beetje een goede brief? Heb sommige stukjes overgenomen van deze site!! Beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?!

Geachte mevrouw xxxx,

Zoals ik u al in ons telefoongesprek duidelijk maakte, ben ik zeer geďnteresseerd in de functie van vertegenwoordiger Bouwbranche xxxxxxxx.

Doordat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging, heb ik een analyse gemaakt van mijn persoonlijke wensen ten aanzien van een nieuwe functie.
Commerciëel bezig zijn in de bouwwereld, interessante relaties zowel intern als extern, een boeiende en inspirerende bedrijfscultuur en werken met innovatieve producten zijn zaken die op mijn wensenlijstje staan. Dit en meer trof ik aan op de website van xxxxxxxxx.

Ik heb een groot doorzettingsvermogen, ben zeer leergierig en meer dan bereid aanvullende opleidingen die nodig zijn om de functie te vervullen, te volgen.

Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team vertegenwoordigers versterken? Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxx.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2007, 15:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Vertegenwoordiger Bouwbranche

Je brief is wel heel erg ikke-ikke-ikke. En dat verkoopt echt niet.
Daarnaast moet je met je sollicitatiebrief een sollicitatiecommissie zien te overtuigen van jouw geschiktheid. En dat doe je met argumenten en feiten.
Alleen stellen dat je een doorzetter bent, is dus niet voldoende. Heb je al eens gehoord van de STAR-methode? De STAR-methode helpt je om in een paar korte zinnen je beweringen met feiten of een voorbeeld te onderbouwen. Dit zal je brief zeker ten goede komen.

Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2007, 15:38
Sven Sven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Berichten: 14
Sven is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Vertegenwoordiger Bouwbranche

Hoi Berlau,

Een enthousiaste brief, dat is altijd goed!

Toch zou ik een paar dingen anders (of niet formuleren). Ten eerste zou ik niet zeggen dat ik zo'n analyse heb gedaan, het komt op mij een beetje over alsof je vriend zoekende is, maar niet precies weet wat hij wil. Wel zou ik uitleggen wat er uit die test kwam. Dus puur die dingen die op zijn "wensenlijstje"staan.
Dat wensenlijstje is overigens prima, behalve dat ik het niet een wensenlijstje zou noemen. Het gaat er namelijk om dat jij iets te bieden hebt aan het bedrijf (verplaats je in de persoon die iemand moet kiezen om deze vacature te vullen, waar zou hij op letten?) en niet andersom. Zoek eens op de site iets over de AIDA formule: en kijk of elk aspect in de brief zit.

De slotzin vind ik erg sterk trouwens!

succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 augustus 2007, 15:57
BerLau BerLau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Berichten: 2
BerLau is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Vertegenwoordiger Bouwbranche

Bedankt voor de tips!!
Ik ga proberen ze in de brief te verwerken.

Klein probleem (of uitdaging! ) is dat mijn vriend totaal geen ervaring heeft in de verkoop. Hij is timmerman en heeft dus wel veel ervaring in de bouwbranche. En het is absoluut niet zo dat hij gaat solliciteren op een functie die te hoog gegrepen is. Maar de STAR methode kan ik dus niet echt gebruiken in de brief.
In de vacature staat overigens dat commerciële ervaring een pré is, dus dat is voor hem wel positief.

Groetjes,
Laura
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon