Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 maart 2015, 16:58
Priscilla- Priscilla- is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 maart 2015
Berichten: 2
Priscilla- is on a distinguished road
Standaard Feedback Motivatiebrief HBO

Hallo,

Ik ben bezig met het schrijven van mijn motivatiebrief voor het HBO. Ik zou het super vinden als iemand hier feedback op wil geven.

Alvast bedankt!

Groet,

Priscilla
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt Geachte heer.txt‎ (2,2 KB, 707x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2015, 15:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Vraag na aan wie je de brief moet richten.

Citaat:
In deze brief zal worden aangegeven waarom ik voor de HBO opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening kies.
Maak dit persoonlijker door ervan te maken: In deze brief wil ik u graag uitleggen waarom ik volgend schooljaar graag wil starten met de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening.

Citaat:
Er zijn een aantal redenen waarom ik voor de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb gekozen. Eén reden daarvan is omdat de vakken bij deze opleiding mij heel erg aanspreken. Zo krijgen we in het eerste jaar bijvoorbeeld de vakken stromingen in de psychologie en communicatie, dit lijkt mij erg interessant.
Ik zou dit niet als eerste argument opnoemen. Begin liever met de alinea waarin je onder meer uitlegt dat je nu het vierde jaar zit van de mbo-opleiding Persoonlijk Begeleider. Deze dus:

Citaat:
Een andere reden is dat het mijn wens is om mensen te ondersteunen die dit nodig hebben. Momenteel zit ik in het laatste jaar van de MBO4 studie “persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg”. Bij deze opleiding hoort ook een verplichte stage vanaf het eerste jaar. Ik heb dus al bijna drie jaar stage ervaring op verschillende werkplekken. Zo heb ik stage gelopen op een school voor kinderen met ADHD en autisme en op een school voor kinderen met een ernstige meervoudige beperking. Dit was een zeer leuke en leerzame ervaring. Op dit moment loop ik stage op een dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking. Doordat ik al deze ervaringen heb opgedaan, ben ik er zeker van dat ik in de toekomst in dit werkveld wil blijven werken.
Citaat:
Ik ben zeer leergierig en heb absoluut veel motivatie en doorzettingsvermogen. Als ik iets wil, ga ik er helemaal voor. Ik heb respect voor andere mensen en het beste met hen voor, vandaar dat ik geloof dat ik geschikt ben voor deze opleiding.
Je gelooft er niet in, je bent ervan overtuigd

Citaat:
In mijn vrije tijd lees ik ook graag boeken die als onderwerp o.a. psychiatrie, verslaving of andere (verstandelijke) beperkingen hebben.
Welk boek heb je als laatste gelezen? Zo ja. leg dit kort uit. Hiermee laat je zien dat je inderdaad up-to-date bent en dat je ook een kritische lezer bent (en dat is belangrijk als je een hbo-studie volgt).

Citaat:
Ik verwacht van deze opleiding dat ik nog meer kan leren hoe ik het beste iemand kan ondersteunen die dit nodig heeft, door verschillende begeleidingsmethodieken in te zetten en ik verwacht ook dat we hier dieper ingaan op de theorie van het sociaal pedagogisch werk.
Verwacht je ook nog iets op persoonlijk vlak? Wat verwacht je van je persoonlijke ontwikkeling?

Citaat:
Mijn persoonlijke doel is om uiteraard met vlag en wimpel te slagen en een fantastische hulpverlener te worden waar veel mensen iets aan hebben.
'Veel mensen' is nogal breed. Zijn er bepaalde doelgroepen die jouw interesse hebben

Ik hoop dit doel mede te bereiken door toegelaten te worden. Hopelijk heb ik u een duidelijk beeld gegeven met betrekking tot mijn interesse en motivatie voor de opleiding.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 maart 2015, 16:21
Priscilla- Priscilla- is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 maart 2015
Berichten: 2
Priscilla- is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Vraag na aan wie je de brief moet richten.


Maak dit persoonlijker door ervan te maken: In deze brief wil ik u graag uitleggen waarom ik volgend schooljaar graag wil starten met de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening.


Ik zou dit niet als eerste argument opnoemen. Begin liever met de alinea waarin je onder meer uitlegt dat je nu het vierde jaar zit van de mbo-opleiding Persoonlijk Begeleider. Deze dus:




Je gelooft er niet in, je bent ervan overtuigd


Welk boek heb je als laatste gelezen? Zo ja. leg dit kort uit. Hiermee laat je zien dat je inderdaad up-to-date bent en dat je ook een kritische lezer bent (en dat is belangrijk als je een hbo-studie volgt).


Verwacht je ook nog iets op persoonlijk vlak? Wat verwacht je van je persoonlijke ontwikkeling?


'Veel mensen' is nogal breed. Zijn er bepaalde doelgroepen die jouw interesse hebben

Ik hoop dit doel mede te bereiken door toegelaten te worden. Hopelijk heb ik u een duidelijk beeld gegeven met betrekking tot mijn interesse en motivatie voor de opleiding.
Super bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
motivatiebrief HBO opleiding Hani Sollicitatiebrief en cv 7 25 juni 2018 23:21
Feedback motivatiebrief examencommissie pfeffer Sollicitatiebrief en cv 0 5 november 2014 11:39
Feedback op motivatiebrief vacature Hostess Jacqueline30 Sollicitatiebrief en cv 1 22 april 2013 17:08
Motivatiebrief (feedback gewenst) Willy W Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2010 00:04
Motivatiebrief loopbaanadviseur, graag feedback Evelien V Sollicitatiebrief en cv 8 15 februari 2010 15:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon